• LIFE&STYLE

    Ντένη Θεοχαράκη: Μια βιωματική έκθεση και ξενάγηση

    Ντένη Θεοχαράκη

    Η Ντένη Θεοχαράκη μπροστά σε ένα από τα έργα της


    Η πρόσκληση με καλούσε σε συνέντευξη Τύπου για την έκθεση της Ντένης Θεοχαράκη ‘Assembling Memories’ και όταν έφτασα στο κτήριο του Ελληνικού Κόσμου στην οδό Πειραιώς όπου φιλοξενείται η έκθεση, ένα τραπέζι ηταν στρωμένο για μεσημεριανό γεύμα, ένα μπαρ με προτάσεις για τους προσερχόμενους στη συνέντευξη Τύπου, που στην πραγματικότητα ήταν μια βιωματική παρουσίαση της έκθεσης από την ίδια την Ντένη Θεοχαράκη, που έζησε όλη την ιστορία του εργοστασίου.

    Μας εξήγησε με κάθε λεπτομέρεια πώς βρέθηκε από την πρώτη στιγμή στη δημιουργία του εργοστασίου της ΤΕΟΚΑΡ στον Βόλο, του πρώτου εργοστασίου συναρμολόγησης αυτοκινήτων στην Ελλάδα, όταν εκείνη σαν μικρό παιδί τής ειπε ο πατέρας της ότι θα πάνε με ελικόπτερο στο μέρος όπου θα έμπαινε ο θεμέλιος λίθος του εργοστασίου.

    ‘Ημουν μικρό κορίτσι, όταν ο πατέρας μου μού ειπε ότι, μετά από πολλές διαπραγματεύσεις, οι Ιάπωνες εκχώρησαν στην οικογένειά μου την άδεια για να κατασκευαστεί ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Τον άκουγα με το στόμα ανοικτό. Ώσπου ήρθε η μέρα που έμαθα ότι θα πηγαίναμε στον Βόλο για τα εγκαίνια του εργοστασίου. Ήταν χειμώνας όταν ανέβηκα σε ελικόπτερο για πρώτη φορά. Θυμάμαι αμυδρά την προσγείωση σε ένα μεγάλο χωμάτινο χωράφι.

    Στο χωράφι δεν υπήρχε εργοστάσιο ή κάποιο κτίσμα. Ήταν η ημέρα που τοποθετήθηκε η πλάκα των θεμελίων του εργοστασίου. Φτάσαμε και βλέπω μπροστά μου να μας περιμένουν οι Ιάπωνες και άλλοι καλεσμένοι για την τελετή έναρξης των εργασιών κατασκευής του εργοστασίου που λειτούργησε από το 1975 μέχρι το 1990. Ως παιδί, ηταν αδύνατον να συλλάβω το μέγεθος και τη σημασία του όλου εγχειρήματος. Όμως εκείνη την ημέρα γραφόταν μια νέα σελίδα στην ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας’.

    Η Ντένη Θεοχαράκη έχει εκθέσει έργα της σε αρκετές και σημαντικές εκθέσεις ατομικές και ομαδικές, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και καταπιάνεται με πολύπλευρα και πολυεπίπεδα εικαστικά σύνολα. Όντας ενεργό στέλεχος της οικογενειακής επιχείρησης, δεν θα μπορούσε παρά η επιχειρηματική της ιστορία να επηρεάσει και το εικαστικό της έργο.

    Μας εξηγούσε στη διάρκεια της ξενάγησης στην έκθεση με κάθε λεπτομέρεια την ιστορία του κάθε ζωγραφικού της έργου που στηρίχθηκε στα ρυζόχαρτα που μάζεψε από το εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο, καθώς τριγύριζε με τη φωτογραφική της μηχανή για να αποτυπώσει τα ευρήματά της από το άλλοτε ζωντανό εργοστάσιο.

    Τα ρυζόχαρτα που είχαν επάνω τους σχέδια ανάπτυξης του εργοστασίου, τα μάζεψε αποφασισμένη να τους ξαναδώσει ζωή. Έγιναν ο καμβάς πάνω στον οποίο ζωγράφισε και σε ορισμένα σημεία των οποίων διακρίνει κανείς τα παλιά σχέδια συναρμολόγησης. Ζωγράφισε ακόμα και σε δέρμα για την επένδυση καθισμάτων αυτοκινήτων.

    Δεκάδες πίνακες ζωγραφικής που θυμίζουν έντονα το οικογενειακό εργοστάσιο, τα μοντέλα των αυτοκινήτων, τους εγκαταλελειμμένους χώρους του εργοστασίου, τους εξωτερικούς χώρους, αλλά και ένας πίνακας με τον πατέρα της Βασίλη Θεοχαράκη στο ατελιέ του μπροστά στο καβαλέτο του.

    Η Ντένη Θεοχαράκη με τον κύριο Δημήτρη Εφραίμογλου

    Εντυπωσιακή ήταν επίσης η συλλογή από διάφορες πινακίδες του εργοστασίου, οι φωτογραφίες από τους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους και ό,τι έχει απομείνει από αυτούς, αλλά και τα αντικείμενα που περισυνέλεξε από καρέκλες, γραφεία, ντοσιέ, δέρματα ταπετσαρίας, ντουλάπια, αλλά και ένα χειρόγραφο η ό,τι απέμεινε από αυτό από μια εργασία της στη διάρκεια των πανεπιστημιακών σπουδών της με θέμα τη χρηματοοικονομική ανάλυση και τις διαδικασίες παραγωγής του εργοστασίου της ΤΕΟΚΑΡ ΑΒΕΕ.

    Και όταν πήγαμε στην αιθουσα προβολών όπου ειδαμε μια ταινία με εξαιρετική περιγραφή από την ίδια των χώρων του εργοστασίου και τη χειροκροτήσαμε για τη δύναμη που έδειξε να ζήσει πάλι όλο αυτό που έζησε, αλλά και να το δημοσιοποιήσει με αυτή την εκθεση και τη συγχαρήκαμε, ειδαμε τα κόκκινα μάτια της από τη συγκίνηση που είχε και τη μετέφερε και σε εμάς.

    Ευχαρίστησε και τον κ. Δημήτρη Εφραίμογλου, του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, που της παραχώρησε τον χώρο για να πραγματοποιηθεί αυτή η έκθεση, αποκαλύπτοντας ότι οι γονείς τους ήταν φίλοι από πολύ παλιά και τους συνδέουν κοινές αναμνήσεις.

    Διαβάστε επίσης:

    Νέες στολές δια χειρός Μαίρης Κατράντζου και νέα πρόσωπα στη λαμπερή εκδήλωση της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής στον δρόμο για το Παρίσι

    Τα εμβληματικά φουλάρια του Οίκου Hermes έχουν… άρωμα Ελλάδας

    Εντυπωσίασαν για άλλη μια φορά οι δημιουργίες της Celia Kritharioti στο κόκκινο χαλί των Oscar 2024



    ΣΧΟΛΙΑ