• Κοινωνία

    St. Catherine’s: Εκρηκτικές διαστάσεις λαμβάνει η αντιπαράθεση γονέων-διοίκησης – Τι αναφέρουν σε επιστολή τους οι γονείς 220 μαθητών

    • Contributor


    Αποδιοργάνωση, ασυνέπεια, παρακμή. Με αυτές τις λέξεις περιέγραψαν σε επιστολή τους 116 oικογένειες που εκπροσωπούν 220 μαθητές, ως επί το πλείστον της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, την κατάσταση που επικρατεί τον τελευταίο καιρό σε ένα από τα κορυφαία σχολεία της Αθήνας, το St. Catherine’s.

    Η επιστολή εστάλη στο τέλος της περσινής σχολικής χρονιάς, περιγράφοντας μια άκρως προβληματική εκπαιδευτική λειτουργία, καθώς και προβλήματα υποδομών και επαρκούς καθαριότητας του σχολικού χώρου.

    Λίγους μήνες μετά και για την ακριβεια στα τελη Σεπτεμβριου, ακολούθησε η οργισμένη επιστολή ενός γονέα, επιχειρηματία, σε στέλεχος του Συμβουλίου του σχολείου, με σοβαρές κατηγορίες και βολές… προσωπικού χαρακτήρα. Η επιστολή δημοσιεύθηκε αυτούσια στο mononews.gr πριν απο 2 ημέρες.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews.gr, τον προηγούμενο μήνα παραιτήθηκαν τα 9 από τα 12 μέλη του ΔΣ, καταγγέλλοντας, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, συγκεκριμένες συμπεριφορές.

    Λέγεται, μεταξύ άλλων, ότι «τοποθέτησε υπεύθυνο του IB έναν γυμναστή, ενώ αποχώρησαν πολλοί καλοί καθηγητές», ενώ, σύμφωνα με όσα λέγονται, ευθύνες για την κατάσταση του σχολείου φέρει και ο διευθυντής, Mr Smith.

    Οι γονείς στην επιστολή προτείνουν σχέδιο δράσης για την προβληματική λειτουργία του σχολείου, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Αυτά δεν συνάδουν με ένα Σχολείο που παρουσιάζεται ως κορυφαίο Ίδρυμα με κύρος.

    Είναι επιτακτική ανάγκη το Σχολείο να βελτιώσει τη λειτουργία του».

    Διοικητικές αλλαγές

    Η ανησυχία των γονέων,  αν και έχει επισημανθεί και στο παρελθόν στο Διοικητικό Συμβούλιο που είναι υπεύθυνο για τη διοίκηση του σχολείου, δεν έχει ληφθεί υπ’ όψιν από τους αρμοδίους ώστε να πραγματοποιηθούν αλλαγές, όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι στην επιστολή τους.

    Ελλιπείς υποδομές και συντήρηση, μη επαρκής καθαριότητα των χώρων στους οποίους φιλοξενούνται για αρκετές ώρες μαθητές και προβλήματα συμπεριφοράς που δεν αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο σε όλες τις περιπτώσεις από τους εκπαιδευτικούς εντοπίζουν οι γονείς και ζητούν άμεση λύση, ζητώντας διοικητικές αλλαγές. Διορισμό επιχειρησιακού διευθυντή, ενίσχυση του διοικητικού προσωπικού και του προσωπικού συντήρησης υποδομών, επιχειρησιακό σχέδιο για την εκπαιδευτική πολιτική του σχολείου και ισχυρή εκπροσώπηση από γονείς στο Διοικητικό Συμβούλιο είναι μερικές από τις προτάσεις τους.

    «Θεωρούμε βαθιά ανησυχητικό το γεγονός ότι το Διοικητικό Συμβούλιο, στόχος του οποίου είναι «η προώθηση της ηθικής, πολιτιστικής, πνευματικής, κοινωνικής, σωματικής και αισθητικής ανάπτυξης και της διδασκαλίας και της καθοδήγησης των αγοριών και κοριτσιών» δεν έχει ρωτήσει ούτε μια φορά τους γονείς εάν επιτυγχάνεται κάποιο από τα παραπάνω», σημειώνουν.

    «Δεν υπάρχει καμία επιτυχημένη επιχείρηση στον κόσμο, κερδοσκοπική ή άλλη, που να λειτουργεί χωρίς VoC (Φωνή του Πελάτη)», προσθέτουν και συμπληρώνουν: «Στην πραγματικότητα, οι ηγέτες με αυτοπεποίθηση που εμπιστεύονται και ενδιαφέρονται για την ποιότητα του προϊόντος τους αναζητούν αυτή την ανατροφοδότηση μέσω συναντήσεων, συμβουλευτικών επιτροπών πελατών, ερευνών, κριτικών κλπ.», σημειώνουν στην επιστολή.

    Προβληματική λειτουργία

    Κατά την περιγραφή περιστατικών εντός του σχολικού χώρου, οι γονείς εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για την αποδιοργάνωση και τη μη τήρηση των κανόνων εντός του σχολείου.

    Από τα προγράμματα σπουδών μέχρι την ώρα του μεσημεριανού, οι γονείς των 220 μαθητών εντοπίζουν παντελή έλλειψη οργάνωσης.

    «Κάποια παιδιά τρώνε το μεσημεριανό τους στην κεντρική αίθουσα, άλλα παιδιά στις τάξεις τους, άλλα βλέπουν τηλεόραση και άλλα όχι», αναφέρουν.

    Παρατηρήσεις κάνουν και για την εφαρμογή των κανόνων καλής συμπεριφοράς. «Το σχολείο έχει μια πολιτική «καλής συμπεριφοράς» η οποία δεν εφαρμόζεται σε όλους. Μερικά παιδιά δέχονται παρατήρηση γιατί μετακινήθηκαν ελάχιστα από τον σχηματισμό γραμμής, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο σε περιστατικά όπου μαθητές βρίζουν τους δασκάλους τους ή τους φίλους τους. Αυτό είναι πρόβλημα οργάνωσης και διαχείρισης», σημειώνουν.

    Η ελλιπής συντήρηση, από τις βρύσες μέχρι και τα χερούλια στις πόρτες, είναι ακόμα ένα ζήτημα που θίγουν οι γονείς και εστιάζουν σε θέματα κλονισμού της εμπιστοσύνης μεταξύ αυτών και του σχολείου εξαιτίας υπηρεσιών που, ενώ το σχολείο παρείχε τα προηγούμενα χρόνια, πλέον δεν παρέχει.

    Από τη χρήση πισίνας για τους μαθητές, της οποίας η λειτουργία δεν έχει ξεκινήσει –αν και είχαν δοθεί διαβεβαιώσεις ότι έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες εργασίες- μέχρι μια σειρά δραστηριοτήτων, οι οποίες είθισται να ξεχωρίζουν το εκπαιδευτικό έργο των κορυφαίων σχολείων από τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες.

    Debate club, μαθήματα τέχνης, μαθήματα χορού, εξειδικευμένα μαθήματα για Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Γαλλικά, εκδρομές για σκι ή ράφτινγκ ακόμα και η έκδοση εφημερίδας είναι μερικές από τις παροχές που κρίνουν ότι απουσιάζουν από την εκπαιδευτική πολιτική του σχολείου, αν και παλαιότερα παρέχονταν στους μαθητές.

    «Ενώ θα περιμέναμε να επαναξιολογούνται και να προσαρμόζονται συνεχώς οι υπηρεσίες, το μόνο που έχουμε δει είναι η κατάργησή τους, χωρίς αντικατάσταση ή κάποια νέα προσθήκη. Θα περίμενε κανείς συνεχή βελτίωση από ένα κορυφαίο Σχολείο. Αντίθετα, έχουμε μείνει πίσω από κάποια δημόσια σχολεία, τα οποία προσφέρουν τόσο Καλλιτεχνικά όσο και τη Ρομποτική ως στάνταρ στο πρόγραμμά τους», αναφέρουν.

     Παράπονα διατυπώνονται ακόμα και για βασικές υπηρεσίες, με τους γονείς να αναφέρουν ότι πληθώρα μηνυμάτων τους παραμένουν αναπάντητα.

    «Οι υπηρεσίες του σχολείου παρέχονται μόνο ύστερα από έντονη πίεση από τους γονείς και ανάλογα με το πόσα άτομα παραπονέθηκαν ή διαμαρτυρήθηκαν εντόνως. Ποιοι, δηλαδή φώναξαν πιο δυνατά. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι εκδρομές, οι αθλητικές ημέρες, ο εξοπλισμός της παιδικής χαράς και η επαναλειτουργία της Βιβλιοθήκης», αναφέρεται στην επιστολή.

    «Όλα τα παραπάνω δεν συνάδουν με ένα Σχολείο που παρουσιάζεται ως κορυφαίο Ίδρυμα με κύρος. Είναι επιτακτική ανάγκη το Σχολείο να βελτιώσει τη λειτουργία του. Τα περισσότερα, αν όχι όλα, μπορούν να επιλυθούν εύκολα, αλλά θα απαιτήσουν αλλαγή από την πλευρά σας και θα περιλαμβάνουν μια στενή συνεργασία και εποικοδομητική σχέση μεταξύ Γονέων και Σχολείου», καταλήγουν.

    Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή των γονέων προς το St. Catherine’s

    Η επιστολή βρίσκεται ολόκληρη και με τις υπογραφές των γονέων στη διάθεση του mononews.gr.

     



    ΣΧΟΛΙΑ