ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε «μονομαχία» μεταξύ Γερμανών και Ισπανών εξελίσσεται η αναδοχή της θέσης του technical manager στον νέο ΟΣΕ, με τις προτάσεις της γερμανικής σιδηροδρομικής εταιρείας Deutsche Bahn και της ισπανικής Adif να είναι οι επικρατέστερες, πιο ολοκληρωμένες και οι πιο συμφέρουσες οικονομικά, όπως αναφέρουν στο mononews.gr πηγές με γνώσεις επί του θέματος.
Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής για τη θέση του τεχνικού συμβούλου έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους οι σιδηροδρομικές εταιρείες τεσσάρων χωρών: της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Ελβετίας. Ως γνωστόν, βασική επιδίωξη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να φτάσει στον ελληνικό σιδηρόδρομο η τεχνογνωσία και η καινοτομία άλλων ευρωπαϊκών χωρών, δίνοντας στην Ελλάδα τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί τη γεωγραφική της θέση και να γίνει πόλος έλξης νέων επενδυτών και σοβαρή εναλλακτική στα λιμάνια της Ευρώπης.
Άλλωστε, με τη θέση του τεχνικού συμβούλου να διεκδικείται από 4 χώρες του εξωτερικού, ο ελληνικός σιδηρόδρομος προσελκύει το ενδιαφέρον ολοένα και περισσότερων Ευρωπαίων Εταίρων, γεγονός που προμηνύει ιδιαίτερα θετικές εξελίξεις για την ελληνική πλευρά.
Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας τόσο με τους Γερμανούς (2024), όσο και με τους Ισπανούς (2025). Στόχος του μνημονίου με τη Γερμανία είναι να τεθούν οι βάσεις για μεταφορά τεχνογνωσίας και συμπράξεις για ανάπτυξη και αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου στα πρότυπα και με μεθόδους των γερμανικών δικτύων.
Παράλληλα, όσον αφορά στο μνημόνιο με την Ισπανία, η ισπανική πλευρά έχει εκδηλώσει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για έργα υποδομών και μεταφορών στην Ελλάδα συζητώντας, παράλληλα τη δυνατότητα υπερβάσεων σε υφιστάμενες επενδύσεις από ισπανικές εταιρείες.
Deutsche Bahn: Η γερμανική εταιρεία με το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη

Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη, μήκους 33.000 χιλιομέτρων λειτουργεί η γερμανική Deutsche Bahn (DB), γεγονός που την καθιστά ως τη μεγαλύτερη εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών στη Γερμανία και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Με ιστορία που ξεπερνά τα 30 χρόνια στις σιδηροδρομικές μεταφορές και στα logistics, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της DB είναι η στρατηγική “Strong Rail” μέσω της οποίας προωθείται η μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων με τρένο, η ενσωμάτωση των μεταφορικών μέσων και η βελτίωση της ποιότητας και δυναμικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου.
Η DB έχει επενδύσει και συνεχίζει να επενδύει δισεκατομμύρια ευρώ για την αύξηση της χωρητικότητας και την ψηφιοποίηση του δικτύου της, επιτρέποντάς της να έχει μεγαλύτερη απόδοση, αξιοπιστία και ανταγωνιστικότητα έναντι άλλων μέσων μεταφοράς. Συγχρόνως, προχωρά σε αναβάθμιση βασικών γραμμών και έργων με διεθνή σημασία και βελτιώνει τον σχεδιασμό και τη διαχείριση των υποδομών.
Άξιο μνείας είναι και το γεγονός ότι δίνει έμφαση στην βιωσιμότητα και την κλιματική πολιτική, προωθώντας ενεργά την μετατόπιση επιβατών και εμπορευμάτων στον σιδηρόδρομο, υποστηρίζοντας στόχους μείωσης άνθρακα και προσαρμογής στις ανάγκες της κλιματικής προστασίας, κάτι που αποτελεί ανταγωνιστικό εργαλείο σε παγκόσμιο επίπεδο για τη μετάβαση στις βιώσιμες και πράσινες μεταφορές.
ADIF: Στο επίκεντρο η σιδηροδρομική ανάπτυξη στην Ισπανία

Η Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF) είναι ο ισπανικός κρατικός οργανισμός, που διαχειρίζεται τη σιδηροδρομική υποδομή της χώρας, καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου και παίζοντας πρωταρχικό ρόλο στην σιδηροδρομική ανάπτυξη.
Ένα από τα ατού του φορέα είναι ότι αναπτύσσει και εφαρμόζει σύγχρονες τεχνολογίες διαχείρισης, σηματοδότησης και ασφάλειας (ETCS, σύγχρονα συστήματα τηλεδιοίκησης, διαχείριση σταθμών κ.λπ.), αποτελώντας πρότυπο και για άλλες χώρες, με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας, της αποδοτικότητας και εν γένει της ανάπτυξης του μεταφορικού έργου.
O φορέας συμμετέχει ενεργά σε ευρωπαϊκά προγράμματα υποδομών, αλλά και στην ανάπτυξη του διασυνδεδεμένου Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ, TEN-T), στοχεύοντας στη διασύνδεση των ευρωπαϊκών χωρών μέσω σύγχρονων σιδηροδρομικών αξόνων.
Επίσης, ο φορέας επιδιώκει συνεργασίες για έργα υποδομών και μεταφορών και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ακολουθώντας πάντα τις ευρωπαϊκές οδηγίες. Να σημειωθεί σε, ότι η ADIF έχει συνεργαστεί ήδη με χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης (Γαλλία, Πολωνία, Δανία, Κροατία, Σουηδία), της Μεσογείου και των Βαλκανίων (Ιταλία, Ελλάδα, Βοσνία – Ερζεγοβίνη), της Ασίας, της Αμερικής και της Αφρικής (Τυνησία, Αίγυπτος, Μαρόκο), γεγονός που δηλώνεις και την ηχηρή της παρουσία στον κλάδο των μεταφορών.
Πότε κλειδώνει ο ανάδοχος
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να κλειδώσει οριστικά ο ανάδοχος, που θα αναλάβει τη θέση του τεχνικού συμβούλου στον νέο ΟΣΕ, έναν ρόλο ιδιαιτέρως κομβικό στην ανάπτυξη της Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΜΑΕ. Την ίδια ώρα, όπως ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τα έργα αποκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου, προχωρούν βάσει χρονοδιαγράμματος και μάλιστα είναι μπροστά χρονικά και ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2026 η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα είναι διπλή και πλήρως εκσυγχρονισμένη με όλα τα συστήματα τελευταίας τεχνολογίας.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- To παρασκήνιο για το κόμμα Τσίπρα, ο Καμμένος και το Bella Ciao, ποιος πληρώνει τους «27» της Γάζας και πότε θα στηθούν κάλπες
- Η απάντηση της κυβέρνησης στον Τσίπρα και το δίπολο των εκλογών
- Άδωνις Γεωργιάδης: Η αξιολόγηση, το ρεκόρ και οι μεταμοσχεύσεις
- Χρυσές λίρες: Οι τιμές στα ύψη αλλά οι αγοραστές σπανίζουν – Τα στοιχεία της Τ.τ.Ε και η αξία των συναλλαγών
