• Winners & Losers

    6 Δεκεμβρίου 2022


    Το mononews.gr παρουσιάζει κάθε μήνα το προφίλ των Winners & Losers. Των κερδισμένων και των χαμένων του μήνα που πέρασε: από την πολιτική, την επιχειρηματική και τη δημοσιογραφική σκηνή.

    Έτσι για τον μήνα Νοέμβριο του 2022 η ομάδα του mononews.gr θεωρεί ότι οι κερδισμένοι και χαμένοι του μήνα είναι οι εξής:

    Κερδισμένοι

    Χριστίνα Μαργέλου, Επικεφαλής της Μονάδας Ναυτιλιακών Χρηματοδοτήσεων της Eurobank

    Γιάννος Κοντόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΧΑΕ 

    Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, CEO Blueground

    Πέτρος Παναγιωτίδης, εφοπλιστής και ιδρυτής της Castor Maritime

     

    Χαμένοι

    Στέφανος Βλαστός, πρώην CEO ΕΤΑΔ

    Πετρόπουλος ΑΕΒΕ

    Θεόδωρος Κυριακού, πρόεδρος ΑΝΤ1

    ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΑΡΓΕΛΟΥ

    Επικεφαλής Μονάδας Ναυτιλιακών Χρηματοδοτήσεων της Eurobank

    Η Χριστίνα Μαργέλου, η τραπεζίτισσα που έφερε την Eurobank στην πρώτη θέση στα δάνεια προς τη ναυτιλία, βρέθηκε τον Νοέμβριο στο top 10 της Lloyd’s List, μεταξύ των κορυφαίων τραπεζιτών της ναυτιλίας παγκοσμίως.

    Η διάκριση αυτή έρχεται ύστερα από την εντυπωσιακή ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Eurobank στον χώρο της ναυτιλίας, μια επιτυχία που φέρνει την σφραγίδα της.

    Οι μελετητές της Lloyd’s List την κατέταξαν στην 8η θέση, υπογραμμίζοντας ότι στο τέλος του 2021 το χαρτοφυλάκιο της Eurobank είχε αυξηθεί στα 3,3 δισ. δολάρια συμπεριλαμβανομένων 300 εκατομμύρια δολαρίων σε προθεσμιακές δεσμεύσεις, καθιστώντας την τράπεζα τον μεγαλύτερο δανειστή στη ναυτιλία μεταξύ των τεσσάρων συστημικών ελληνικών τραπεζών.

    Ανάμεσα σε κορυφαίους τραπεζίτες οίκων όπως η BNP Paribas, η Citi και η Societe Generale, η κ. Μαργέλου ξεχωρίζει όχι μόνο για την εμπειρία των 30 χρόνων που διαθέτει στον χώρο του ship finance αλλά και για την ικανότητά της, σύμφωνα με τη Lloyd’s List, να παρακολουθεί στενά όλες τις πτυχές της αγοράς της ναυτιλίας και να βοηθάει καλούς πελάτες σε δύσκολες στιγμές.

    Χάρη στην επιμονή της και τη σκληρή δουλειά της, η κ. Μαργέλου έφερε σε μικρό χρονικό διάστημα την Eurobank στη πρώτη θέση, με τον Όμιλο να διαθέτει πλέον το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο δανείων προς τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες μεταξύ των ελληνικών τραπεζών που δανειοδοτούν τον κλάδο και το δεύτερο μεγαλύτερο παγκοσμίως σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Petrofin Research.

    Η Χριστίνα Μαργέλου είναι επικεφαλής της Μονάδας Shipping της Eurobank από τον Φεβρουάριο του 2014 και προηγουμένως είχε εργαστεί στην Barclays Bank, στην Εμπορική Τράπεζα και στην Alpha Bank.

    Η ίδια έχει δηλώσει ότι για τους Έλληνες «η ναυτιλία είναι ο εθνικός μας πλούτος» υπογραμμίζοντας ότι «στην Eurobank είμαστε περήφανοι που υπηρετούμε την ελληνόκτητη ναυτιλία, τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή κοινότητα του κόσμου. Και δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε τη μεθοδική μας ανάπτυξη υποστηρίζοντας τη χώρα Ελλάδα, όπως είναι το καθήκον μας».

    ΓΙΑΝΝΟΣ ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Διευθύνων Σύμβουλος ΕΧΑΕ

    O Γιάννος Κοντόπουλος αναμφίβολα είναι ο άνθρωπος που οργάνωσε και σχεδίασε, μέσα σε μία εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, την προβολή της ελληνικής αγοράς στους ξένους θεσμικούς επενδυτές του Λονδίνου.

    Σε συνεργασία με την Morgan Stanley ο κ. Κοντόπουλος έφερε στο Λονδίνο, στο τέλος του περασμένου Νοεμβρίου, 96 επενδυτικούς οίκους, οι οποίοι διαχειρίζονται 30 τρισ. δολάρια, και 280 διαχειριστές κεφαλαίων. Τα οφέλη θα φανούν για το χρηματιστήριο και τις ελληνικές μετοχές στο άμεσο μέλλον, το οποίο θα έχει τα πάντα: από πολιτικές αψιμαχίες, εκλογές, προεκλογικές αντιπαραθέσεις, αύξηση επιτοκίων, πληθωρισμό, αλλά και άνοδο του ΑΕΠ, ισχυρή εταιρική κερδοφορία, υψηλά μερίσματα και μερισματικές αποδόσεις που δεν έχουν καμία σχέση με τα επιτόκια καταθέσεων, επενδύσεις, νέες εισαγωγές στο Χρηματιστήριο.

    Ο κ. Κοντόπουλος δείχνει ότι την ξέρει τη δουλειά, ως άνθρωπος των αγορών, και μάλιστα πολύ καλά. Όταν ρωτήθηκε από το mononews.gr για το αν θα επένδυε σε μία χώρα που βρίσκεται σε προεκλογική περίοδο, η απάντηση που έδωσε ήταν χωρίς υπεκφυγές: «Ως επενδυτής θα παρακολουθούσα την αγορά μέρα-μέρα».

    Πολύ απλά, το Χρηματιστήριο εξαργυρώνει στην πράξη κάθε θεσμική πρωτοβουλία και κάθε καλό νέο ή άσχημο κατά την περίσταση, σχετικά με την πορεία της οικονομίας της χώρας. Και το επαναλνσάρισμα της αγοράς μετά από σκάνδαλα (Folli Follie), απώλειες κεφαλαίων (ανακεφαλαιοποιήσεις τραπεζών) δεν είναι εύκολη υπόθεση. Κι αυτό το ξέρει καλά ο κ. Κοντόπουλος, ειδικά όταν λέει ότι «θα έχω επιτύχει στην αποστολή μου αν καταφέρω και βάλω έστω και μία εταιρεία στο Χρηματιστήριο».

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΤΖΗΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ

    CEO BLUEGROUND

    Η πρώτη επένδυση του ADQ, wealth fund του αραβικού εμιράτου, είναι αυτή στην Blueground και «πιστώνεται» στον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας και εμπνευστή της ιδέας του proptech, Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου.

    Τώρα βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στο να χαρακτηριστεί η start up που σύστησε το 2009 «μονόκερος», να έχει δηλαδή αποτίμηση μεγαλύτερη του 1 δισεκατομμυρίου.

    Η επένδυση ήταν μέρος της χρηματοδότησης γύρου C, από την οποία η Blueground σήκωσε 140 εκατομμύρια ευρώ και επιτρέπει στην εταιρεία να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο των διαμερισμάτων της σε όλο τον κόσμο και να προσφέρει την επιλογή για έναν ευέλικτο τρόπο ζωής σε περισσότερες αγορές παγκοσμίως.

    Η επένδυση ανακοινώθηκε κατά τη στιγμή που η Blueground δραστηριοποιείται σε 26 πόλεις παγκοσμίως με 9.500 διαμερίσματα, έχοντας μπει στην Ασία με τις αγορές της Σιγκαπούρης και του Χόνγκ Κόνγκ.

    Σημειωτέον ότι εξυπηρετεί περισσότερους από 4.000 εταιρικούς πελάτες, συμπεριλαμβανομένων εταιρειών του Fortune 500 όπως Amazon, Netflix και Tesla.

    Ανακοίνωσε επίσης ότι το 2021 τα έσοδά της υπερέβησαν τα 145 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που αναμένεται να διπλασιαστεί για φέτος.

    Ας μην ξεχνάμε ότι ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου έχει προαναγγείλει την πρόθεση εισαγωγής των μετοχών της start up σε διεθνές Χρηματιστήριο, κατά πάσα πιθανότητα στη Wall Street.

    ΠΕΤΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ

    ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ

    Την δημιουργία εταιρείας spin-off με τα δεξαμενόπλοια του στόλου της εισηγμένης ναυτιλιακής του Castor Maritime ανακοίνωσε τον προηγούμενο μήνα ο εφοπλιστής Πέτρος Παναγιωτίδης.

    Η νέα εταιρεία, με την ονομασία Toro, θα διαθέτει στόλο με οκτώ τάνκερ ενώ έχει δρομολογήσει και την εισαγωγή της στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

    Πρόκειται για μία στρατηγική που έχουν υιοθετήσει και άλλες ελληνικές ναυτιλιακές προκειμένου να πετύχουν καλύτερες αποδόσεις και να αντλήσουν περισσότερα κεφάλαια από την αμερικανική χρηματαγορά.

    Ωστόσο, αυτό που αξίζει να σημειωθεί στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι ο Πέτρος Παναγιωτίδης ξεκίνησε την πορεία του στη ναυτιλιακή βιομηχανία πριν από πέντε χρόνια, με ένα μόλις bulker και σήμερα διαθέτει στόλο με 30 πλοία και προσεχώς δύο εισηγμένες.

    Τον Σεπτέμβριο του 2017 ίδρυσε την Castor Maritime αγοράζοντας το φορτηγό πλοίο Magic P (κατασκευής 2004 και χωρητικότητας 76.540-dwt), έναντι 7,5 εκατ. δολαρίων, με στόχο να δραστηριοποιηθεί στην αγορά ξηρού φορτίου.

    Τον Φεβρουάριο του 2019 η ναυτιλιακή με έδρα την Κύπρο κατάφερε να προχωρήσει στην «άμεση ένταξή» της στο αμερικανικό χρηματιστήριο, χωρίς την παραδοσιακή αρχική δημόσια προσφορά.

    Έκτοτε ξεκίνησε σταδιακά τις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων συγκεντρώνοντας κεφάλαια από την αγορά και εξασφαλίζοντας δανειακές διευκολύνσεις.

    Με μεθοδικές και στοχευμένες κινήσεις η Castor ξόδεψε μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021, περίπου 400 εκατ. δολάρια για να διευρύνει τον στόλο της, ενώ επεκτάθηκε και στην αγορά των τάνκερ όταν οι τιμές ήταν χαμηλές.

    Προ ημερών ανακοίνωσε το άνοιγμα της και στα containerships, με την εξαγορά δύο sub-panamax κατασκευής 2005 έναντι 50,75 εκατ. δολαρίων.

    Το τρίτο τρίμηνο του 2022 η εταιρεία εμφάνισε ρεκόρ κερδών ύψους 37,1 εκατ. δολαρίων, αυξημένα κατά 139,4% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2021, ενώ τα έσοδα της αυξήθηκαν κατά 63%, στα 70,6 εκατ. δολάρια.

    Από την πλευρά, ο Πέτρος Παναγιωτίδης δηλώνει ότι θα συνεχίσει να αναζητά ελκυστικές ευκαιρίες αγορών, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου του.

    ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΒΛΑΣΤΟΣ

    ΠΡΩΝ CEO ΕΤΑΔ

    «Έχουμε καταστεί ως ΕΤΑΔ αξιόπιστοι συνομιλητές για τους επενδυτές και τους Έλληνες φορολογούμενους» είχε δηλώσει πριν από περίπου δύο μήνες ο πρώην πλέον διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Στέφανος Βλαστός, στη Θεσσαλονίκη. Είχε, δε, αναφέρει αμετροεπώς όπως συνήθιζε άλλωστε, ότι η «εταιρεία λύνει γόρδιους δεσμούς».

    Η απόφαση του βασικού μετόχου της εταιρείας, δηλαδή του Ελληνικού Δημοσίου, να μην ανανεώσει τη θητεία του, καταδεικνύει ότι η Κυβέρνηση δεν συμμερίζεται τις απόψεις του.

    Τα σημάδια δυσλειτουργίας στην πολύπαθη εταιρεία είχαν γίνει ορατά πολύ πιο πριν. Με αποκορύφωμα τις δημόσιες καταγγελίες που είχε κάνει τον Μάιο ο τότε πρόεδρος της ΕΤΑΔ, Αντώνης Μπέζας, λίγες ώρες μετά την αποπομπή του από τη θέση.

    Ο πρώην υφυπουργός Οικονομικών είχε στραφεί κατά της ΕΕΣΥΠ αναφέροντας ούτε λίγο ούτε πολύ ότι «θυσιάστηκε» εξαιτίας των στοιχείων που ο ίδιος έδωσε στις ελεγκτικές αρχές τα οποία πιστοποιούσαν την αδιαφανή διαδικασία προσλήψεων στην ΕΤΑΔ και όχι μόνο.

    Βέβαια, ο έλεγχος που είχε τότε ξεκινήσει από το Υπουργείο Οικονομικών εξελίχθηκε σε γκροτέσκο, με αποτέλεσμα να μην προκύψει ουδέν μεμπτό για τη διοίκηση της εταιρείας.

    Βέβαια, στους διαδρόμους και πίσω από τα κλειστά γραφεία όλοι γνώριζαν ότι υπάρχει κάτι σάπιο στο Βασίλειο.

    Άλλωστε και η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις τελευταίες εκθέσεις της διαπίστωνε ότι στην εταιρεία δεν παράγεται έργο. Ακόμα και στην πρώτη μεταπρογραμματική έκθεσή της, επανέλαβε ότι η εταιρεία δεν έχει ακόμη αποδώσει ικανοποιητικές επιδόσεις σε όλο το χαρτοφυλάκιό της. Διαπιστώνει επίσης πως μεγάλο ποσοστό αυτών των περιουσιακών στοιχείων δεν είναι επιλέξιμο για μεταβίβαση στην ΕΤΑΔ (όπως όχθες ποταμών, δασικές εκτάσεις, υγρότοποι ή οικόπεδα ιδιαίτερου πολιτιστικού ή αρχαιολογικού ενδιαφέροντος), ενώ μέχρι στιγμής έχουν μεταφερθεί στην εταιρεία προς αξιοποίηση μόλις 186 ακίνητα. Θυμίζουμε πως πρόβλεψη σχετικά με τα καταπατημένα δημόσια ακίνητα περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

    Όσοι τόλμησαν να αμφισβητήσουν εντός της εταιρείας το αλάθητο του διευθύνοντος συμβούλου δέχθηκαν την μήνιν του, ενώ όσο τόλμησαν να κάνουν κριτική εκτός της εταιρείας δέχθηκαν απειλές για μηνύσεις.

    Τελικά ο κ. Βλαστός με εξαίρεση ορισμένους καλοπληρωμένους φίλους του, δεν θα λείψει από κανέναν.

    ΘΕΟΔΩΡΟΣ Β. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

    CEO ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΒΕ

    Την ομαλή λειτουργία των συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη «απειλεί» η Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, καθώς με την πρόσφατη προσφυγή της μπλόκαρε τον διαγωνισμό για την αγορά 650 λεωφορείων από τον οποίο αποκλείστηκε η Build Your Dreams, την οποία και εκπροσωπεί.

    Η εταιρεία ακολουθεί κατά γράμμα τη ρήση του Αριστοτέλη Ωνάση «ρiξ’ τo στα νομικά, κάτι θα βγει», με αποτέλεσμα να οδηγεί το Υπουργείο στο πάγωμα του διαγωνισμού τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του τρέχοντος μήνα, έως ότου δηλαδή η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) λάβει τη σχετική απόφαση.

    Η κίνηση αυτή θα ήταν απολύτως λογική, εάν είχε κάποιο λόγο να παραπονιέται η εταιρεία, αλλά, όπως έχει αποκαλύψει το mononews, η BYD αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα τόσο με τα οχήματα της στην Ολλανδία όσο και με τα εργοστάσια της στην Κίνα.

    Σχετικά με την Ολλανδία εδώ και δύο χρόνια η κινεζική εταιρεία έχει προμηθεύσει την αγορά της χώρας με 259 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία ακόμα να επιδιορθωθούν. Τα οχήματα αυτά αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα, όπως φρένα που δε λειτουργούν και τιμόνια που στρίβουν αυτόματα.

    Από την άλλη πλευρά στην Κίνα, όπως αναφέρεται σε αναφορά της Goldman Sachs, τα εργοστάσια της BYD, που βρίσκονται πλησίον της πόλης Τσανγκσά, προκαλούν προβλήματα υγείας στους κατοίκους των πέριξ περιοχών, δηλαδή ρινορραγίες, ενώ εκπέμπουν και ουσίες που προκαλούν καρκίνο και επικίνδυνες μεταλλάξεις.

    Την ίδια στιγμή η μετοχή της Πετρόπουλος ΑΕΒΕ έχει υποχωρήσει κατά 23,2% σε ετήσια βάση καθώς αυτή έχει κάνει βουτιά από τα 7,3 ευρώ στα 5,6 ευρώ.

    Θεόδωρος Κυριακού

    Πρόεδρος ΑΝΤ1

    Από την Έλβα στο Βατερλό, ένα Κατάρ δρόμος…

    Σε ελαστικά θεμέλια και σε χρόνους dt έχτισε ο πρόεδρος του ΑΝΤΕΝΝΑ, Θεόδωρος Κυριακού, τη συνδρομητική πλατφόρμα ΑΝΤ1+ που τείνει να γίνει το βατερλό του on demand βραχίονα του ομίλου αν δεν καταφέρουν τα στελέχη του να βρουν τάχιστα εναλλακτικές και «αναχώματα» για τη διαρροή των συνδρομητών που ενώ ήρθαν για Mundial θα… βλέπουν τις Σέρρες του Γιώργου Καπουτζίδη.

    Η αποτυχία ενός φιλόδοξου εγχειρήματος, του πρώτου ΟΤΤ στην αγορά των ελεύθερων ιδιωτικών καναλιών ήρθε με το καλημέρα σας με το «μαύρο» των δύο πρώτων και κρίσιμων ημερών του Mundial εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων στην πλατφόρμα, με αποτέλεσμα τη μεταφορά όλων των αγώνων στην ελεύθερη συχνότητα του ΑΝΤ1. Το crisis management δεν ήταν και από τα καλύτερα, ιδίως σε επίπεδο εμπορικής πολιτικής, όταν ο όμιλος ανακοίνωσε ότι ως αντάλλαγμα για το φιάσκο, θα παραταθεί η συνδρομή για 3 επιπλέον μήνες, ενώ κανονικά έπρεπε να επιστραφούν τα χρήματα της αρχικής προσφοράς των 19,90 ευρώ για ένα εξάμηνο σε όσους ήρθαν για παγκόσμιο ποδόσφαιρο και θα βλέπουν απλώς ελληνικές σειρές.

    Η απόφαση του ΑΝΤ1+ να μην επιστρέψει τα χρήματα των συνδρομών, αλλά να “κρατήσει” τους συνδρομητές του για διάστημα 6 + 3 μηνών, έλκει την εξήγησή της από το γεγονός ότι ο ΑΝΤ1, μέσω του ΑΝΤ1+, έχει διεισδύσει στην αγορά της συνδρομητικής TV καταβάλλοντας το αξιοσέβαστο ποσό των 12,5 εκατ. ευρώ για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων του Mundial, το οποίο δύσκολα θα αποσβεστεί…Ωστόσο το παρθενικό κορυφαίο προϊόν με το οποίο θα λανσαριζόταν η πλατφόρμα, στόχευε, αν όχι στην απόσβεση και στα κέρδη, τουλάχιστον στο χτίσιμο μιας γερής βάσης συνδρομητών, κρίσιμης για το εγχείρημα της βιωσιμότητας του ΑΝΤ1+.

    Η πρόσβαση στο ΑΝΤ1+ ξεκίνησε την Τρίτη 12 Απριλίου με εφαρμογές σε smart TV (Samsung, LG, Android TV), κινητά τηλέφωνα και tablet με λειτουργικό Android & iOS, καθώς και από υπολογιστή μέσω του antennaplus.gr.

    Η εισροή συνδρομητών δεν ήταν πυκνή παρά το γεγονός ότι η αρχική τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθούσε η εταιρεία είχε οριστεί στα 4,99€/μηνιαίως για τους πρώτους τρεις μήνες, με το κόστος στη συνέχεια να διαμορφώνεται στα 7,99€ ενώ δόθηκε και δυνατότητα δωρεάν δοκιμαστικής σύνδεσης για 14 ημέρες. Το περιεχόμενο μεταδίδεται σε ποιότητα HD χωρίς διαφημίσεις και χρονική δέσμευση συμβολαίου ενώ οι συνδρομητές μπορούν να συνδεθούν στην υπηρεσία από 5 διαφορετικές συσκευές και να παρακολουθούν ταυτόχρονα σε 2 από αυτές.

    The Usual Suspects

    The people below could make any list of influencers, anytime, which is why we've given them their own.