Η δυτική ακτή της Πελοποννήσου είναι ένας ευλογημένος, εύφορος και όμορφος τόπος. Αν δεν υπήρχε και ο μαΐστρος που χτυπά αλύπητα 300 μέρες το χρόνο την ακτογραμμή θα μιλάγαμε για παράδεισο επί γης. Στην περιοχή υπάρχει λιμάνι, αεροδρόμιο, σημαντικοί αρχαιολογικοί χώροι όπως η Αρχαία Ολυμπία και σημαντικές τουριστικές υποδομές.
Εκεί βρίσκεται η μεγαλύτερη παραγωγή φράουλας στην Ευρώπη ενώ παράγονται σε μεγάλες ποσότητες ντομάτες και καρπούζια. Υπάρχουν ακόμη και παραλίες μοναδικής ομορφιάς όπως αυτή της Καλόγριας με το εξωτικό δάσος της Στροφιλιάς και η Κουρούτα. Ο νέος αυτοκινητόδρομος πέρα από τη σημαντική μείωση του χρόνου και του κόστους μετακίνησης θα συμβάλλει σημαντικά στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Οι μεταφορές θα γίνονται ευκολότερα, η πρόσβαση στις τουριστικές περιοχές γρηγορότερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια. Δεκάδες χιλιάδες Έλληνες με καταγωγή από την περιοχή θα επισκέπτονται πλέον με ασφάλεια τον τόπο τους και χωρίς χρονοτριβές. Δεν είναι μακριά η εποχή που χρειάζονται 5 ώρες και ενείχε κινδύνους η διαδρομή Αθήνα – Πύργος. Μετά την λειτουργία του Μορέα και τον κόμβο της Τσακώνας πολλοί επέλεγαν αυτό το δρόμο για να αποφύγουν το Πάτρα – Πύργος που είχε ως δρόμος πολλά προβλήματα ασφαλείας και χωρητικότητας, καθώς ανήκε σε μια άλλη εποχή της δεκαετίας του ’80.
Οι ντόπιοι κάτοικοι θα δουν σημαντικά οφέλη όσον αφορά στην αναβάθμιση και αξιοποίηση της περιουσίας τους. Νομοτελειακά στην περιοχή θα δημιουργηθούν νέα εστιατόρια, ξενοδοχεία και θα ανθίσει η παροχή υπηρεσιών. Θα βρουν δουλειά αρκετά νέα παιδιά, ενώ πολλοί παραγωγοί θα μπορέσουν να διαθέσουν τα προϊόντα τους στην τοπική αγορά.

Ένας σημαντικός τομέας θα είναι η περαιτέρω βελτίωση των δεικτών Οδικής Ασφάλειας. Από τη στιγμή που το 2022 μπήκαν τα εύκαμπτα πλαστικά κολονάκια στο μεγαλύτερο μέρος του Πάτρα – Πύργος τα τροχαία ελαχιστοποιήθηκαν. Πιθανά τώρα και παρά την αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου και των ταχυτήτων λόγω του κλειστού αυτοκινητόδρομου, να μηδενισθούν. Μιλώντας σχετικά χτες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι «απομένει η επέκταση του δρόμου ως την Τσακώνα» ώστε να γίνει η ένωση με το Μορέα και να ολοκληρωθεί το δίκτυο της περιοχής. Προφανώς ως θιασώτης της περιοχής θα ήθελα να μιλάμε για το Πάτρα – Πύλος αλλά ένα – ένα τα βήματα. Σήμερα γίνεται ένα τεράστιο βήμα για την οικονομία, την ανάπτυξη και την ασφάλεια σε Αχαΐα και Ηλεία.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος είναι ο πρώτος στην Ελλάδα με αυτοματοποιημένους σταθμούς διοδίων. Δεν θα υπάρχουν υπάλληλοι στα γκισέ και οι συναλλαγές θα γίνονται αυτοματοποιημένα μέσω πομποδεκτών ή μηχανημάτων αυτόματης πληρωμής με μετρητά ή κάρτα. Προς το παρόν το κόστος θα είναι 2.10 ενώ μετά την ολοκλήρωση των 10km που υπολείπονται θα εφαρμοστούν διόδια και στο τμήμα Μιντιλόγλι – Κυλλήνη.

Διαβάστε επίσης:
F1 Ουγγαρία: Ζέστη, στροφές και φιλοδοξίες
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Ιούνιο και το 2026
Η Richard Mille και η Brough Superior συναντιούνται στην άσφαλτο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τρόμος στους δρόμους: Tο 93% φοβάται την επικίνδυνη συμπεριφορά των άλλων – Μεγάλη έρευνα Ipsos
- Η Coca-Cola Τρία Έψιλον μοιράζει χαμόγελα και ζεστασιά αυτά τα Χριστούγεννα
- Τράπεζα Πειραιώς: Από 22 Δεκεμβρίου η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών μετά τη συγχώνευση με την Πειραιώς Holdings
- Eurobank: Αυξήθηκε κατά 8,1% το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το β’ τρίμηνο 2025
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Αναταραχή στην ασφαλιστική αγορά: Τι συμβαίνει με Εθνική Ασφαλιστική – Groupama και 20.000 πράκτορες
Bloomberg: Το υπερπολυτελές γιοτ του Πακιστανού ιδιοκτήτη της JetΟil εγκατέλειψε τις Κάννες λίγες ημέρες πριν τις κυρώσεις
Γιατί ο Κυριάκος χάνει την Κρήτη, τι λένε οι πονηροί για Eurobank, τι συμβαίνει με ΑΔΜΗΕ και Λαβιφάρμ, οι εξαγορές του Ψάλτη, «χτίζουν» στόλους Ανδριανοπούλου – Γιαλόζογλου και τα parties των Coustas και Χούρι