• Άρθρα

    SHIPPING FOCUS: Η Morgan Stanley εγκαταλείπει τον Γιώργο Οικονόμου

    Οικονόμου ναυτιλία

    Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής DryShips


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Η Morgan Stanley πουλάει μετοχές της DryShips

    Η αμερικανική επενδυτική τράπεζα Morgan Stanley αποφάσισε να προχωρήσει στην πώληση των μετοχών που κατέχει στη ναυτιλιακή DryShips, της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου. Συγκεκριμένα, η τράπεζα και η θυγατρική της Morgan Stanley Capital Services πούλησαν περίπου 400.000 μετοχές της ναυτιλιακής, μειώνοντας τη συμμετοχή τους σε ποσοστό μόλις 0,6% από 5,6%. Εν μέρει (χωρίς αυτό να μπορεί ακόμα να επαληθευτεί), η κίνηση της Morgan Stanley μπορεί να ερμηνευθεί ως αντίδραση στην απόφαση του κ. Οικονόμου να πουλήσει το ποσοστό του στο pool της Heidmar, το οποίο και είχε αποκτήσει παλαιότερα από την ίδια την αμερικανική τράπεζα.

    Στο «κόκκινο» η Golar LNG το Q2

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Με ζημίες ύψους 73,8 εκατ. δολαρίων έκλεισε το δεύτερο τρίμηνο για τη ναυτιλιακή Golar LNG, έναντι ζημιών ύψους 65,8 εκατ. δολ. που είχε εμφανίσει κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους. Τα αποτελέσματα αυτά αποδίδονται από τη διοίκηση στην αδύναμη αγορά, ωστόσο η εταιρεία προβλέπει ανάκαμψη, η οποία θα ξεκινήσει από το Q3 και έπειτα.

    Η Frontline προβλέπει ανάκαμψη στην αγορά πετρελαίου το 2018

    Η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, προβλέπει ανάκαμψη στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου από το 2018 και έπειτα, με το scrapping να αποτελεί τον κύριο μοχλό αυτής της ανάκαμψης. Μάλιστα, σύμφωνα με τον CEO Robert Hvide Macleod, η αδύναμη αγορά και οι αυξανόμενες τιμές των διαλύσεων ενθαρρύνουν τη δραστηριότητα στο scrapping, γεγονός που με τη σειρά του θα βοηθήσει την αγορά να ανακάμψει.

    Επεκτείνεται στην Καραϊβική η Aegean

    Η ναυτιλιακή Aegean Marine Petroleum Network -της οποίας μέχρι πρότινος ηγείτο ο εφοπλιστής Πήτερ Γεωργιόπουλος– πρόκειται να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην αγορά της Καραϊβικής. Συγκεκριμένα, από τον προσεχή Σεπτέμβρη, η Aegean σε συνεργασία με μια θυγατρική της Freepoint Commodities στις Αμερικανικές Παρθένες Νήσους θα τροφοδοτούν με bunkers πλοία στον τερματικό σταθμό του Limetree Bay στο St Croix.

    Επέστρεψε στην κερδοφορία η Zim

    Στην κερδοφορία επέστρεψε η ισραηλινών συμφερόντων ναυτιλιακή Zim κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, παρά το γεγονός ότι η αγορά των containerships δεν έχει ακόμη ισορροπήσει. Ειδικότερα, τα κέρδη ανήλθαν στα 2,3 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών ύψους 74,1 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο της περσινής χρονιάς.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Τετάρτη (30/08/2017), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 1181 (-22)
    • Baltic Capesize Index (BCI): 2282 (-99)
    • Baltic Panamax index (BPI): 1195 (-20)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 851 (+3)
    • Baltic Handysize Index (BHSI): 482 (+5)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιώργος Οικονόμου: Πού θα επενδύσει 100 εκατ. δολ. – Πτώση της μετοχής του κατά 7%

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Άνοδος 48% για τα aframaxes

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αυλαία για τη Rickmers Maritime Trust: Αποσύρονται οι μετοχές της



    ΣΧΟΛΙΑ