• Τα κέρδη Μεγάλου της Πειραιώς, γιατί βρίσκεται σε περιδίνηση ο κ. Κολακίδης της ΤΙΤΑΝ, τα ματωμένα κινέζικα λεωφορεία της Πετρόπουλος και τι …δεν είπε ο Τσαμάζ για τον Ολυμπιακό

    Μια που αναφερθήκαμε στην Πειραιώς νομίζω ότι θα πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα στους διαχειριστές των ομολόγων της οι οποίοι  συνέβαλαν καθοριστικά στην κερδοφορία του τριμήνου…

    image

    Η «αναθεωρημένη» αισιοδοξία της Πειραιώς για τις τιμές ακινήτων

    Η Τράπεζα Πειραιώς ΠΕΙΡ 2,83% 4,00 φαίνεται ότι ρίχνει τις ελπίδες της στις κατοικίες.

    Στις εκτιμήσεις για την πορεία των τιμών ακινήτων, η τράπεζα προβλέπει αύξηση των τιμών κατοικιών κατά 6% φέτος και κατά ίδιο ποσοστό την επόμενη τριετία, δηλαδή 6% σε ετήσια βάση μέχρι το 2025.

    Το 2021 η άνοδος έφτασε το 7,1% και το ερώτημα είναι πώς οι τιμές των κατοικιών θα κινηθούν με μικρότερη ανάπτυξη, όταν ήδη ο πληθωρισμός έχει ξεπεράσει το 10%.

    Στα μη οικιστικά ακίνητα οι τιμές εκτιμάται από τους τραπεζίτες ότι θα αυξηθούν κατά 4% τη φετινή χρονιά και κατά 5% το 2023 – 2024 – 2025.

    Αυτή είναι μια πρόβλεψη ελαφρώς συντηρητική σε σχέση με αυτήν που είχε κάνει στο τέλος της περσινής χρονιάς: τότε εκτιμήθηκε από την Πειραιώς ότι οι τιμές θα αυξηθούν κατά 4,4% φέτος.

    Τα χρυσά κέρδη της Τράπεζας Πειραιώς από τα ομόλογα

    Μια που αναφερθήκαμε στην Πειραιώς νομίζω ότι θα πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα στους διαχειριστές των ομολόγων της οι οποίοι  συνέβαλαν καθοριστικά στην κερδοφορία του τριμήνου.

    Από τα 585 εκατ. ευρώ που ήταν τα έκτακτα έσοδα της Τράπεζας, κάτι περισσότερο από τα μισά (286 εκατ. ευρώ) προήλθαν από τα ομόλογα και την χρήση σύνθετων χρηματοοικονομικών προϊόντων (hedging instruments).

    Τελικά τα ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου, παρόλο που ακόμη δεν έχουν ξεφύγει από τα «σκουπίδια» παραμένουν χρυσή εφεδρεία για τις  Ελληνικές τράπεζες.

    Σε περιδίνηση ο κ. Μιχάλης Κολακίδης

    Το τέχνασμα που έκαναν παλιά πολλές εισηγμένες οι οποίες εμφάνιζαν  ζημιές στην τελική γραμμή  των αποτελεσμάτων τους, ήταν να αποσιωπούν τη συγκεκριμένη εξέλιξη από τις ανακοινώσεις που έστελναν στους δημοσιογράφους.

    Οι πιο «τίμιες» εξ αυτών συνήθιζαν να θάβουν τις ζημιές ή την κάθετη πτώση στα κέρδη τους στην τελευταία παράγραφο ή τα μπέρδευαν με τα κέρδη προ φόρων και τα EBITDA.

    Τακτικές… Καρδασιλάρη φαίνεται ότι ακολουθεί,  ένας ιστορικός βιομηχανικός όμιλος, η τσιμεντοβιομηχανία Τιτάν, που ενώ μας ενημερώνει εμφαντικά για το πόσο πολύ  αυξήθηκαν οι πωλήσεις (22,6%)  στο πρώτο τρίμηνο, χρειάστηκε να μετρήσουμε  τρεις, τέσσερις παραγράφους από την αρχή της ανακοίνωσης προκειμένου να φτάσουμε στο Άγιο Δισκοπότηρο των επενδυτών, δηλαδή στα καθαρά κέρδη.

    Μόλις  1,3 εκατ. ευρώ λοιπόν φέτος , από 15,3 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περσινή περίοδο πέρυσι κατά την οποία υποτίθεται ότι ήμασταν κλεισμένοι στα σπίτια μας και οι δουλειές είχαν πέσει.

    Κάθε πέρσι και καλύτερα κύριε Παπαλεξόπουλε και κ. Μιχάλη Κολλακίδη;

    Τα «ματωμένα» λεωφορεία της Πετρόπουλος

    Σαν να μην της έφταναν τα προβληματικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου  με τα μειωμένα έσοδα και τα EBITDA, ο Όμιλος Πετρόπολος ΑΕΒΕ έρχεται και πάλι αντιμέτωπος με νέες σημαντικές καταγγελίες για τα εργοστάσια κατασκευής των κινεζικών λεωφορείων της BYD που θέλει να φέρει στη χώρα μας.

    Διαβάζω με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον την έκθεση της μεγαλύτερης τράπεζας του πλανήτη της  Goldman Sachs που αποκαλύπτει σήμερα το mononews.

    Αυτή κάνει λόγο για σημαντικά προβλήματα υγείας, όπως ματωμένες μύτες, τα οποία αντιμετωπίζουν Κινέζοι που μένουν πολύ κοντά σε εργοστάσιο της BYD.

    Μάλιστα, η έκθεση βάσει της σχετικής έρευνας που επικαλείται η παγκόσμια τράπεζα και έχει δημοσιευθεί στις 9 Μαΐου, αναφέρει πως δεν τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις μεταξύ του εργοστασίου και της κατοικημένης περιοχής.

    Σημειώστε πως η BYD παραβιάζει ανοικτά  τους κανόνες του κινεζικού κράτους, το οποίο όμως φαίνεται να κάνει τα στραβά μάτια για τη συγκεκριμένη (και όχι μόνο) βιομηχανική μονάδα.

    Η έκθεση αυτή δημιουργεί ακόμα έναν πονοκέφαλο στην Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.

    Όπως έχει ήδη αποκαλύψει το mononews υπάρχουν σημαντικές αντιδράσεις στην Ολλανδία, η οποία έχει εισάγει τα κινέζικα λεωφορεία μέσω της ολλανδικής εταιρείας Keolis από το Δεκέμβριο του 2020.

    Συγκεκριμένα, τα κινέζικα λεωφορεία στρίβουν και φρενάρουν όπως αυτά θέλουν και όχι σύμφωνα με τους χειρισμούς του οδηγού.

    Μάλιστα οι Ολλανδοί οδηγοί τρομάζουν στην ιδέα να τα οδηγήσουν, ενώ ακόμα και η ίδια η Keolis έχει παραδεχτεί την ύπαρξη των σημαντικών προβλημάτων.

    Τι συμβαίνει με τον Προκοπίου;

    Πολλά διαδραματίζονται τον τελευταίο καιρό στο προσκήνιο και στο παρασκήνιο με το ναυπηγείο του Σκαραμανγκά και τον ιδιοκτήτη του, τον γνωστό μεγαλοεφοπλιστή κ.Γ.Προκοπίου.

    Ορισμένες πτυχές των τεκταινομένων έχουν προκαλέσει προβληματισμό, ίσως και μια μικρή ανησυχία σε «υψηλά κλιμάκια».

    Όλα ξεκίνησαν όταν  πριν λίγες ημέρες ο κος Προκοπίου μιλώντας με γνωστό μάνατζερ, αποκάλεσε τον εαυτό του «potential owner» δηλαδή «πιθανό (άρα όχι σίγουρο;) ιδιοκτήτη» του Ναυπηγείου.

    Ο τελευταίος έσπευσε να μεταφέρει τον αυτοχαρακτηρισμό στα κυβερνητικά κλιμάκια με περισσή απορία.

    Βεβαίως όπως έχετε ήδη διαβάσει στο mononews και είστε έγκαιρα και έγκυρα ενημερωμένοι, εκκρεμεί τους επόμενους μήνες η απόφαση επί της προσφυγής  στο  ΣτΕ ενώ μπήκε σφήνα και η επιστολή των εργαζομένων στο Ναυπηγείο με την οποία καλούν  τον εφοπλιστή να ξεκαθαρίσει τις θέσεις τους σχετικά με το μέλλον του Ναυπηγείου.

    Όλοι γνωρίζουν πάντως ότι επί των ημερών Προκοπίου οι εργαζόμενοι θα πάνε σε άλλη εταιρία, με αντικείμενο  human resοurses και θα είναι λίγο-πολύ …«ενοικιαζόμενοι και πηγαινοερχόμενοι» στο Ναυπηγείο.

    Όμως  ένα χρόνο πριν, σε συνέντευξή του ο εφοπλιστής, είχε πεί αυτολεξεί:

    «Οι εργαζόμενοι έχουν και αυτοί τα δίκια τους και πρέπει να τους αποδοθούν, πάντοτε μέσα στο πλαίσιο της λογικής και του εφικτού θα ληφθούν όλα αυτά υπόψη, δεν πρόκειται να αυθαιρετήσει κανείς» αλλά στην Ελλάδα όπως ξέρετε, όλοι πλην του wiseman, διαθέτουν μνήμη χρυσόψαρου, ξεχνούν τα πάντα σχεδόν αμέσως.

    Οι εργαζόμενοι ρώτησαν ακόμη στη επιστολή τους εάν υπάρχουν εκκρεμή προβλήματα (πλην αυτών  του ΣΤΕ) που  εμποδίζουν  την υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης.

    Σε αυτό το ερώτημα, ίσως η απάντηση είναι τα θρυλούμενα πρόσφατα αιτήματα του κου Προκοπίου προς την κυβέρνηση για το ναυπηγείο ώστε «να προχωρήσει απρόσκοπτα στη επένδυση».

    Μου λένε λοιπόν και εγώ απλώς το μεταφέρω πως ο …«potential owner» κος Προκοπίου ζήτησε άδεια  για πλωτό τερματικό σταθμό υγροποιημένου αερίου στο Ναυπηγείο (α λα Ρεβυθούσα και Αλεξανδρούπολη δηλαδή) αλλά και άδεια για μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στον ίδιο χώρο (με τι πρώτη ύλη; Αμερικανικό σχιστολιθικό αέριο μήπως;) για «να είναι ολοκληρωμένη η επένδυση».

    Δεν διευκρίνισε πάντως τι θα πράξει εάν αυτά τα αιτήματα δεν ικανοποιηθούν.

    Τα αιφνιδιαστικά και επιπλέον αιτήματα προκάλεσαν μικρή κυβερνητική δυσαρέσκεια  («ας πάρει πρώτα το Ναυπηγείο και μετά ας ζητήσει τις άδειες νόμιμα όπως όλοι οι άλλοι, εμείς γιατί να αναμειχθούμε;» ήταν μία αντίδραση) αλλά υπήρξε και προβληματισμός:

    «Μήπως ο αγαπητός Γιώργος  χρησιμοποίησε  ως προκάλυμμα την εξαγορά για να καθαρίσει πρώτα αναρίθμητες  εκκρεμότητες με  τις αναρίθμητες εταιρίες των αναρίθμητων ακινήτων του στο ευρύτατο παραλιακό μέτωπο και τώρα ακολουθεί την τακτική “στρίβειν διά του αρραβώνος”, όπως σε μια παλιά ελληνική ταινία ο Ντίνος Ηλιόπουλος;».

    Ο wiseman  δεν το πιστεύει αυτό το τελευταίο καθότι καλοπροαίρετος άνθρωπος.

    Απλώς νομίζω ότι ο «αγαπητός Γιώργος» που λένε, κάνει πείσματα διότι θεωρεί το συνολικό τίμημα που πλήρωσε πολύ ακριβό…

    Ο Τσαμάζ και ο Ολυμπιακός

    Σε χθεσινή ερώτηση των αναλυτών για την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων μετάδοσης των αγώνων του Ολυμπιακού στη Super League από την Cosmote TV, o κ. Τσαμάζ απέφυγε τεχνηέντως να απαντήσει, σημειώνοντας χαρακτηριστικά:

    «Αν απαντήσω στο συγκεκριμένο ερώτημα οι δημοσιογράφοι που παρακολουθούν το conference call θα επικεντρωθούν σε αυτό, κι όχι στα εξαιρετικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου.

    Οπότε ας το αφήσουμε για την επόμενη φορά»…

    Πάντως λέγεται ότι Ολυμπιακός και COSMOTE  βρίσκονται πολύ κοντά στο DEAL.

    Οι δύο πλευρές εκτιμάται ότι σχεδόν έχουν συμφωνήσει σε όλα για την αναμετάδοση των αγώνων του Ολυμπιακού από την Cosmote TV.

    Εκτιμήσεις ανεβάζουν το τίμημα της συμφωνίας μεταξύ 15 και 18 εκατ. ευρώ.

    H Εθνική και Τέρνα Ενεργειακή

    Χθες το απόγευμα μια είδηση χτύπησε κόκκινο.

    Ήταν το περιεχόμενο του REPORT της Εθνικής Χρηματιστηριακής,  που ανεβάζει τα επίπεδα αποτίμησης της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή σε 25,0 ευρώ ανά μετοχή (από 15,30 προηγουμένως).

    Η χρηματιστηριακή έχει αναθεωρήσει της εκτιμήσεις της ώστε να συμπεριλάβει το καινούργιο χρονικό ορίζοντα υλοποίησης των έργων καθώς και τα καινούργια έργα που πρόκειται να μπουν την περίοδο 2022-26.

    Δεδομένων αυτών, ανεβάζει την τιμή στόχο στα 25,0 ευρώ και επαναλαμβάνει τη σύσταση υπεραπόδοσης (Overperform), δίνοντας upside της τάξης του 52%.

    Σε επίπεδο εκτιμήσεων, προβλέπει EBITDA στα 166 εκατ. για το 2022, 195 εκατ. για το 2023 και 251 εκατ. για το 2024.

    Η καθαρή κερδοφορία αναμένεται να φτάσει τα 120 εκατ. το 2024 από 69 εκατ. το 2021.

    Τέλος υπενθυμίζει ότι η εταιρεία μοιράζει περίπου 40 εκατ. το χρόνο σε μερίσματα σε επαναλαμβανόμενη βάση (2% μερισματική απόδοση).

    Αποποίηση ΕυθύνηςΤο περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές