• HealthStories.gr

    Η Κομισιόν βάζει τους δεκατετράχρονους πίσω από το τιμόνι

    • NewsRoom
    Η Κομισιόν βάζει τους δεκατετράχρονους πίσω από το τιμόνι


    Τα παιδιά στο τιμόνι φαίνεται πως βάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού προετοιμάζει μεγάλες αλλαγές όσον αφορά τα ηλικιακά όρια για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης.

    Σύμφωνα με τις προτάσεις που κατέθεσε την 1η Μαρτίου του 2023 σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των κανόνων για τις άδειες οδήγησης, αλλά και οι νέες διατάξεις για τη διευκόλυνση της επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας σε διασυνοριακό επίπεδο ανοίγουν την πόρτα σε έφηβους μικρότερης ηλικίας να πιάσουν το τιμόνι.

    Ειδικότερα, η Κομισιόν προτείνει οι νέοι να μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα οδήγησης και να αποκτούν δίπλωμα από την ηλικία των 17 ετών, αλλά να μπορούν να οδηγούν μόνοι τους μόνο μετά τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους.

    Πρόκειται για ένα καθεστώς που ήδη εφαρμόζεται στη χώρα μας, με την προϋπόθεση ότι οι 17χρονοι συνοδεύονται στο αυτοκίνητο από έναν ενήλικα που έχει δίπλωμα 5 χρόνια και ηλικία τουλάχιστον 25 ετών.

    Στα μοτοποδήλατα

    Όσον αφορά, την ελάχιστη ηλικία για απόκτηση διπλωμάτων κατηγοριών AM (μοτοποδήλατο έως 50 κ.εκ.), A1 (μοτοσυκλέτα έως 125 κ.εκ. και εως 11 kW) και B1 (τετράκυκλα με τελική τουλάχιστον 60 χλμ./ώρα), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει τα 16 έτη.

    Όπως, ωστόσο, αναφέρεται στις προτάσεις του εκτελεστικού βραχίονα της ΕΕ, τα κράτη μέλη μπορούν να αυξήσουν ή να μειώσουν το ελάχιστο όριο ηλικίας για την έκδοση άδειας οδήγησης.

    Για παράδειγμα, για την απόκτηση διπλώματος μοτοποδηλάτου έως 50 κ.εκ. (ΑΜ), το ελάχιστο ηλικιακό όριο, σύμφωνα με την Κομισιόν, θα μπορούσε να μειωθεί από οποιοδήποτε κράτος-μέλος της ΕΕ στα 14 έτη. Αυτό, λοιπόν, θα σήμαινε ότι οι 14χρονοι θα μπορούσαν να κάθονται πίσω από το τιμόνι ελαφρών τετράκυκλων (L6e), τα οποία οδηγούνται με άδεια οδήγησης κατηγορίας AM. Το εν λόγω καθεστώς ισχύει -μεταξύ άλλων- στη Γαλλία.

    Στα SUV

    Παράλληλα, η Επιτροπή αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο οι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης κατηγορίας Β1 (τετράκυκλα 60 χλμ./ώρα), το οποίο προτείνεται να είναι προσβάσιμο από 16χρονους, να μπορούν να οδηγούν οχήματα κατηγορίας B (αυτοκίνητα) με μέγιστη μάζα 2.500 κιλά (όσο δηλαδή ζυγίζει ένα μεγάλο SUV, όπως η Mercedes GLE) και μέγιστη ταχύτητα που έχει περιοριστεί στα 45 χλμ./ώρα.

    «Είναι ειρωνικό που αυτή η τρελή ιδέα (σ.σ. μείωση ηλικιακού ορίου) είναι μέρος του λεγόμενου πακέτου οδικής ασφάλειας στη νομοθεσία της ΕΕ», ανέφερε ο Antonio Avenoso, επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλείας Μεταφορών European Transport Safety Council – ETSC), σε επίσημη δήλωση.

    Έντονη ανησυχία φαίνεται ότι έχουν εκφράσει και άλλοι φορείς οδικής ασφάλειας, που θεωρούν ότι η μείωση των ηλικιακών ορίων θα επιφέρει αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων.

    Διαβάστε επίσης:

    Ο σταράτος Γιάννης, η ανερχόμενη Ειρήνη και η «απερχόμενη» Agata

    Η κουλτούρα της κρητικής διατροφής και το αποτύπωμα της στο περιβάλλον



    ΣΧΟΛΙΑ