• Οικονομία

    Μείωση των διοδίων συζητά ο Σπίρτζης με την Αττική Οδό

    • NewsRoom
    Προσβλητική προσπάθεια Σπίρτζη να εκμεταλλευθεί τη γυναικοκτονία στη Ρόδο-Θύελλα αντιδράσεων

    Χρήστος Σπίρτζης


    Συνάντηση με τις διοικήσεις των δυο μετόχων της Αττικής Οδού, Ελλάκτωρ και Άβαξ, πραγματοποίησε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και σύμφωνα με πληροφορίες, συζητήθηκε μεταξύ τους η αναζήτηση ενός σχεδίου για μια νέα τιμολογιακή πολιτική διοδίων στον οδικό άξονα.

    Βέβαια, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, ο υπουργός δεν έχει ρίξει στο τραπέζι κάποια συγκεκριμένη πρόταση για την εν λόγω αλλαγή στο ύψος των διοδίων της Αττικής Οδού αν και άτομα που παρακολουθούν τις συζητήσεις από κοντά αναφέρουν πως πιθανή λύση είναι το ύψος των διοδίων να καθορίζεται ανάλογα με την ώρα εισόδου ενός οχήματος στην Οδό.

    Το ύψος των διοδίων σήμερα στην εν λόγω Οδό είναι 2,80 ευρώ και θα μπορούσε να είναι ακόμα περισσότερο, στα 3,77 ευρώ, βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης. Η μόνη αύξηση στην τιμή τα τελευταία 12 χρόνια έγινε το 2010 σε 2,80 από 2,70 ευρώ για λόγους αντιμετώπισης της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ.

    Η μέση ημερήσια κυκλοφορία της Αττικής Οδού ξεκίνησε από τα 248.784 οχήματα το 2005 και αυξήθηκε στα 295.140 οχήματα το 2007. Από το 2008 και λόγω της πολυετούς κρίσης η κυκλοφορία στον οδικό άξονα υποχωρούσε με αποτέλεσμα να φτάσει τα 201.749 οχήματα το 2015. Από την επόμενη χρονιά άρχισε η αύξηση με τη μέση ημερήσια κυκλοφορία στα 210.492 οχήματα το 2016 και στα 216.893 το 2017, ενώ το 2018 σημειώθηκε περαιτέρω αύξηση.

    Όσον αφορά την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, ο κ. Σπίρτζης είχε αναφέρει δύο διαφορετικά σενάρια.

    Το πρώτο προέβλεπε την επέκταση όλων των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων, με παράλληλη μείωση του κόμιστρου και κατασκευή πρόσθετων έργων και το δεύτερο προέβλεπε τη διετή παράταση της υφιστάμενης σύμβασης της Αττικής Οδού, μέχρι τον Οκτώβριο του 2026, ώστε να κατασκευαστεί με έξοδα της τελευταίας η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο τμήμα Κορωπί – Λαύριο. Για την ώρα δεν έχει επιβεβαιωθεί αν οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών περιλαμβάνουν και τη διετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού η οποία λήγει στις 5 Οκτωβρίου 2024

    Αξίζει να αναφερθεί ότι η Αττική Οδός έχει αναλάβει τις μελέτες για σειρά επεκτάσεων (οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου) στην Αττική έπειτα από σχετικό μνημόνιο που υπέγραψε προ διετίας με το υπουργείο Υποδομών.

    Η Αττική Οδός είναι ο πλέον κερδοφόρος οδικός άξονας στην Ελλάδα (εξάλλου είναι και η πρώτη σύμβαση παραχώρησης, πολύ παλαιότερη από όσες έχουν υπογραφεί το 2007 – 2008) και την τελευταία τριετία έχει διανείμει σημαντικά μερίσματα στους μετόχους του. Συγκεκριμένα, 70.900.000 ευρώ για το 2016, 71.200.000 ευρώ για το 2017 και 79.500.000 ευρώ για το 2018.



    ΣΧΟΛΙΑ