Ο Μαξ Φερστάπεν πρόσθεσε ένα ακόμη διαμάντι στην ήδη εκτενή συλλογή του. Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε μια λαμπρή νίκη, την τέταρτη συνεχόμενη στην Ίμολα, κάτι που κανένας άλλος οδηγός δεν έχει καταφέρει σε αυτή την πίστα.
Η 65η νίκη του Ολλανδού ήταν ο ιδανικός τρόπος για την ομάδα του, Red Bull Racing, να γιορτάσει το 400ό Grand Prix της, στο οποίο ο Μαξ πρόσθεσε επίσης τον 100ό ταχύτερο γύρο αγώνα της ομάδας. Στο βάθρο τον πλαισίωσαν το δίδυμο της McLaren, ο Λάντο Νόρις, δεύτερος, και ο κάτοχος της pole position, Όσκαρ Πιάστρι, στην τρίτη θέση.
Τα πάντα κρίθηκαν στα φρένα για την πρώτη στροφή εκεί που ο Φερστάπεν έκανε επίδειξη πυγμής και ακρίβειας στο φρενάρισμα. Ο Ολλανδός που εκκινούσε από τη 2η θέση βρέθηκε πίσω από το Πιάστρι και δίπλα στο Ράσελ που από την 3η θέση είχε εκκινήσει καλύτερα από όλους. Ο Πιάστρι προσπάθησε να φυλαχτεί από το Ράσελ, φρενάροντας νωρίς και ο Φερστάπεν που καθυστέρησε να φρενάρει από την εξωτερική ολοκλήρωσε την θεαματικότερη προσπέραση της φετινής χρονιάς.
Όπως αναμενόταν, οι σκληρές και οι μεσαίες γόμες ήταν οι μόνες δύο που χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα. Για την εκκίνηση, πέντε οδηγοί – οι Χάμιλτον (Ferrari), Τσουνόντα (Red Bull), Αντονέλι (Mercedes), Μπέρμαν (Haas) και Χούλκενμπεργκ (Sauber) – επέλεξαν την C4 για το πρώτο stint, ενώ όλοι οι υπόλοιποι χρησιμοποίησαν την C5. Η σκληρή γόμα συμπλήρωσε 812 γύρους (67,39%) και η μεσαία 393 (32,61%). Το μεγαλύτερο stint και στις δύο γόμες ήταν 34 γύροι, με τους Ράσελ, Αλόνσο, Γκασλί, Λεκλέρ, Λόσον και Σάινθ να το κάνουν με την C4, ενώ οι Τσουνόντα και Χούλκενμπεργκ διένυσαν την ίδια απόσταση με την C5. Από τους οδηγούς που τερμάτισαν, δύο έκαναν μόνο ένα pit stop – οι Τσουνόντα και Χούλκενμπεργκ, ενώ ο Μπορτολέτο έκανε τρία. Οι υπόλοιποι έκαναν όλοι δύο pit stops, εκμεταλλευόμενοι τουλάχιστον μία φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας χρειάστηκε δυο φορές. Την πρώτη όταν έμεινε ο Οκόν στην ανηφόρα πριν την Variante Alta υιοθετήθηκε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου, τη δεύτερη όταν έμεινε στο ίδιο σημείο ο Αντονέλι χρειάστηκε κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Φερστάπεν άλλαξε λάστιχα και τις δυο φορές και αυτό τον ευνόησε. Αντίστοιχα ευνοήθηκε ο Χάμιλτον που ανέβηκε 4ος και ο Άλμπον που τερμάτισε 5ος από τις αλλαγές ελαστικών υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Αυτός που ρίσκαρε στην αρχή με μια απροσδόκητη κίνηση – ήταν ο Λεκλέρ μπήκε νωρίς στα πιτ στον 10ο γύρο – για να πυροδοτήσει αλλαγές στη στρατηγική. Κάποιοι επέλεξαν να επεκτείνουν όσο το δυνατόν περισσότερο το πρώτο μέρος, προφανώς στοχεύοντας σε έναν αγώνα με ένα pit stop, ενώ άλλοι συνειδητοποίησαν ότι το undercut του οδηγού της Ferrari λειτούργησε πολύ καλά και αναγκάστηκαν να αντιδράσουν. Στην πραγματικότητα, με φρέσκα ελαστικά και καθαρή πίστα μπροστά του, ο Λεκλέρ κέρδισε πολλές θέσεις. Αυτό που συνέβη στο δεύτερο μέρος του αγώνα καθιστά δύσκολο να γνωρίζουμε με βεβαιότητα σε ποιο βαθμό ένα τόσο πρώιμο pit stop θα είχε αποδώσει ή αν η κίνηση θα είχε αναγκάσει όσους το έκαναν να στραφούν σε στρατηγική δύο αλλαγών. Χαμένος από την πρώιμη αλλαγή στον 13ο γύρο βγήκε και ο Πιάστρι που έμπλεξε στο κυκλοφοριακό και έχασε χρόνο στα προσπεράσματα.
Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής δήλωσε: «Η ίδια η εκκίνηση δεν ήταν ιδιαίτερα καλή, αλλά ήμουν ακόμα στη σωστή γραμμή, και σκέφτηκα, ‘Λοιπόν, απλώς θα προσπαθήσω να το στείλω από την εξωτερική’. Λειτούργησε πολύ καλά! Αυτό φυσικά απελευθέρωσε τον ρυθμό μας, γιατί μόλις βρεθήκαμε στην πρωτοπορία, το μονοθέσιο ήταν καλό. Μπόρεσα να φροντίσω τα ελαστικά μου και είχαμε πολύ καλό ρυθμό σήμερα. Μια τεράστια βελτίωση από την Παρασκευή, και είμαι πολύ ευχαριστημένος για αυτό. Το VSC ήταν αρκετά βολικό για να κάνουμε πιτ στοπ, και ακόμη και με τη σκληρή γόμα, νομίζω ότι ο ρυθμός μας ήταν πολύ δυνατός. Μετά υπήρξε το αυτοκίνητο ασφαλείας και οι διαφορές μηδενίστηκαν. Αλλά ακόμη και τότε στην επανεκκίνηση, νομίζω ότι τα καταφέραμε όλα πολύ καλά και το φέραμε εις πέρας. Είμαι απίστευτα περήφανος για όλους. Ήταν μια πολύ σημαντική εβδομάδα για εμάς, το μονοθέσιο απέδωσε πολύ καλά, και επίσης νομίζω ότι όλη η διαχείριση του αγώνα, το πότε να μπούμε στα πιτ, τα ίδια τα πιτ, ήταν όλα πολύ καλά».
Μετά την 3η θέση ο Πιάστρι έχει πλέον 146 βαθμούς στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών, ακολουθούμενος από τον Νόρις με 133 και τον Φερστάπεν με 124 – καθώς η F1 μεταβαίνει γρήγορα στην επόμενη φάση αυτής της τριπλής σειράς αγώνων, το Μονακό την ερχόμενη Κυριακή 24/5.
Η τελική κατάταξη ήταν:
Η βαθμολογία των οδηγών διαμορφώθηκε ως εξής:
Η βαθμολογία των κατασκευαστών είναι:
Διαβάστε επίσης:
F1 Ίμολα: Ο Πιάστρι στην pole!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κώστας Αχ. Καραμανλής: Ετσι θα απαντήσει η ΝΔ στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την προανακριτική
- EFPIA: Σχεδόν δυο χρόνια καθυστερούν τα νέα καινοτόμα φάρμακα να έρθουν στη χώρα μας
- Σαρωτικοί έλεγχοι της εφορίας σε πλούσιους φορολογούμενους που παρουσιάζονται… φτωχοί – Διασταυρώσεις και με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης
- Yutong VS Zhongtong: Αυτοί είναι οι Κινέζοι που θέλουν να κάνουν μπίζνες με τα λεωφορεία
