• Πολιτισμός

    Πάμπλο Πικάσο, εντυπωσιακές αυξήσεις πρώτου εξαμήνου Christie’s, Sotheby’s, Phillips

    Πάμπλο Πικάσο, εντυπωσιακές αυξήσεις πρώτου εξαμήνου Christie's, Sotheby's, Phillips

    Η συνάντηση (L’ Entreinte) των εραστών δια χειρός Πάμπλο Πικάσο


    Ο Πάμπλο Πικάσο αποδεικνύεται και πάλι επενδυτική εγγύηση στις μεγάλες δημοπρασίες. Ενώ εντυπωσιακή αύξηση 230% στις πωλήσεις των Christie’s, Sotheby’s, Phillips παρατηρήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2021. H βιομηχανία ανάρρωσε πλήρως μετά την πανδημία. Σύμφωνα τουλάχιστον με τα στοιχεία που κατέγραψε η εταιρεία αναλυτών τέχνης Pi-eX.

    Οι τρεις μεγαλύτεροι διεθνείς οίκοι δημοπρασιών στο τέλος του Ιουνίου συγκέντρωσαν συνολικά 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις. Κατά την αντίστοιχη διεθνή εταιρεία ArtTactic το ποσό διαμορφώθηκε στα 5,9 δις. Τα νούμερα σημείωσαν μάλιστα ανεπαίσθητη άνοδο: Τον Ιούνιο του 2019, πριν την υγειονομική κρίση, έφτασαν τα 5,77 δολάρια. Πέρυσι όμως την ίδια εποχή πέρυσι περιορίστηκαν στο αποκαρδιωτικό 1,75 δις δολάρια.

    Οι αναλυτές της αγοράς τέχνης στην Pi-eX προσφέρουν στους μεγάλους συλλέκτες τα κατάλληλα χρηματοπιστωτικά εργαλεία. Τους κατευθύνουν ώστε να διαχειρίζονται με το βέλτιστο τρόπο τις επενδύσεις τους. Να διατηρούν τη ρευστότητά τους και να ελαχιστοποιούν το ρίσκο.

    Οι αναλύσεις τους προσφέρονται έναντι μικρού αντιτίμου μέσω του διαδικτύου.

    Από το Λονδίνο στο Παρίσι

    Τα έσοδα από τις απλές διαδικτυακές δημοπρασίες σχεδόν διπλασιάστηκαν. Από τα 337 εκατομμύρια δολάρια έφτασαν στα 660 εκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2020 και 2021. Οι δημοπρασίες με ζωντανό στρίμινγκ και παρουσία δημοπράτη έφτασαν τα 5,1 δισεκατομμύρια δολάρια (από το 1,4, πέρυσι).

    Το ενδιαφέρον δηλαδή για τις διαδικτυακές προσφορές παραμένει.

    Παρατηρήθηκαν γεωγραφικές μετατοπίσεις πίσω από τα νούμερα. Κατακόρυφη αύξηση σε πωλήσεις εντοπίστηκαν στην γιγαντιαία αγορά της Ασίας. Οι οίκοι δημοπρασιών στην Κίνα σημείωσαν άνοδο κατά 47% από το 2019 έως το 2021.

    Επίσης, η πιο σημαντική αγορά τέχνης μετά των ΗΠΑ, η Αγγλία βίωσε τα πρώτα της τραύματα με το Brexit. Οι περισσότεροι από τους μεγάλους οίκους μετέφεραν τις δραστηριότητές τους στο Παρίσι. Με αποτέλεσμα στην πρωτεύουσα του φωτός, οι πωλήσεις να αυξηθούν κατά 79%. Φτάνοντας συνολικά τα 410 εκατομμύρια δολάρια.

    Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρίας συμβούλων τέχνης ArtTactic Άντερς Πέτερσον, το Λονδίνο έρχεται πλέον τρίτο στην αγορά μετά τις ΗΠΑ και το Χονγκ Κονγκ.

    Ο οίκος Christie’s όμως στο Λονδίνο έκλεισε με θετικές εντυπώσεις τη χρονιά με τη δημοπρασία μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης.

    Κατέγραψε κατά τη δική του μαρτυρία «την καλύτερη καλοκαιρινή σαιζόν από το 2017».

    Σημείωσε 101 εκατομμύρια στερλίνες (119,3 στερλίνες με το ποσοστό) στη βραδινή δημοπρασία στις 30 Ιουνίου.

    Συμπεριλαμβάνοντας τις δύο διαδικτυακές δημοπρασίες του Παρισιού.

    Πάμπλο Πικάσο, η διαχρονική αξία

    Την υψηλότερη τιμή έπιασε η αριστουργηματική L’ Entreinte (Η Συνάντηση) που ο Πάμπλο Πικάσο φιλοτέχνησε το 1969. Για ακόμη μια φορά ο κορυφαίος δημιουργός από την Ισπανία αποδείχθηκε διαχρονική αξία. Το έργο των εραστών σε σφιχτό εναγκαλισμό έφτασε τις 12,6 εκατομμύρια στερλίνες (14,7 εκατομμύρια με το ποσοστό του οίκου). Η αρχική τιμή εκτίμησης ξεκίνησε με χαμηλό 11 εκατομμύρια στερλίνες και ψηλή τιμή τα 16 εκατομμύρια.

    Στο Παρίσι εν τω μεταξύ το La Vengeance (Η Εκδίκηση) που ο περίφημος Γάλλος ιμπρεσιονιστής Ρενέ Μαγκρίτ δημιούργησε το 1936, ξεπέρασε κατά πολύ την αρχική αγκύλη εκτίμησης. Πέρασε στα χέρια του κολοσσού της διαφήμισης Φρανσίς Γκρος (Francis Gross), που περηφανεύεται ότι διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες συλλογές τέχνης στη Γαλλία. Με εκτιμώμενη αξία μεταξύ 6 και 10 εκατομμύρια ευρώ, εκείνος δαπάνησε 12,5 εκατομμύρια (14,6 με το ποσοστό του οίκου) για να την αποκτήσει.

    Η πολιτική της ελάχιστης εγγυημένης τιμής πώλησης κερδίζει τελικά ολοένα και περισσότερο έδαφος ως ενδεδειγμένη στρατηγική στις μεγάλες διεθνείς δημοπρασίες υψηλής τέχνης.

    Η Συνάντηση του Πικάσο αποτελεί παράδειγμα τέτοιου έργου.  Η ελάχιστη εγγυημένη τιμή πώλησης καλύπτεται είτε από τον οίκο δημοπρασίας είτε από ενδιαφερόμενους τρίτους. Το 40% από τους 52 λαχνούς που παρουσιάστηκαν από τους Christie’s στο Λονδίνο καλύπτονταν από τη συγκεκριμένη πρακτική. Όπως και περισσότερα από τα μισά των 57 έργων στην αντίστοιχη δημοπρασία Sotheby’s στις 29 Ιουνίου.

    Οι εγγυήσεις προσφέρουν την ασφάλεια του πλαφόν ελάχιστου κέρδους έναντι του …αβαθούς πάτου. Καθιστούν το αποτέλεσμα κάθε δημοπρασίας πιο προβλέψιμο καθώς εγγυώνται την ελάχιστη αξία ορισμένων έργων πριν από καθεαυτή τη ζωντανή δημοπρασία.

    Στους ασταθείς καιρούς, χρειάζονται πάντα κάποια σταθερά πατήματα.

    Διαβάστε επίσης Αλεξία Αντσακλή Βαρδινογιάννη: Πώς τίμησε τα δέκα χρόνια Artflyer χαρίζοντάς του εκθεσιακό χώρο

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ