• Ο Χρήστος Μεγάλου, η Κέρκυρα και ο MSCI, η έκπληξη σε Ιντρακάτ και Ελλάκτωρ, γιατί δεν πουλάει ο Βακάκης, το απίθανο ρεκόρ του Τζίγγερ, η δίκη του λογιστή – ιζνογκουντ και το party του Τσατσάκη στις Σπέτσες

    Στις Σπέτσες οργάνωσε στο υπέροχο σπίτι του,  πάρτι, το εφοπλιστικό ζεύγος Μύρωνα και Χριστίνας Τσατσάκη της Modion Maritime.  Καλεσμένοι περίπου 70-80 άτομα και η ιδιαίτερα αγαπημένη στις φίλες της κ. Χριστίνα Τσατσάκη, ήταν άψογη οικοδέσποινα.

    image

    Το Πάσχα στις Σπέτσες και την Μύκονο 

    Ο Wiseman, εκτός από Χρόνια Πολλά και Χριστός Ανέστη, σκέφτηκε ότι καλό θα ήταν, λόγω των ημερών, πριν μπει στα «βαθιά νερά» της ενημέρωσης να σας  μεταφέρει πού πέρασαν τις ημέρες του Πάσχα ορισμένοι εκλεκτοί φίλοι της στήλης.

    Το Αιγαίο και τα νησιά του για μία ακόμη φορά  αποτέλεσε τον σταθερό προορισμό για όσους διαθέτουν ίδια πλωτά μέσα για τις μετακινήσεις τους.

    Στη Σύρο λοιπόν με ενημέρωσαν ότι κατέπλευσαν  στο λιμάνι της Ερμούπολης τα δύο πολυτελή γιοτ Lady Vera και Capri, τα οποία ανήκουν στον Δημήτρη Μελισσανίδη και τον υιό του, Γιώργο.

    Στις Σπέτσες εθεάθησαν (όχι σε κοινή παρέα για να μην παρεξηγούμεθα) ο τραπεζίτης Μιχάλης Σάλλας, ο επιχειρηματίας Βασίλης Μηλιώνης, ο μεγαλοεπενδυτής Τίμος Μελισσάρης κλπ..

    Στο ίδιο νησί ενας “χρυσοφόρος άνεμος”  σάρωσε το υπέροχο σπίτι του εφοπλιστικού ζεύγους Μύρωνα και Χριστίνας Τσατσάκη της Modion Maritime.

    Στο party του ζεύγους, καλεσμένοι περίπου 70-80 άτομα και η ιδιαίτερα αγαπημένη στις φίλες της κ. Χριστίνα Τσατσάκη ήταν άψογη οικοδέσποινα.

    Μεταξύ αυτών manager ο Μηνάς Τάνες, ο γιατρός Άρης Αντσακλής, ο δικηγόρος Γιάννης Παπαπολίτης, o επιχειρηματίας Μπίλυ Δασκαλάκης, ο Μάνος Μαυρίδης, ο Γιάννης και η Σοφία Καραγεώργη και άλλοι. 

    Μάλιστα το ζεύγος Τσατσάκη πραγματοποίησε και στις αρχές Μαρτίου ενα κάλεσμα στο εστιατόριο 21, στο Κεφαλάρι για περίπου 120 άτομα. 

    Η Modion Maritime Management διαχειρίζεται ενα στόλο 14 bulk carriers.

    Στην Μύκονο τώρα εθεάθησαν τραπεζίτες και γνωστοί  επιχειρηματίες.

    Μεταξύ αυτών Θόδωρος και Ελίνα Φέσσα, Τίτος Βασιλόπουλος, Χριστίνα Θοδωρίκα κλπ.

     

    Χρήστος Μεγάλου: Από την Κέρκυρα στον MSCI; 

    Μετά τις ολιγοήμερες διακοπές του στην Κέρκυρα, ο Χρήστος Μεγάλου απο σήμερα αγωνιά. 

    Το κρίσιμο 10ήμερο, που ξεκινά σήμερα Τρίτη 18 Απριλίου και ολοκληρώνεται στις 28 Απριλίου, θα κρίνει εαν η Τράπεζα Πειραιώς θα ενταχθεί στον MSCI. 

    Η Πειραιώς με βάση τη σημερινή της κεφαλαιοποίηση που είναι στα 2,79 δισ. ευρω (στα 2,23 ευρώ ανά μετοχή) πληροί τις προυποθέσεις για την ένταξη στον δείκτη.

    Οι ειδικοί λένε οτι θα τα καταφέρει, αλλά φυσικά τον τελευταίο λόγο τον έχουν οι αξιωματούχοι της Morgan Stanley.  

    Πάντως ο κ. Μεγάλου ετοιμάζει το colpo grosso για την τράπεζα Πειραιώς.

    Συγκεκριμένα, στις 5 Μαΐου θα δημοσιοποιήσει τα αποτελέσματα του Α’ τριμήνου αλλά θα δώσει και guidance και για το 2023 και για το 2024 αλλά και για το 2025.

    Για να σας φρεσκάρουμε την μνήμη, στις 11 Μαΐου τα μεσάνυχτα βγαίνει η ετυμηγορία για το αν θα μπει στον MSCI η μετοχή της τράπεζας Πειραιώς.

    Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η τράπεζα  Πειραιώς θα μπει στον MSCI στην αναθεώρηση του Μαΐου και μαζί με τα αποτελέσματα και το guidance θα είναι η απόλυτη ΘΕΤΙΚΗ ΕΚΠΛΗΞΗ.

    Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι πολύ πρόσφατα η Wood αναβάθμισε την τράπεζα Πειραιώς και της έδωσε τιμή στόχο τα 3.80€ παρακαλώ.

    Το πιο σημαντικό όμως στοιχείο στο report είναι ότι η Wood προβλέπει ότι θα έρθουν και άλλες ανοδικές αναβαθμίσεις στην τιμή στόχο.

    Οι κορυφαίοι ξένοι διαχειριστές στέκονται στην πρόβλεψη του αναλυτή της Wood για τα κέρδη του 2025 τα οποία τα υπολογίζει σε 775 εκ ευρώ.

    Η είσοδος της τράπεζα Πειραιώς στον MSCI θα ανοίξει την βεντάλια των αγοραστών όπως έγινε και στην Mytilineos. 

    Όταν μπήκε στον MSCI το χαρτί ήταν στα 17.80€. Την Πέμπτη έκλεισε στα 28,00 ευρώ.

    Για να σας φρεσκάρω την μμήμη, ο wiseman σας έχει δώσει την μετοχή της τράπεζα Πειραιώς από το 1.35€ και την μετοχή της Mytilineos από τα 7.30€ και σας έχει πει ότι το 2023 η Mytilineos θα έχει το 3 μπροστά, δηλαδή 30€ και πάνω αλλά και η Πειραιώς το 2023 θα έχει το 3 μπροστά, 3€ και πάνω.

    Απλώς θέλει υπομονή και επιμονή, τίποτε άλλο.

    Η έκπληξη σε Ιντρακάτ και Ελλάκτωρ

    Οι μετοχές λοιπόν θέλουν επιμονή και υπομονή. 

    Η μετοχή που έκανε στην έκπληξη την Πέμπτη ήταν η Ιντρακάτ. 

    Για την ακρίβεια η μετοχή φαίνεται να “ξύπνησε” και πραγματοποίησε όγκο 816.000 μετοχές ενω έκλεισε με άνοδο 5% στα 1,682 ευρώ. 

    Το εντυπωσιακό όμως ήταν το συμβόλαιο της ΙΝΚΑΤ2306. 

    Πραγματοποίησε όγκο 1.332 τεμάχια. 

    Χρηματιστές έλεγαν στην στήλη,  οτι η έντονη κινητικότητα έχει να κάνει με τα όσα έγραψε ο WISEMAN στην στήλη της Μεγάλης Πέμπτης, οτι στην αγορά υπάρχει η φήμη οτι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ,  ίσως να συζητήσουν με την Ιντρακάτ το ενδεχόμενο να κατέβουν μαζί στην διεκδίκηση της Αττικής Οδού.

    Άλλωστε Ελλάκτωρ και Ιντρακάτ τώρα πλέον έχουν δέσει “το κοινό τους μέλλον” εξαιτίας της ΑΚΤΩΡ. 

    Και η Ελλάκτωρ σημείωσε άνοδο 1,66% και έκλεισε στα 2,14 ευρώ. 

    Τελικά οι κοινές business ένωσαν τον ισχυρό ανδρα της Reggeborgh (στα ολλανδικά προφέρεται Ρέχεμποργκ) και της Ελλάκτωρ Χένρι  Χόλτερμαν με το αφεντικό και ισχυρό μέτοχο της Ιντρακάτ και της Παγκρήτιας Τράπεζας Αλέξανδρο Εξάρχου. 

    Not bad at all!!!

    Ο Βακάκης, το ομόλογο και το ερώτημα για το εαν πουλάει

    Σταθερά συντηρητικός  στις απόψεις του ο Απόστολος Βακάκης δεν επαναπαύεται στις δάφνες της μεγάλης κερδοφορίας της Jumbo. 

    Ούτε και του παραφορτωμένου ταμείου της.  

    Η κίνησή του να προχωρήσει μέχρι τα τέλη της εφετινής χρονιάς στην πρόωρη αποπληρωμή του ομολογιακού των 200 εκατ. ευρώ, δεν ήταν κάτι που περίμενε η αγορά. 

    Πρό ημερών, όταν ο διοικητικός και μετοχικός ηγέτης της Jumbo μίλησε στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, ρωτήθηκε για το εάν και κατά πόσο η πλήρης εκκαθάριση των δανείων δρομολογεί συνθήκες πώλησης της εισηγμένης.

    Με τον ίδιο να απαντά και να αποκλείει ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

    Αν και στις επιχειρήσεις το ‘’ποτέ μη λές ποτέ’’ αποτελεί διαχρονικό αξίωμα,  εν τούτους φαίνεται ότι εκείνο που μέτρησε περισσότερο στην απόφαση του Απόστολου Βακάκη για το ομολογιακό, είναι ο φόβος του για τις εξελίξεις.

    Τόσο στο ‘’μέτωπο’’ των επιτοκίων, όσο και ευρύτερα στο χρηματοπιστωτικό περιβάλλον. 

    Κυρίως της Ευρώπης, καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί να εκδηλωθεί ένα νέο κερδοσκοπικό επεισόδιο, αναβιώνοντας καταστάσεις σαν κι αυτές με την πτώση της ελβετικής Credit Suisse…

    Πάντα τα πλάνα του Βακάκη γίνονται για να αποφευχθεί το χειρότερο και όχι για να προϋπαντήσει το καλύτερο.

    Στην προκειμένη περίπτωση το οκταετές ομολογιακό που λήγει τον Αύγουστο του 2026, είναι συνδεδεμένο με το Euribor 6μηνου. Προστιθέμενο σε ένα περιθώριο που από τον Νοέμβριο του 2019, μειώθηκε από 2,75% σε 1,95%. 

    Ωστόσο μέσα στο ανοδικό περιβάλλον των επιτοκίων το Euribor από εκεί που ήταν αρνητικό έχει φτάσει τώρα να είναι στο 3,33%. Αυξάνοντας αντίστοιχα τα έξοδα για τόκους που πληρώνει η Jumbo. 

    Μια Jumbo που έχει τώρα ρευστά διαθέσιμα τα οποία αγγίζουν εν συνόλω τα 803 εκατ. ευρώ. Δηλαδή 522,5 εκατ ευρώ παραπάνω από τα δάνειά της, μαζί με τις υποχρεώσεις μίσθωσης. Από τον πακτωλό αυτό της ρευστότητας, η εισηγμένη πήρε πέρσι κάπου 9 εκατ. ευρώ πιστωτικούς τόκους. 

    Όταν τα 200 εκατ. ευρώ του ομολογιακού θα φτάσουν πλέον να κοστίζουν σε τόκους, πάνω από 10 εκατ. ευρώ ετησίως.

    Έτσι ο Βακάκης χρησιμοποιεί τη δύναμη των μη αποδοτικών ταμειακών διαθεσίμων, για να απαλλαγεί από το δανεικό ‘’βαρίδι’’. 

    Μάλιστα όπως είπε δεν σκοπεύει να πάρει νέα δάνεια. 

    Θέλει την jumbo καθαρή, φοβούμενος πώς θα έρθουν φουρτούνες…

    Γιώργος Μυλωνάς: Τα προβλήματα της Αλουμύλ 

    Πίεση αναμένεται να δεχτεί και εντός του 2023 ο όμιλος του Γιώργου Μυλωνά, Αλουμύλ, εξαιτίας της ανοδικής τάσης των επιτοκίων. 

    Το 2022 αυξήθηκαν κατά 2 εκατ. ευρώ οι τόκοι, που κατέβαλε ο όμιλος για μακροπρόθεσμα δάνεια, φθάνοντας στα 7,17 εκατ. ευρώ. 

    Και όλα αυτά παρά τη μικρή μείωση των μακροπρόθεσμων δανείων (156,6 από 162,9 εκατ. ευρώ), λόγω αποπληρωμής κεφαλαίου.

    Ο μέσος όρος του πραγματικού επιτοκίου των ομολογιακών δανείων του ομίλου διαμορφώθηκε στις 31/12/2022 σε 5,41% από 3,02% ένα χρόνο πριν. 

    Για τα υπόλοιπα μακροπρόθεσμα δάνεια η άνοδος ήταν μικρότερη (5,37% από 4,37%).

    Αν οι τράπεζες δεν μειώσουν, το 2023, το spread δανεισμού, οι τόκοι θα αυξηθούν περαιτέρω. 

    Προσέξτε τώρα. Για κάθε άνοδο ευρω-επιτοκίων κατά 1% η επίδραση στα αποτελέσματα προ φόρων του ομίλου διαμορφώνεται σε 1,3 εκατ. ευρώ.

    Το περιθώριο μικτού κέρδους μειώθηκε πέρσι στο 26,09% από 28,33% το 2021.

    Τα EBITDA ανήλθαν σε 56,5 εκατ. ευρώ (+25%) και επηρεάστηκαν αρνητικά από συναλλαγματικές ζημιές 3,2 εκατ. ευρώ, που ήρθαν από τη θυγατρική στην Αίγυπτο.

    Καθαρός δανεισμός 150,2 εκατ. ευρώ και δείκτης καθαρού δανεισμού προς EBITDA 2,66x.

    Υπενθυμίζεται ότι τα EBITDA Α ́ εξαμήνου 2022 άγγιξαν τα 40 εκατ. ευρώ (39,8 εκατ. ευρώ). Στο Β εξάμηνο ανήλθαν σε 16,7 εκατ. ευρώ.

    Βαρδής και Γιάννης Βαρδινογιάννης: 110.420 ευρώ καθαρά κέρδη ανα ώρα η ΜΟΗ

    Η  Motor Oil για καθε ημέρα που περνούσε το 2022 παρήγαγε καθαρά κέρδη 2,65 εκατ. ευρώ σε επίπεδο Ομίλου. 

    Κάπου 110.420 ευρώ ανά ώρα…

    Ως εκ τούτου όταν μια εταιρεία έχει τοσο εντυπωσιακά αποτελέσμα είναι λογικό τα μεγάλα αφεντικά και δη οι μέτοχοι να αμοίβονται ανάλογα. 

    Ο επιχειρηματικός ογκόλιθος της κραταιάς οικογένειας Βαρδινογιάννη (τα περιουσιακά στοιχεία της οποίας ανέρχονται σε 1,9 δισ. δολάρια σύμφωνα με το Forbes) ανέβηκε στα ιστορικά υψηλά των οικονομικών αποτελεσμάτων.

    Οι αμοιβές που λαμβάνουν (τόσο εκείνοι όσο και τα άλλα κορυφαία στελέχη) είναι ανταγωνιστικές με όρους αγοράς, αλλά και συμβατές σε ότι αφορά την καθαριστική συμβολή τους στην πορεία της Motor Oil.

    Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις ο Βαρδής Βαρδινογιάννης δεν λαμβάνει μισθό, καθώς δεν υπόκειται σε καθεστώς εργασιακής σχέσης. 

    Λαμβάνει μόνο αμοιβή για τη συμμετοχή του στο Δ.Σ που πέρσι ήταν 30.000 ευρώ. 

    Επίσης πέρσι έλαβε και 3.400.000 ευρώ μεταβλητές αποδοχές, οι οποίες προέρχονται από ένα τμήμα των καθαρών κερδών της εταιρείας, που πάει σε μέλη του Δ.Σ και διοικητικά στελέχη. 

    Το σύνολο των μικτών αμοιβών του Βαρδή Βαρδινογιάννη (σταθερές και μεταβλητές) ήταν στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2021.

    Ο Γιάννης Βαρδινογιάννης από τον Ιούλιο της περσινής χρονιάς έχει έμμισθη σχέση με την εταιρεία. 

    Λαμβάνοντας για τις υπηρεσίες του στο δεύτερο εξάμηνο 184.287 ευρώ μικτά. 

    Μαζί με τη συμμετοχή του στο Δ.Σ και τις εταιρικές παροχές, το σύνολο των ακαθάριστων αποδοχών έφτασε πέρσι στα 258.511 ευρώ. 

    Έλαβε επίσης και 2,11 εκατ. ευρώ μεταβλητές αποδοχές, από τα φορολογηθέντα κέρδη της Motor Oil. 

    Με συνέπεια το σύνολο των μικτών αμοιβών να διαμορφώνεται σε 2.368.511 ευρώ. 

    Περί τα 227 χιλιάδες ευρώ πάνω από αυτά του 2021.

    Στις 5 Ιουλίου της περσινής χρονιάς και έναντι της συνεισφοράς του στα θετικά αποτελέσματα της Motor Oil, έλαβε δωρεάν και 100.000 μετοχές της εταιρείας από το «στόκ» των ιδιοκατεχόμενων που εκείνη έχει. Η σημερινή αγοραία αξία των μετοχών αυτών είναι 2.346.000 ευρώ. Συνυπολογιζόμενων και των μερισμάτων που έλαβαν πέρσι οι μετοχές αυτές, οι συνολικές απολαβές για τον Γιάννη Βαρδινογιάννη κινούνται πάνω από τα 4,8 εκατ. ευρώ. Χωρίς να είναι οι μεγαλύτερες ανάμεσα στους εισηγμένους επιχειρηματίες…

    Από την άλλη πλευρά ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και διευθυντής οικονομικών Πέτρος Τζαννετάκης, με 37χρονη εργασιακή παρουσία στη Motor Oil, είχε πέρσι μικτές, σταθερές αμοιβές 507.980 ευρώ. 

    Ενώ άλλα 136.500 ευρώ ήταν οι εξτρά μεταβλητές αμοιβές, από τα κέρδη της εταιρείας. 

    Έλαβε επίσης δωρεάν και 50.000 μετοχές, σημερινής αξίας 1.173.000 ευρώ.

    Θέση Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου κατέχει και ο Ιωάννης Κοσμαδάκης, που είναι στη Motor Oil εδώ και 45 χρόνια. 

    Πέρσι οι σταθερές αμοιβές του ήταν 483.483 ευρώ και άλλα 136.500 ευρώ αφορούσαν τις μεταβλητές. 

    Έχοντας επίσης λάβει δωρεάν και 50.000 μετοχές της εταιρείας.

    Τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ είχαν πέρσι συνολικές αμοιβές που άγγιξαν τα 420.000 ευρώ. 

    Εξ αυτών τα 252.427 ευρώ ήταν οι σταθερές και μεταβλητές αποδοχές της Νίκης Στουφή. 

    Με εργασιακή θητεία 33 ετών στον Όμιλο.

    Η δίκη του λογιστή – ιζνογκουντ 

    Ο Ιζνογκούντ (Iznogoud) είναι γαλλική σειρά κόμικ που δημιουργήθηκε από τον σεναριογράφο Ρενέ Γκοσινί και τον σχεδιαστή Ζαν Ταμπαρί. Το όνομα της σειράς είναι λογοπαίγνιο στην αγγλική γλώσσα (η λέξη “Ιznogoud” είναι γαλλική προφορική έκδοση της φράσης “He is no good”, που στα ελληνικά σημαίνει “είναι άχρηστος”) και αναφέρεται στον κεντρικό χαρακτήρα της.

    Ο Ιζνογκούντ είναι ο Μεγάλος Βεζίρης του χαλιφάτου κι έχει βάλει ως μοναδικό στόχο στη ζωή του να εκθρονίσει τον Χαρούν Ελ Πουσάχ (Haroun El Poussah, εμπνευσμένος από τον διάσημο Χαρούν αλΡασίντ), ο οποίος και είναι ο Χαλίφης. 

    Ο άπληστος Ιζνογκούντ επαναλαμβάνει συνεχώς τη φράση “Θέλω να γίνω χαλίφης στη θέση του χαλίφη!” (“Je veux devenir calife à la place du calife!”).

    Δεν ξέρω πως θυμήθηκα τον Ιζ-νο-γκουντ, αυτες τις ημέρες που δοκίμαζα λίγο αρνί. 

    Μάλλον μου ηλθε στο μυαλό, η μεγάλη δίκη του λογιστή Γιώργου Σκρ@@@@, που ξεκινάει σε λίγες ημέρες. 

    Ο “άπληστος” λογιστής που ήθελε να γίνει εφοπλιστής στην θέση του εφοπλιστή, κατηγορείται για υπεξαίρεση περιπου 4,2 εκατ. δολαρίων απο τα ταμεία των εταιρειών του εφποπλιστή της ALLSEAS MARINE, Μιχάλη Μποδούρογλου. 

    Μάλιστα ο Ιζνογκούντ λογιστής, όλα τα λεφτά τα έκανε πίνακες.

    Αγόρασε (με τα λεφτά των άλλων) περίπου 55 πίνακες μικρής και μεγάλης αξίας, απο 10.000 έως 480.000 δολαρίων. 

    Τα εξωγενή προβλήματα με τη ‘Διώρυγα Gas’ της Motor Oil και μία ακόμη δικαίωση του wiseman…

    O wiseman ουδέποτε διεκδίκησε το ρόλο ή το τίτλο του …Προφήτη, πολλώ δε μάλλον του Μετά Χριστόν Προφήτη.

    Το γράφω αυτό, διότι όπως διαβάσατε στο mononews.gr  και το αναλυτικό ρεπορτάζ της Μαρίνας Πρωτονοταρίου, εκεί στην Κόρινθο και στη ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ, τόσο ο Γιάννης Β. Βαρδινογιάννης όσο και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Πέτρος  Τζαννετάκης (που αναφέρθηκε στο θέμα κατά την ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα του 2022 η διοίκηση της Motor Oil) βρίσκονται σε δίλημμα αναφορικά με την μεγάλη επένδυση  της πλωτής δεξαμενής αερίου (FSRU) στην Κόρινθο.  

    Ο wiseman  είχε αναφερθεί στις εξωγενείς δυσκολίες του εγχειρήματος προ διμήνου για πρώτη φορά και πρόσφατα πολύ αναλυτικά στις 11 Μαρτίου. Την πρώτη φορά μάλιστα, είχαν ακολουθήσει άλλες ιστοσελίδες που καθησύχαζαν τους πάντες, αγνοώντας τα μεγάλα παράπονα της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ για το ΔΕΣΦΑ.

    O κ. Τζαννετάκης είπε χαρακτηριστικά ότι “δε λέμε ότι δεν θα προχωρήσουμε αλλά ότι ακόμη κοιτάμε πολλές λεπτομέρειες» και επιβεβαίωσε ότι «το market test πήγε καλά και το έργο συμπεριλήφθη στις στρατηγικές επενδύσεις αλλά …. αν εξασφαλίζονται αποδόσεις, η επένδυση θα προχωρήσει». 

    Σημειώνουμε  εδώ  ότι η  «Διώρυγα Gas» στο τελευταίο και οριστικό market test που διενήργησε έσπασε ρεκόρ ζήτησης για δέσμευση ποσοτήτων: Οι δεσμεύσεις έφτασαν μέχρι τα 25 έτη από την εκτιμώμενη έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της Διώρυγα Gas και μέχρι τα 2 δισ. κυβικά μέτρα ανά έτος.

    Σας  υπενθυμίζω, επειδή πολλοί στην αγορά δεν το πίστευαν ή δεν ήθελαν να το πιστέψουν,  τους λόγους της πικρίας του Γιάννη Β. Βαρδινογιάννη για το θέμα: όπως λένε εκεί στους Αγίους Θεοδώρους, η κα Ρίτα Γκάλλι του ΔΕΣΦΑ, «έχει βαλθεί να κάνει τη ζωή δύσκολη» στην σημαντική αυτή επένδυση  των 350 εκατομμυρίων και από εκεί εκπορεύεται η κλιμακούμενη κόντρα ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ-ΔΕΣΦΑ.

    H Μotor Oil εκτιμά ότι η ένταξη από το ΔΕΣΦΑ στο σύστημα, του αγωγού τον Οκτώβριο του 2027 «είναι αδικαιολόγητα χρονικά απομακρυσμένη», με δεδομένο ότι η σύνδεση του FSRU με το εθνικό σύστημα μεταφοράς αερίου προγραμματίζεται για τον Μάιο του 2025. Άρα επί σχεδόν δύο χρόνια το έργο θα είναι μεν έτοιμο αλλά δεν θα μπορεί να λειτουργήσει εξαιτίας του ΔΕΣΦΑ!

    Για δε τον Μετρητικό Σταθμό, ο Γιάννης Β. Βαρδινογιάννης απορεί και το διατυπώνει ευθαρσώς, για τον ξαφνικό διπλασιασμό του κόστους κατασκευής του, από τα 10  στα  20 εκατομμύρια. «Εντάξει, υπάρχουν  αυξήσεις υλικών στην αγορά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, αλλά όχι σε τόσο μεγάλο  βαθμό, εδώ μιλάμε ότι έχει μπεί καπέλο …ιταλικό και με λοφίο στις τιμές», λένε περιπαικτικά στη ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ και έχουν στείλει και επιστολή (με πολλούς αποδέκτες) για το θέμα.

    Αλλά ο κος Βαρδινογιάννης και η Μotor Oil προτείνουν και μία πρακτική λύση: αφού έχουν μετοχές στην «Ελλάκτωρ», ζητούν από την κα Γκάλλι και το ΔΕΣΦΑ, να ανατεθεί η  κατασκευή και των δύο έργων στον Ολλανδό συνεταίρο τους τον κο Χένρι Χόλτερμαν  οπότε «με την καθοδήγηση του ΔΕΣΦΑ, θα επιτευχθεί μείωση κόστους και περικοπή του χρόνου ολοκλήρωσης». 

    Επειδή η επανάληψη είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως, σας ξαναγράφω το συμπέρασμα: στις αρχές του φθινοπώρου, ο Γιάννης Β. Βαρδινογιάννης, θα πει κάτι στην κα Ρίτα Γκάλλι, ίσως τα πεί και αλλού…

     

    Ο πληστηριασμός του επιχειρηματία 

    Στο σφυρί βγαίνει στις 28 Απριλίου το ακίνητο που στεγάζει το Palmie bistro στην κεντρική πλατεία του Κεφαλαρίου. 

    Επισπεύδουσα είναι η doValue και ο πλειστηριασμός στρέφεται κατά του επικεφαλής του ομίλου της Palmie bistro Γιώργου Κουτρουλιά. 

    Η συνολική τιμή εκκίνησης διαμορφώνεται στα 4,5 εκατ. ευρώ και ως εγγυοδοσία την οποία πρέπει να καταθέσει ο πλειοδότης που επιθυμεί να συμμετάσχει στον πλειστηριασμό έχει ορισθεί το 30% της τιμής της πρώτης προσφοράς, ήτοι το ποσό του 1,35 εκατ. ευρώ. 

    Συγκεκριμένα, στο σφυρί αναμένεται να βγει κατάστημα του ισογείου ορόφου, με επιφάνεια 351,50 τ.μ. στο οποίο ανήκει η αποκλειστική χρήση της εμπορικής εκμετάλλευσης έμπροσθεν χώρου, εμβαδού 407,40 τ.μ. 

    Επίσης, η αποθήκη του πρώτου υπογείου που έχει επιφάνεια 351,50 τ.μ. και βρίσκεται κάτω ακριβώς από το κυρίως κατάστημα.

    Ο Χάρης Βαφειάς και οι επιχειρηματίες που αποπληρώνουν πρόωρα τα δάνειά τους

    Διαβάζοντας την είδηση για τη νέα spin-off εταιρεία του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά και την πρόωρη εξόφληση ενός δανείου 30 εκατ. δολαρίων στην Εθνική Τράπεζα στο mononews.gr τη Μ. Πέμπτη, 13 Απριλίου, μου ήρθε στο μυαλό η νέα τάση που προκαλεί πονοκέφαλο στους τραπεζίτες: αυτή της πρόωρης αποπληρωμής των δανειακών υποχρεώσεων.

    Διότι δεν είναι μόνο οι πλοιοκτήτες που σπεύδουν μετά την άνοδο των επιτοκίων να αξιοποιήσουν την τεράστια ρευστότητα που διαθέτουν, αποπληρώνοντας πρόωρα τις δανειακές τους υποχρεώσεις. Όπως με ενημερώνουν αρμοδίως, την τακτική αυτή ακολουθούν τελευταία αρκετοί επιχειρηματίες οι οποίοι κυρίως επωφελήθηκαν από τις (μη) επιστρεπτέες προκαταβολές που μοίρασε η Κυβέρνηση την περίοδο της πανδημίας προκειμένου να στηρίξει την οικονομία.

    Ένα αρκετά μεγάλο μέρος από τις προκαταβολές αυτές μεταφέρθηκε σε εταιρικούς λογαριασμούς καταθέσεων, γεγονός που  άλλωστε πιστοποιείται από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος που δείχνουν  ότι υπερδιπλασιάστηκαν την περίοδο αυτή.

    Από τα  περίπου 23 δις.ευρω που ήταν πριν ξεσπάσει η πανδημία έφθασαν τα 43 δισ. ευρώ τον Αύγουστο του 2022, όταν ξεκίνησε η αύξηση των επιτοκίων από την ΕΚΤ.

    Πλέον έχει αρχίσει η αντίστροφη πορεία καθώς  το κόστος που πληρώνουν οι δανειολήπτες – επιχειρηματίες είναι πολύ μεγαλύτερο από τους τόκους των καταθέσεων που εισπράττουν.

    Intrakat και ΤΕΚΑΛ συνεχίζουν ακάθεκτες στο διαγωνισμό για τα δικαστήρια Θεσσαλίας

    Χωρίς σύννεφα συνεχίζει ο «αρραβώνας» της Intrakat με την ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου, καθώς το υπουργείο υποδομών και μεταφορών έδωσε το ΟΚ για τη διεκδίκηση του έργου της ανέγερσης και τη συντήρησης των δικαστηρίων στην Περιφέρεια Θεσσαλίας (σε Βόλο, Λάρισα και Τρίκαλα).

    Πηγή μου που ερευνά τα του Υπουργείου  και παρακολουθεί όσα υπογράφει η πένα του υφυπουργού Γιώργου Καραγιάννη  μου ανέφερε ότι η ΤΕΚΑΛ πέρασε από κόσκινο για το έργο αξίας άνω των 100 εκατ. Ευρώ, καθώς κλήθηκε να καταθέσει επανορθωτικά μέτρα.

    Αμέσως ανησύχησα καθώς ήρθαν στο νου μου οι αναμνήσεις από τη «ναυαγημένη» συμφωνία μεταξύ ΤΕΚΑΛ και Intrakat για τα έργα στο λιμάνι Πειραιά που ποτέ δεν προχώρησε, αλλά και το έργο της αποχέτευσης Παλλήνης, καθώς η εταιρεία του Παναγιώτη Ψαλτάκου «ξέχασε» να αναφέρει ότι είχε μπλεξίματα με την επιτροπή ανταγωνισμού με αποτέλεσμα η κοινοπραξία των δύο εταιριών να χάσει το έργο.

    Ωστόσο, η πηγή μου με διαβεβαίωσε πως πλέον δεν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος, καθώς το υπουργείο δέχθηκε τα επανορθωτικά μέτρα της ΤΕΚΑΛ, η οποία μαζί με την Intrakat θα βρεθεί αντιμέτωπη με άλλους τέσσερα σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.

    ΤΕΚΑΛ: Μποναμάς 2 εκατ. ευρώ από το Υπουργείο Υποδομών

    Μια και αναφέρθηκα στην ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου  να σας ενημερώσω  για ένα έργο που έχει αναλάβει η εταιρεία  από τα μέσα του 2021. Και συγκεκριμένα ,  την ανατολική περιφερειακή οδό Αλεξανδρούπολης για την οποία μαθαίνω ότι θα χρειαστούν πρόσθετα έργα και η εταιρεία θα λάβει επιπλέον 2 εκατ. Ευρώ στο αμέσως επόμενο διάστημα.

    Αυτά έρχονται να προστεθούν στα 36 εκατ. Ευρώ που είχε κοστολογηθεί το έργο πριν από δύο χρόνια, όταν η αύξηση των υλικών δεν είχε κτυπήσει την κατασκευαστική αγορά και οι εκπτώσεις ήταν διψήφιες.

    Μάλιστα, η δυνατότητα για διψήφιες εκπτώσεις ήταν αυτή που επέτρεψε στον Παναγιώτη Ψαλτάκο να επικρατήσει απέναντι στον αρκετά σκληρό ανταγωνισμό, καθώς είχε μειοδοτήσει με 27,8% παίρνοντας την μπουκιά από το στόμα των ΕΚΤΕΡ (26,6%), Intrakat (22,1%) και ΑΚΤΩΡ (21,2%).

    Στα Audio Books μπαίνει  το Public

    Τα κυοφορούμενα deals που είχε προαναγγείλει το φθινόπωρο επικεφαλής του Olympia group και του Public Group, Ρόμπι Μπουρλάς , ένα ένα φαίνεται ότι άρχισαν να  κλείνουν.

    Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μπήκε στον χώρο του last mile με τη μετοχική είσοδο στην Box Now, την εταιρεία που διαθέτει σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο lockers στην Ελλάδα.

    Ακολούθησε νέα επένδυση στο e Commerce και στο  e Grocery last mile με την είσοδο στη Svuum  μέσω της έκδοσης μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου.

    Τώρα έχει έρθει η ώρα για το deal στην αγορά των audio books, ένας τομέας που ταιριάζει με το προφίλ της εταιρείας.

    Στην κατεύθυνση αυτή μετά το Πάσχα θα ανακοινώσει την επικείμενη συνεργασία με τη Bookvoice.

    Ο τρόπος με τον οποία θα γίνει η συνεργασία δεν έχει γίνει γνωστός αλλά επειδή ο Wiseman δεν θέλει να σας αφήνει στο σκοτάδι, θα σας δώσω κάποια στοιχεία περί της BookVoice.

    Συστάθηκε τον Φεβρουάριο του 2021 και μέτοχοι εκτός των άλλων είναι ο γνωστός ηθοποιός Αιμίλιος Χειλάκης.

    Μεταξύ των αφηγητών που διαβάζουν τα audiobooks και συνεργάζονται με την πλατφόρμα, βρίσκουμε εκτός από τον Αιμίλιο Χειλάκη, την Αθηνά Μαξίμου, τον Νίκο Κουρή, την Πέμη Ζούνη, την Κατερίνα Λέχου, τον Σπύρο Παπαδόπουλο και πολλούς άλλους ακόμη.

    Παλαιό Ψυχικό: Η δικαιοσύνη των κατοίκων και η τούρτα-μεγαθήριο που χτίζεται 

    Χτίζεται ένα μεγαθήριο εκτρωματικό σε κεντρικό σημείο του Ψυχικού, που μάλλον δόθηκε με αντιπαροχή στη συμβολή των oδών  Δημοκρατίας και Βασιλέως Παύλου, λίγα βήματα πάνω από την λεωφόρο Κηφισίας.

    Τεράστιο και με πολλούς ορόφους δηλαδή με συντελεστή δόμησης ασυνήθιστο για την περιοχή.

    Και αυτό διότι πάτησε πάνω στον Νέο Οικοδομικό Σχεδιασμό 2012 σύμφωνα με τον οποίο κτήρια πράσινα δύναται να έχουν επιπλέον ύψος.

    Το συγκεκριμένο κτήριο κατά πολλούς θεωρείται προσβολή στον παραδοσιακό χαρακτήρα του προαστίου που αυτοαποκαλείται κηπούπολη…

    Γεγονός  που οδήγησε πολλούς κατοίκους του Ψυχικού να κινητοποιηθούν έντονα με προεξάρχοντα τον δήμαρχο Δημήτρη Γαλάνη, του οποίου οι  προσπάθειες απέδωσαν.

    Ύστερα  και το προσωπικό ενδιαφέρον  που επέδειξε ο πρωθυπουργός  Κυριάκος  Μητσοτάκης  πέρασε τροπολογία όπου τα «μπόνους» δόμησης στα ύψη των κτηρίων που καθορίζει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός 2012, καταργούνται για Παλαιό Ψυχικό, Φιλοθέη και Εκάλη.

    Η τροπολογία που ψηφίστηκε τη  Μ.  Τρίτη 11 Απριλίου  δημιουργεί προηγούμενο που ίσως χρησιμοποιήσουν παρόμοιες περιοχές.

    Τον Δήμαρχο Φιλοθέης Ψυχικού στήριξαν όλες οι δημοτικές παρατάξεις και οι 5.000 υπογραφές από δημότες.

    Ο Δήμαρχος ευχαρίστησε δημόσια τον πρωθυπουργό για την σύμπλευσή του στη διατήρηση της φυσιογνωμίας του προαστίου ως κηπούπολη…

    Ωστόσο ο δύσμορφος όγκος που προκάλεσε όλη αυτήν την ιστορία βρίσκεται σε τελικό στάδιο ανοικοδόμησης.

    Οπότε  αναρωτιέται κανείς ποιοι είναι αυτοί που θα πληρώσουν πάνω από 2 εκατ. ευρω για αγοράσουν τα διαμερίσματα των 200 τ.μ του “κακόγουστου”  οικήματος.

    Aποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.

    Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.