Στην ενεργοποίηση του μνημονίου συνεργασίας με τη γερμανική Deutsche Bahn, θα προχωρήσει -όπως όλα δείχνουν- το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσον αφορά στη θέση του τεχνικού συμβούλου για τον νέο ΟΣΕ.

Με τη διαβούλευση του νέου νομοσχεδίου για την αναδιαμόρφωση του σιδηροδρόμου να έχει ολοκληρωθεί πριν από λίγες ημέρες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στην εξέταση των υποβληθέντων προτάσεων και σχολίων, ούτως ώστε να κατατεθεί στη Βουλή το προσεχές φθινόπωρο. Παράλληλα, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, συνεχίζει πυρετωδώς τις συζητήσεις του με αρμόδιους φορείς που θα συντελέσουν στο έργο της πλήρους ανοδιοργάνωσης του σιδηρόδρομου σε βάθος πενταετίας.

1

Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα, οι συζητήσεις με τη Deutsche Bahn τείνουν να ολοκληρωθούν και να κλειδώσει η θέση του τεχνικού συμβούλου, δεδομένου ότι η εταιρεία έχει καταθέσει την πληρέστερη και πιο συμφέρουσα οικονομικά πρόταση. Αυτή η συνεργασίας σαφώς και δεν πρόκειται να επηρεάσει την  ελληνοϊταλική συμφωνία των 760 εκατομμυρίων ευρώ με τον ιταλικό κρατικό όμιλο Ferrovie dello Stato, στον οποίο ανήκει η Hellenic Train.

Τι προβλέπει το μνημόνιο συνεργασίας με τη γερμανική σιδηροδρομική εταιρεία

Deutsche Bahn

Ως γνωστόν, η ελληνική κυβέρνηση έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας (MoU) με τη γερμανική σιδηροδρομική εταιρεία ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2024, με τότε υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τον Χρήστο Σταϊκούρα.

Σύμφωνα με το μνημόνιο, η DB E&C δεσμεύεται μεταξύ άλλων να παρέχει συμβουλευτικές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες στον ΟΣΕ, που έχουν να κάνουν με την αξιολόγηση της οργάνωσης, των διαδικασιών και της δομής του Εκπαιδευτικού Κέντρου του ΟΣΕ, την αξιολόγηση των τρεχόντων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, την εκτίμηση μέτρων βελτίωσης και ένταξης νέων μεθόδων εκπαίδευσης, την υλοποίηση προγραμμάτων Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών, την εφαρμογή προγράμματος ανταλλαγής και μεταφοράς τεχνογνωσίας, αλλά και την υποστήριξη στον τομέα της ψηφιοποίησης των σιδηροδρομικών συστημάτων και διαδικασιών.

Το μνημόνιο με τους Γάλλους

Να σημειωθεί δε, ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει συνάψει ήδη ένα ακόμα μνημόνιο συνεργασίας σχετικά με τον ΟΣΕ, το οποίο υπεγράφη λίγους μήνες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, τον Μάιο του 2023, μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας. Τη συμφωνία υπέγραψαν ο τότε υπουργός Επικράτειας, Γιώργος Γεραπετρίτης, αρμόδιος για θέματα μεταφορών και ο Γάλλος υπουργός Κλεμάν Μπον.

SNCF

Στο μνημόνιο συμπεριλαμβανόταν μεταξύ άλλων η αναμόρφωση της οργανωτικής δομής του ΟΣΕ, η πρόληψη σιδηροδρομικών ατυχημάτων, η εκπαίδευση και η επιμόρφωση του προσωπικού, η ρύθμιση ζητημάτων ευθύνης των σιδηροδρομικών φορέων, ζητήματα διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής, η οργάνωση και επίβλεψη σιδηροδρομικών μεταφορών στον τομέα της ασφάλειας, η οργάνωση κέντρων ελέγχου σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, η οργάνωση επιτροπών και την καθιέρωση διαδικασιών για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών δυστυχημάτων.

Επίσης, στο μνημόνιο προβλεπόταν η εφαρμογή μέτρων ασφαλείας που ισχύουν στη Γαλλία, δεδομένου ότι η Γαλλία διαθέτει ένα από τα πιο ανεπτυγμένα συστήματα ασφαλείας στον σιδηροδρομικό τομέα. Στη συνέχεια, η συμφωνία θα θα εξειδικευόταν με ειδικότερες συμφωνίες μεταξύ των αρμοδίων φορέων και κυρίως μεταξύ της Société Nationale des Chemins de fer Français (SNCF) και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ).

Διαβάστε επίσης:

Συγκοινωνιολόγοι: Παρών στη διαβούλευση του Σ/Ν για τον σιδηρόδρομο – Οι 18 προτάσεις βελτίωσης

Εριέττα Κούρκουλου Λάτση στο mononews: Ονειρεύομαι έναν κόσμο που δε θα υποφέρει κανείς

«Βόμβα» Χαρδαλιά μέσω mononews: H Περιφέρεια Αττικής θα είναι ο τελευταίος σταθμός της πορείας μου στην πολιτική