• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    Χάρης Θεοχάρης: Στόχος αύξηση των τουριστικών εσόδων 10% φέτος – Στα 18,1 δισ. το 2019

    Χάρης Θεοχάρης


    Αύξηση τουριστικών εσόδων κατά 12% παρουσίασε το 2019, με τα συνολικά τουριστικά έσοδα να εκτιμώνται στα 18,1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Τουρισμού στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποίησε, με θέμα την πορεία του 2019 και τους στρατηγικούς στόχους του 2020.

    Ειδικότερα, ο κ. Μάνος Κονσόλας, υφυπουργός Τουρισμού, σημείωσε ότι στο 11μηνο τα έσοδα ήταν 17,86 δισ. ευρώ από 15,8 δισ. ευρώ το 11μηνο του 2018.

    Τα έσοδα το 2019 αποτελούν κορυφαία επίδοση για τον τουρισμό της χώρας και συνέβαλαν στην ανάπτυξη άνω του 2% που σημειώθηκε στο ΑΕΠ του 2019.

    Είμαστε στη 13η θέση σε αφίξεις και 24η σε έσοδα σημείωσε ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης σημειώνοντας ότι αυτή η ψαλίδα πρέπει να κλείσει.

    Το 2019 πήγε κόντρα σε αυτή τη στάση, με το ρυθμό των εισπράξεων στο +12,6%, να ξεπερνά το ρυθμό των αφίξεων που ήταν -3,6%.

    Όσον αφορά στην προέλευση των εσόδων, το μεγαλύτερο μέρος προήλθε από τη γερμανική αγορά από την οποία προήλθαν τα 2,5 δισ. ευρώ, ένω τα 2,3 δισ. ευρώ προήλθαν από την Βρετανία και άνω του 1 δισ. από τις ΗΠΑ.

    Ο τουρισμός στη χώρα όμως δεν έχει αναπτυχθεί ισόρροπα και τη μερίδα του λέοντος κατέχει η περιφέρεια του Νότιου Αιγαίου. Ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία η Αττική και το Ιόνιο.

    Για φέτος ο στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και μια πολυκεντρική, ισόρροπη, βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.

    Η καμπάνια του ΕΟΤ άρχισε νωρίς και η εικόνα της χώρας είναι πολύ θετική από τους επισκέπτες της.

    Στους κινδύνους ο κ. Θεοχάρης αναφέρθηκε στο Brexit το οποίος όπως είπε το παρακολουθούν με δεδομένο ότι από την Βρετανία προέρχεται μεγάλο μέρος των εσόδων.

    Στους στρατηγικούς στόχους ο κ. Θεοχάρης, ανέφερε την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, την βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς μας και του τουριστικού προϊόντος, την ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας των ανθρώπων που παράγουν το τουριστικό προϊόν και την προώθηση του ελληνικού τουριστικού brand και της εικόνας της χώρας.

    «Θα συνεργαστούμε για το rebranding με τον Στηβ Βρανάκη στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του Πρωθυπουργού για το repositioning της χώρας», ενώ τόνισε ότι θα γίνει ειδική καμπάνια για τα νησιά που πλήττονται από το μεταναστευτικό.

    Επίσης, σημείωσε ότι τα γραφεία του υπουργείου θα μετεγκατασταθούν στην Ομόνοια.

    Στις στρατηγικές δράσεις ανέφερε την ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού, την πιστοποίηση της χώρας ως «πράσινου προορισμού», την απλοποίηση των διαδικασιών για επενδύσεις, την πρόωρη της ελληνικής γαστρονομίας.

    Στα προσδοσκώμενα αποτελέσματα ανέφερε, αύξηση κατά 10% των τουριστικών εισπράξων, περισσότερο από τις αφίξεις, αύξηση διανυκτερεύσεων και κατά κεφαλήν δαπάνης.



    ΣΧΟΛΙΑ