• Business

    BYD (Πετρόπουλος ΑΕΒΕ): Το θράσος των κινέζων, οι προσφυγές εναντίον της Ελλάδας και τα λεωφορεία που στρίβουν μόνα τους

    • NewsRoom

    Τα χαλασμένα λεωφορεία της BYD, ο Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος (CEO της Π.Πετρόπουλος) και ο Γιάννης Πετρόπουλος (μέτοχος της Π.Πετρόπουλος -δεξιά). 


    Την ρήση του Αρη Ωνάση “ρίξτε στα νομικά κάτι θα βγει” ακολουθεί κατά γράμμα η κινεζική εταιρεία BYD η οποία πάρα το γεγονός ότι τα λεωφορεία που πουλάει “στρίβουν μόνα τους” , σύμφωνα με μαρτυρίες Ολλανδών οδηγών, εν τούτοις έχει το θράσος να υποβάλει προσφυγές  εναντίον της Ελληνικής Κυβέρνησης.

    Σκληρή σύγκρουση με την Ελληνική κυβέρνηση επιλέγουν η κινεζική BYD και οι εκπρόσωποι τους στην Ελλάδα δηλαδή η εισηγμένη εταιρεία Π. Πετρόπουλος υπό την διοίκηση του προέδρου Μιχάλη Οικονομάκη (φημολογείται ότι δεν έχει καν πτυχίο πανεπιστημίου) και του CEO Θεοδώρου Αναγνωστοπούλου.

    Οι Κινέζοι της Βuild Your Dreams (BYD) που έχει αντιπρόσωπο στη χώρα μας την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ προχωρούν σε προσφυγή κατά του αποκλεισμού τους  από τον διαγωνισμό για τα πράσινα λεωφορεία συνολικής αξίας 383 εκατ. ευρώ που «τρέχει» το Υπουργείο Υποδομών.

    Την ίδια στιγμή, ωστόσο, αφήνει αναπάντητα τα δύσκολα ερωτήματα που θέτουν οι αποκαλύψεις του mononews για τα ελαττωματικά οχήματα στην Ολλανδία και τα μεγάλα προβλήματα υγείας που προκαλούν τα εργοστάσια της στην Κίνα, τα οποία “δηλητηριάζουν” την  ατμόσφαιρα 

    Η εξέλιξη αυτή είναι συνέχεια του αποκλεισμού της από το πέμπτο τμήμα του εν λόγω διαγωνισμού που έχει προκηρύξει το Υπουργείο Υποδομών από τα τέλη του περασμένου έτους, ενώ αποτελεί απέλπιδα προσπάθεια της εταιρείας να παραμείνει στην κούρσα διεκδίκησης του έργου, που στόχο έχει να αναβαθμίσει τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

    Αυτό συμβαίνει, καθώς, εάν η BYD αποκλειστεί από το συγκεκριμένο τμήμα, δεν αποκλείεται να αποκλειστεί και από το δεύτερο τμήμα του ίδιου έργου για το οποίο και έχει υποβάλει προσφορά.

    Σημειώνεται πως ο λόγος που επικαλέστηκε το Υπουργείο για τον αποκλεισμό της κινεζικής εταιρείας, ήταν το γεγονός ότι δεν ανταποκρινόταν στα τεχνικά κριτήρια που είχε θέσει η αναθέτουσα αρχή του έργου.

    Γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι οι άνθρωποι του Υπουργείου έχουν δεύτερες σκέψεις σχετικά με την ικανότητα της BYD να προμηθεύσει την ελληνική αγορά με αξιόπιστα λεωφορεία.

    Επιπλέον, η προσφυγή αυτή σημαίνει πως η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών θα καθυστερήσει με αποτέλεσμα τα λεωφορεία νέας τεχνολογίας που είναι απαραίτητα για τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη να έρθουν αργότερα από το αναμενόμενο. 

    Πρόκειται για μία εξέλιξη, η οποία θα επηρεάσει σημαντικά την εμπειρία των μεταφορών στην πρωτεύουσα και τη συμπρωτεύουσα.

    Μάλιστα, η κατάσταση στον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ αναμένεται να επιβαρυνθεί, καθώς το ΣτΕ μπλόκαρε την επέκταση της συμφωνίας μίσθωσης λεωφορείων με τα ΚΤΕΛ με αποτέλεσμα οι δύο οργανισμοί να αναζητούν οχήματα για να εκτελούν τα δρομολόγιά τους χωρίς καθυστερήσεις και να μην υπάρξουν κενά.

    Δεν αποκλείεται, δε, να πάει πίσω ο προγραμματισμός του Υπουργείο Υποδομών, και τα πρώτα λεωφορεία να έρθουν αργότερα από τον Μάρτιο του 2023, όπως εκτιμούσαν τόσο ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, όσο και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Ιωάννης Ξιφαράς, ο οποίος φαίνεται να έχει «πάρει πάνω του» τον εν εξελίξει διαγωνισμό.

    Μιχάλης Η. Οικονομάκης, Εκτελεστικός Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, Θεόδωρος Β. Αναγνωστόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος

    Τα προβλήματα των κινεζικών λεωφορείων της BYD στην Ολλανδία

    Το mononews μέσα από μία σειρά ρεπορτάζ, που ξεκίνησαν από τις αρχές του τρέχοντος έτους, έχει φέρει στην επιφάνεια τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD στην Ολλανδία και πιο συγκεκριμένα στις επαρχίες Overijssel, Gelderland και Flevoland.

    Πιο συγκεκριμένα, το ντόμινο των αρνητικών εξελίξεων για την BYD  ξεκίνησε από τα τέλη του 2020, όταν οι οδηγοί και επιβάτες εντόπισαν  μία σειρά από δυσλειτουργίες, οι οποίες προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία. 

    Αυτές αφορούσαν, όπως έχει γραφτεί αρκετές φορές στον ολλανδικό τύπο (δηλαδή την εφημερίδα De Stentor και το εξειδικευμένο site PV Magazine), προβλήματα όπως «χαλασμένη θέρμανση, άβολες θέσεις για τους οδηγούς, ενώ τα τιμόνια στρίβουν αυτόματα αριστερά και δεξιά χωρίς να έχει δοθεί σχετική εντολή» στα 259 οχήματα που είχε εισαγάγει η ολλανδική εταιρεία Keolis. 

    Σημειώνεται πως ύστερα από σχεδόν δύο χρόνια τα προβλήματα αυτά δεν έχουν διορθωθεί, όπως αναφέρει σε πρόσφατα άρθρα ο ιστότοπος De Stentor με τίτλους «Η Keolis ακόμα επιδιορθώνει τα κινέζικα λεωφορεία και ξεμένει από χρόνο» και «Η Keolis δεν επαναφέρει έγκαιρα τα χαλασμένα λεωφορεία σύμφωνα με τις επαρχίες (σ.σ. Τις αναθέτουσες αρχές του διαγωνισμού για τα λεωφορεία), και η εταρεία (σ.σ. Η Keolis) το αρνείται», τα οποία δημοσιεύθηκαν στις 2 και τις 12 Νοεμβρίου αντίστοιχα.

    Επιπλέον, σύμφωνα με τα ίδια μέσα οι οδηγοί των λεωφορείων ένιωθαν τρόμο κάθε φορά που επρόκειτο να οδηγήσουν τα ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής εταιρείας.

    Μάλιστα, ο διευθυντής του μεγαλύτερου σωματείου εργαζομένων της Ολλανδίας (FNV), Marijn van der Gaag είχε δηλώσει  στο ολλανδικό PV Magazine: «Κάθε πρωί που οι οδηγοί ξεκινούν τα δρομολόγιά τους τρομοκρατούνται στην ιδέα του τι θα έχει πάλι χαλάσει».

    Φωτoγραφία από το ολλανδικό site www.destentor.nl.
    Το άρθρο έχει τίτλο “Τα προβληματικά λεωφορεία Keolis επισκευάζονται για δεύτερη φορά”

    Η κατάσταση αυτή, όπως ανέφεραν διαρκώς δημοσιεύματα των συγκεκριμένων μέσων, είχε προκαλέσει την αντίδραση του FNV, ενώ και ο ίδιος ο CEO της Keolis, Alex Rentier, είχε απαντήσει σε ερώτημα του mononews σχετικά με τα προβλήματα, και τόνισε πως αυτά όντως υφίστανται και ότι η κινεζική εταιρεία έχει αναλάβει την επιδιόρθωση όλων των οχημάτων.

    Αναλυτικότερα, ο Ολλανδός CEO, είχε απαντήσει το εξής:

    «Το Δεκέμβριο του 2020, η Keolis ξεκίνησε το εγχείρημα για τη λειτουργία του μεγαλύτερου στόλου ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ευρώπη μέσω της εξαγοράς 259 οχημάτων από την BYD.

    Πράγματι, αντιμετωπίζουμε μερικά τεχνικά προβλήματα λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα του εγχειρήματος μας. Σε συνεργασία τόσο με τους οδηγούς της εταιρείας όσο και με την BYD προσπαθούμε να βρούμε τις κατάλληλες λύσεις, ώστε να παρέχουμε τις σωστές υπηρεσίες μεταφοράς».

    Alex Rentier, ο CEO της ολλανδικής Keolis που εισάγει τα κινέζικα λεωφορεία

    Οι αρνητικές εξελίξεις στην Κίνα – Η αναφορά της Goldman Sachs που «καίει» την BYD

    Εκτός, όμως, από τις «περιπέτειες» στην Ευρώπη η BYD έχει έρθει αντιμέτωπη με ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα στην Κίνα, όπου έχει εγκαταστήσει τα εργοστάσια της. 

    Το mononews έχει αποκαλύψει στα μέσα του περασμένου Μαΐου ότι η Goldman Sachs έκανε λόγο σε αναφορά της σχετικά με την έρευνα που είχε διαταχθεί και αφορούσε την εκπομπή επικίνδυνων ουσιών που είναι ύποπτες για καρκίνο, μεταλλάξεις, ερεθισμούς και αναιμία.

    Ρυπογόνες ουσίες που προκαλούν καρκίνο, ρινορραγίες και μεταλλάξεις αναφέρει η σχετική έκθεση

    Η σχετική αναφορά καταγράφει την πορεία της έρευνας που διετάχθη από τις τοπικές αρχές για το περιβαλλοντικό αντίκτυπο της ΒYD στην πόλη της Τσανγκσά, στην Κίνα ύστερα από καταγγελίες κατοίκων για επιδείνωση της υγείας τους με πολλούς να εμφανίζουν ρινορραγία.

    Η έκθεση της Goldman Sachs που δημοσιεύθηκε στις 11 Μαΐου

    Επιπλέον, η παγκόσμιου βεληνεκούς τράπεζα αναφέρει στο report της:

    «Το εργοστάσιο της BYD ξεκίνησε τη λειτουργία του στην κινεζική πόλη το 2012. Απασχολεί 17.000 υπαλλήλους που εργάζονται στην παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων όπως Yuan Pro, e-Series, Dolphin, Qin Plus και DM-i, μεταξύ άλλων.

    Εκτιμάται ότι το εργοστάσιο στην Τσανγκσά, περιλαμβάνει πάνω από 300.000 μονάδες παραγωγής, που αντιστοιχούν σχεδόν στο 20% της συνολικής παραγωγής για την κατασκευή οχημάτων.

    Το εργοστάσιο της BYD στην Τσανγκσά βρίσκεται μόλις 100 μέτρα από την κοντινότερη κατοικημένη περιοχή, ενώ ο Κανονισμός για την Κατασκευή Οχημάτων στην Κίνα ορίζει ότι μεταξύ των εταιρειών που κατασκευάζουν οχήματα και των κατοικημένων περιοχών θα πρέπει να υπάρχει απόσταση τουλάχιστον 300 μέτρων.

    Σε περιπτώσεις άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, τηρούνται τα παραπάνω».

     Όπως αναφέρεται στην έκθεση της Goldman Sachs, η τοποθεσία του εργοστασίου της General Motors στη Σανγκάη και του εργοστασίου της Wolkswagen’s στην Τσανγκσά, απέχουν τουλάχιστον 400 με 500 μέτρα από τις κατοικημένες περιοχές.

    Και συνεχίζει:

    «Για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου προβλέπονται τέσσερα στάδια μέχρι την τελική συναρμολόγηση, με το καθένα από αυτά να παράγει ρύπους. Το πιο ρυπογόνο όμως είναι το στάδιο της βαφής του αυτοκινήτου, καθώς απαιτούνται πολλά στρώματα χημικών ουσιών που απλώνονται σε ένα έτοιμο όχημα που εκπέμπουν οργανικές πτητικές ουσίες, γνωστά ως VOCs.

    Γι’ αυτό το λόγο η κινεζική κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε εφαρμογή αυστηρής πολιτικής για την εκπομπή των VOCs που προβλέπουν ειδική επεξεργασία από τα εργοστάσια παραγωγής που τα χρησιμοποιούν, συγκεκριμένες διαδικασίες για την διαλογή τους καθώς και παρακολούθηση του αντίκτυπου από την χρήση τους στην ατμοσφαιρική ρύπανση.

    Όπως προκύπτει, οι εκπομπές των VOCs φαίνεται να συνδέονται με την αλλαγή της ποιότητας της ατμόσφαιρας, που έχουν καταγγείλει οι κάτοικοι της περιοχής».

    Διαβάστε επίσης 

    Η Goldman Sachs, τα κινέζικα λεωφορεία της Πετρόπουλος, η ρύπανση και οι ματωμένες μύτες

    Τρόμος στους Ολλανδούς οδηγούς με τα λεωφορεία της κινεζικής BYD που «φλερτάρει» με την ελληνική αγορά

    Καταπέλτης ο Ολλανδός CEO για τα λεωφορεία της κινέζικης BYD: Ναι, έχουν προβλήματα – Τι θα γίνει με την Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ