H νίκη του Πιάστρι στο Βέλγιο μετά το προσπέρασμα επί του Νόρις ήταν κρίσιμη. Τόσο σε ψυχολογικό όσο και σε βαθμολογικό επίπεδο. Σ΄ αυτό το προσπέρασμα κρίθηκαν 14 βαθμοί. Ο Πιάστρι πλέον έχει κερδίσει έξι από τους δεκατρείς φετινούς αγώνες και προηγείται με διαφορά 16 βαθμών από το Νόρις στη μάχη του πρωταθλήματος.
Μια μάχη που προβλέπεται συναρπαστική ως τον τελευταίο αγώνα το Δεκέμβριο στο Άμπου Ντάμπι. Ο Πιάστρι πέρυσι στην Ουγγαρία πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του στη F1. Από τότε έχει πάρει άλλες 7 και δείχνει ώριμος να κάνει τα κρίσιμα βήματα ως την κατάκτηση του τίτλου. Την ίδια στιγμή το κύριο μειονέκτημα του Νόρις είναι η εύθραυστη ψυχολογία του.
Οι αντίπαλοί τους προβληματίζουν και προβληματίζονται. Στη Ferrari υπάρχει μια συγκρατημένη αισιοδοξία καθώς το μονοθέσιο μετά τις τελευταίες αναβαθμίσεις, δουλεύει καλύτερα και το Ουγγαρόριγνκ είναι μια πίστα χωρίς μεγάλες ευθείες οπότε μένει να δούμε αν η SF25 θα αποδειχτεί ανταγωνιστική εκεί. Στη Red Bull ζητείται βηματισμός μετά την αλλαγή στην κορυφή και ο Φερστάπεν βλέπει τον τίτλο να γλιστρά από τα χέρια του μετά από 4 χρόνια. Στη Mercedes αναγνωρίζουν πως έχουν κάνει λάθος βήματα στην εξέλιξη του μονοθεσίου και βρίσκονται σε φάση αναιρέσεων και εκτιμήσεων.
Το φετινό Ουγγρικό GP θα είναι ο 14ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος. Η πίστα του Ουγγαρόρινγκ βρίσκεται στα περίχωρα της ουγγρικής πρωτεύουσας, κατασκευάστηκε το 1985 μέσα σε 9 μήνες και ο πρώτος αγώνας έγινε εκεί το 1986 με νικητή τον Νέλσον Πικέ, με Williams.
Οι οδηγοί παρομοιάζουν τη συγκεκριμένη διαδρομή με πίστα καρτ, καθώς οι στροφές είναι συνεχείς και οι ομάδες, αναζητώντας πρόσφυση, επιλέγουν μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές, όπως στο Μονακό. Κομβικής σημασίας για την επίτευξη ενός καλού χρόνου είναι ο ρυθμός. Ο καιρός προβλέπεται καλοκαιρινός χωρίς ιδιαίτερες εξάρσεις που μπορεί να επηρεάσουν τον αγώνα.
Οι εγκαταστάσεις του Ουγγαρόρινγκ ανακαινίστηκαν πρόσφατα. Αρχικά, ανασκευάστηκε η περιοχή του paddock και φέτος έγιναν οι κύριες αλλαγές στο pit lane και στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, καθώς και στο συγκρότημα των pit και στην κύρια κερκίδα.
Η περιοχή της εκκίνησης και το pit lane έχουν ασφαλτοστρωθεί ξανά, χρησιμοποιώντας 860 τόνους ενός ειδικά σχεδιασμένου μείγματος, με άσφαλτο υψηλότερου σημείου ελαστικότητας. Η άσφαλτος στρώθηκε με στόχο την ελαχιστοποίηση των ανωμαλιών για να παρέχει μια πιο ομοιόμορφη επιφάνεια. Η νέα επιφάνεια χρησιμοποιήθηκε ήδη σε αγώνες GT εδώ στις αρχές Ιουλίου και θα αναλυθεί τις επόμενες ημέρες για να ελεγχθούν τα επίπεδα πρόσφυσης.
Συνήθως, η βελτίωση του κρατήματος κατά τη διάρκεια του τριήμερου είναι πολύ υψηλή εδώ, ειδικά τις δύο πρώτες ημέρες. Η παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης θα μπορούσε να εμφανιστεί κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, πριν μειωθεί σταδιακά όσο η πίστα στρώνεται με γόμα.
Η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης είναι ένας παράγοντας που θα πρέπει να διαχειριστούν οι οδηγοί ακόμα και σε έναν γρήγορο γύρο στις κατατακτήριες δοκιμές με τη μαλακή γόμα. Αν δεν τη διαχειριστούν σωστά, θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα στις δύο τελευταίες στροφές.
Οι τρεις επιλεχθέντες γόμες είναι ίδιες με πέρυσι: η C3 ως σκληρή, η C4 ως μέση και η C5 ως μαλακή γόμα. Μέχρι πέρυσι, αυτά ήταν τα πιο μαλακά ελαστικά στη γκάμα. Φέτος εισήχθη η C6 αλλά θα ήταν μια υπερβολικά ακραία επιλογή για μια πίστα που ασκεί αυτό το επίπεδο ενεργειακού φορτίου στα ελαστικά σε κάθε γύρο. Αν και τα πραγματικά φορτία δεν είναι τόσο υψηλά σε απόλυτους αριθμούς, το γεγονός ότι ο γύρος είναι σύντομος έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνονται σωρευτικά και σημαντικά με κάθε γύρο.
Ένας άλλος παράγοντας που παίζει ρόλο είναι η υψηλή θερμοκρασία που συνήθως συνοδεύει το ουγγρικό αγωνιστικό τριήμερο, οδηγώντας κυρίως σε πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης, η οποία επιδεινώνεται από την πολύ σκούρα επιφάνεια της πίστας. Μάλιστα, ο περσινός αγώνας εδώ κατέγραψε την υψηλότερη θερμοκρασία πίστας της σεζόν, στους 58,6 βαθμούς Κελσίου. Υπάρχουν δύο ζώνες DRS: μία στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και μία άλλη πολύ πιο σύντομη στην κατηφόρα από τη στροφή 1 προς τη στροφή 2, με μόλις μία ζώνη ανίχνευσης πριν την είσοδο στην στροφή 14. Η πρόσφυση είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες, ειδικά στον πίσω άξονα
Η πιο δημοφιλής στρατηγική ήταν αυτή των δυο αλλαγών, χρησιμοποιώντας διάφορους συνδυασμούς της σκληρής και μέσης γόμας C3 και C4. Η μέση γόμα απέδωσε καλύτερα και 13 οδηγοί την επέλεξαν για την εκκίνηση. Από τους υπόλοιπους επτά, τέσσερις επέλεξαν τη μαλακή γόμα και τρεις τη σκληρή γόμα.
Ο Τσουνόντα οδηγώντας για την Racing Bulls, ήταν ο μόνος οδηγός που τερμάτισε έχοντας κάνει μόνο μία αλλαγή ελαστικών, ενώ κάποιοι άλλοι έκαναν τρεις, συμπληρώνοντας μια σύντομη τελευταία περίοδο με τη μαλακή γόμα. Το δίδυμο της Aston Martin, Αλόνσο και Στρολ, έκανε δύο αλλαγές, χρησιμοποιώντας και τις τρεις γόμες, έχοντας ακολουθήσει μια δική τους προσέγγιση στη διαχείριση ελαστικών στις ελεύθερες δοκιμές. Ο Καναδός συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους (14) με τη μαλακή γόμα.
Ο Χάμιλτον είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στη συγκεκριμένη πίστα με οκτώ νίκες, εννέα pole position και 12 τερματισμούς στο βάθρο. Ο Μ.Σουμάχερ βρίσκεται στη δεύτερη θέση όσον αφορά στις νίκες και στις pole position, με τέσσερις και επτά αντίστοιχα, ενώ ο Ράικονεν είναι δεύτερος – μετά τον Λιούις – στις εμφανίσεις στο βάθρο, με εννέα.
Από τις ομάδες, η McLaren έχει το καλύτερο ρεκόρ εδώ με 12 νίκες, ακολουθούμενη από τις Williams και Ferrari, οι οποίες έχουν από επτά. Η McLaren και η Mercedes μοιράζονται την πρωτιά όσον αφορά τις pole position, με εννέα, ενώ η Ferrari είναι τρίτη με οκτώ.
Η Ferrari βρίσκεται στην κορυφή του πίνακα για τις εμφανίσεις στο βάθρο με 29, μπροστά από την McLaren με 25 και την Williams με 18. Τρεις οδηγοί που αγωνίζονται ακόμα σήμερα, σημείωσαν την παρθενική τους νίκη στη Formula 1 στο Ουγγαρόρινγκ: ο Αλόνσο το 2003 με τη Renault, ο Οκόν το 2021, ουσιαστικά με την ίδια ομάδα, η οποία σήμερα ονομάζεται Alpine και ο Πιάστρι με τη McLaren πέρυσι.
Οι ελεύθερες δοκιμές, οι κατατακτήριες δοκιμές, όπως και οι αγώνες Formula 2 και Formula 3 θα μεταδοθούν απευθείας από το ΑΝΤΙ+. Ο απεσταλμένος του ΑΝΤ1, Πάνος Σεϊτανίδης θα μας μεταφέρει το κλίμα με αποκλειστικές συνεντεύξεις και ρεπορτάζ. Στις μεταδόσεις των αγώνων θα βρίσκονται οι Μαρία Ανδρεάδη, Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης.
Δείτε στο «Formula 1 Show», την Κυριακή 3 Αυγούστου στις 15:00 μια αποκλειστική συνέντευξη του Ματία Μπινότο που μιλά για το μετασχηματισμό της Sauber σε Audi. Επιπλέον μη χάσετε τον Έκι Κοβαλάινεν σε μια εξομολόγηση για τη μοναδική νίκη της καριέρας του στην Ουγγαρία.
ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ, ΕΚΠΟΜΠΕΣ 14ου GRAND PRIX
Διαβάστε επίσης:
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Ιούνιο και το 2026
Η Richard Mille και η Brough Superior συναντιούνται στην άσφαλτο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μητσοτακης για αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου: Από το 2019 είχα δεσμευθεί ότι θα κινήσω γη και ουρανό για να γίνει το έργο
- Ο Όμιλος AKTOR παρέδωσε τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος στην Ολυμπία Οδό
- Νίκος Χαρδαλιάς: «Η ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών αποτελεί προτεραιότητά μας σε κάθε γειτονιά της Αττικής»
- Γραφάκος: Πιστοποιήθηκε από τη ΡΑΑΕΥ ο Φορέας Διαχείρισης Αποβλήτων της Αττικής – Η Ελλάδα αλλάζει σελίδα
