• Πολιτική

    Τι φέρνει ο νέος Ψηφιακός Βοηθός στο Δημόσιο – Τι θα κάνει το chatbot

    Δημήτρης Παπαστεργίου, υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης

    Δημήτρης Παπαστεργίου, υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης


    Σήμερα το μεσημέρι γίνονται τα… αποκαλυπτήρια της νέας υπηρεσίας που φέρνει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ο Δημήτρης Παπαστεργίου, με όπλο την τεχνητή νοημοσύνη.

    Ο λόγος για τον Ψηφιακό Βοηθό, ένα ψηφιακό εργαλείο το οποίο θα δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα πολιτών, επιχειρώντας να επιλύσει απλά ή και πιο σύνθετα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους.

    Κεντρική ιδέα της διοίκησης του υπουργείου ήταν να δημιουργηθεί ένα εργαλείο το οποίο να μπορεί να βοηθήσει έναν πολίτη που ψάχνει κάτι στη Δημόσια Διοίκηση ή στο gov.gr, και είτε δεν μπορεί να το βρει εύκολα είτε δεν μπορεί να το εκφράσει.

    Τι θα κάνει το chatbot

    Το chatbot του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι ένα λογισμικό που εκτελεί εντολές, μιμούμενο όσο το δυνατόν καλύτερα τον ανθρώπινο γραπτό και προφορικό λόγο, απαντά δηλαδή αυτοματοποιημένα στις ερωτήσεις του κάθε πολίτη.

    Με την ενσωμάτωσή του στο gov.gr λοιπόν, σε ένα παράθυρο θα μπορούμε να γράφουμε ή να εκφωνούμε μια σχετική με τις υπηρεσίες του δημοσίου ερώτηση κι εκείνο να μας κατευθύνει στο πώς και τι πρέπει να κάνουμε. Για παράδειγμα, αν θέλουμε να πουλήσουμε το αυτοκίνητό μας, να μεταβιβάσουμε ένα ακίνητο, ή να γράψουμε το παιδί μας σε μια σχολή, θα υποβάλλουμε προφορικά ή γραπτά το σχετικό ερώτημα και το chatbot θα ψάχνει στο gov.gr και θα μας απαντά με τα αντίστοιχα links και παραπομπές, για το πώς θα προχωρήσουμε τις παραπάνω διαδικασίες.

    Στόχοςτου εργαλείου, είναι να συμβάλλει στην άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών, 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες το χρόνο.

    Πρόσφατα σε συνέντευξή του, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, τόνισε ότι το δεύτερο στάδιο του ψηφιακού βοηθού, είναι να διευρύνει τους ορίζοντές τους και να αναζητά και να απαντά και σε ερωτήσεις σχετικές με τις διαδικασίες του Ελληνικού Δημοσίου, αντλώντας πληροφορίες μέσα από το «Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών – Μίτος».

    Chatbot και στο Κτηματολόγιο

    Μιλώντας στο mononews.gr, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης, αποκάλυψε ότι γίνονται εργασίες για να δημιουργηθεί Ψηφιακός Βοηθός αποκλειστικά για το Κτηματολόγιο.

    Το Κτηματολόγιο, έργο το οποίο αποτελεί στοίχημα του υφυπουργού που έχει αναλάβει να το τρέξει ο υφυπουργός, προχωράει με γρήγορους ρυθμούς με στόχο το 2025 να έχει ολοκληρωθεί.

    Ένα από τα νέα βήματα  και για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, το υπουργείο ετοιμάζει chatbot για το Κτηματολόγιο, που θα λύσει πολλά από τα προβλήματά τους.

    «Αυτά που έχουμε κάνει είναι βήματα, όλη μέρα ασχολούμαστε με το Κτηματολόγιο και πως θα εκσυγχρονίσουμε και θα ψηφιοποιήσουμε το Κτηματολόγιο. Δεν είμαστε ακόμα ικανοποιημένοι από τη σημερινή κατάσταση, την μεγάλη αλλαγή θα την δει ο πολίτης όταν θα μπορεί ψηφιακά να μεταβιβαστεί το ακίνητό του, κάτι το οποίο θα γίνει από τον Ιανουάριο. Αυτό θα είναι το πιο σημαντικό επίτευγμα για εμάς», είχε πει ο κ. Κυρανάκης.

    Διαβάστε επίσης:

    Παπαστεργίου: Η σημασία του υπερ-υπολογιστή Δαίδαλος για την ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ελλάδα

    Κυρανάκης: Θωρακίζουμε τα ακριτικά νησιά – Έρχεται έργο για ενίσχυση του σήματος

    Τι είναι το νέο wallet και πώς θα αλλάξει τις συναλλαγές με το Δημόσιο



    ΣΧΟΛΙΑ