Δεν είναι ευρέως γνωστή η φράση «βιώσιμα σύνθετα υλικά από ανθρακονήματα».
Θυμίζουμε πως η F1 έχει θέση σα στόχο την πλήρη απανθρακοποίησή της ως το 2040. Με τα μονοθέσια να κατασκευάζονται κατά 75% από ανθρακονήματα είναι λογικό και επόμενο οι ομάδες να επενδύουν στη δημιουργία βιώσιμω σύνθετων υλικών από ανθρακονήματα.
Η εκτεταμένη χρήση του ανθρακονήματος οφείλεται στην ανθεκτικότητά του σε συνδυασμό με το χαμηλό το βάρος. Τα σύνθετα υλικά από ανθρακονήματα αποτελούνται κυρίως από δύο βασικά συστατικά: τις ίνες άνθρακα και την εποξική ρητίνη.
Κατά βάρος, περίπου το 60% του σύνθετου υλικού αποτελείται από ίνες, ενώ το 40% από πλέγμα ρητίνης. Ο εμποτισμός των ινών με τη ρητίνη, σε συνδυασμό με σκλήρυνση, δημιουργεί ένα ελαφρύ υλικό με εξαιρετικές μηχανικές ιδιότητες, απαραίτητες για τις απαιτητικές συνθήκες της Formula 1.
Η Mercedes σε στενή συνεργασία με τη FIA, στο πλαίσιο των σχετικών κανονισμών, εξελίσσει βιώσιμα σύνθετα υλικά από ανθρακονήματα με ίδιες τεχνικές προδιαγραφές με τα παραδοσιακά υλικά.
Για να πιστοποιηθεί ένα σύνθετο υλικό από ανθρακονήματα για χρήση στο μονοθέσιο, πρέπει να υποβληθεί σε αυστηρές εργαστηριακές δοκιμές για να κατανοηθούν οι τεχνικές του ιδιότητες και η απόδοσή του.
Η μετάβαση από το εργαστήριο στην πίστα απαιτεί περαιτέρω δοκιμές και επαλήθευση για να διασφαλιστεί ότι η συμπεριφορά του υλικού ευθυγραμμίζεται με τις προσδοκίες.
Η αναγνώριση και η επακόλουθη πιστοποίηση βιώσιμων λύσεων υλικών δεν θα ήταν δυνατή χωρίς καινοτομία και συνεχή αναβάθμιση της αλυσίδας εφοδιασμού μας. Κάθε εξάρτημα από σύνθετο υλικό ανθρακονημάτων, απαιτεί προμήθειες από τέσσερις έως οκτώ προμηθευτές για την παράδοση του τελικού προϊόντος.
Για να επιτευχθεί ένα βιώσιμο σύνθετο υλικό από ανθρακονήματα, πρέπει να υποκατασταθούν και τα δύο συστατικά – οι ίνες και η ρητίνη. Συνεργαζόμενοι με την αλυσίδα εφοδιασμού μας, η ομάδα έχει δύο ξεχωριστά έργα σε εξέλιξη για εισαγωγή αργότερα φέτος, ένα από τα οποία θα αφορά τη ρητίνη και το άλλο τις ίνες άνθρακα.
Μιλώντας σχετική η Άλις Άσπτελ, επικεφαλής βιωσιμότητας, της Mercedes-AMG F1 τόνισε: «Είμαστε περήφανοι που βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή της βιώσιμης καινοτομίας στο άθλημά μας. Οι προσπάθειες της ομάδας μας σε αυτόν τον τομέα αποτελούν την πιο πρόσφατη απόδειξη της φιλοδοξίας μας να γίνουμε μία από τις βιώσιμες αθλητικές ομάδες. Ανυπομονούμε να εξερευνήσουμε την εφαρμογή βιώσιμων υλικών φέτος».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η φθορά ως πολυτέλεια: Η νέα αφήγηση του Daniel Arsham για την Tiffany & Co.
- Τα σαγηνευτικά μερίσματα (ΓΕΚ κ.λπ.), ποιος εξπέρ αγοράζει ΕΛΠΕ, γιατί «σφάζονται» Σταθόπουλος – Σόλακ, ο κος Πόρτας ώχετο απιών, το νέο deal των Λαιμών, η υπόσχεση του Στάσση, το sprint Εξάρχου και οι Coustas στο Capri
- Στάσσης: Πώς θα γίνει η ΔΕΗ ισχυρός περιφερειακός πρωταγωνιστής στην ενέργεια και την τεχνολογία
- Όταν το ρίσκο έπαψε να φοβίζει και ο άνθρωπος πέρασε στο περιθώριο της ιστορίας

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Οικογένεια Λάτση: Αγόρασε το 51,04% της εισηγμένης στο Nasdaq EuroHoldings του Αριστείδη Πίττα με 12,90 δολάρια ανά μετοχή
Latsco Shipping (Πάρης Κασιδόκωστας – Λάτσης): Παρήγγειλε δύο πλοία containerships στην Κίνα αξίας 62 εκατ. δολαρίων

Απόφαση – καμπανάκι για τις τράπεζες: Το Εφετείο Αθηνών απέρριψε αγωγή διάρρηξης μεταβίβασης ακινήτων από πατέρα σε παιδιά
