Αποκλείεται να ζει κανείς στην Ελλάδα και να μην έχει ακουστά τη My Greek Villa. Η διαδικτυακή εταιρεία για την ενοικίαση πολυτελών βιλών στην Ελλάδα που ξεκίνησε ο Βίκτωρ Καμχής το 2012 αριθμεί σήμερα τουλάχιστον τρεις χιλιάδες εξοχικά σε πάνω από πενήντα σημεία της χώρας. Γεννήθηκε και επιβίωσε μεγάλες θαλασσοταραχές.

Τώρα εισβάλει στη νέα σαιζόν με τις δίδυμες προκλήσεις του A.I. και της έλλειψης προσωπικού στον εγχώριο τουρισμό, προφανώς όμως απτόητη. Σε μία από τις μηνιαίες επισκέψεις του επιχειρηματία στην Αθήνα (ζει με την οικογένειά του στις Βρυξέλλες), βρήκε λίγο χρόνο να εξηγήσει τι σημαίνει αυτό για μία τουριστική πλατφόρμα διεθνούς εμβέλειας με ελληνικό πρόσωπο.

1

Η αυθεντικότητα

Η My Greek Villa αναπτύχτηκε παράλληλα με το Airbnb στην Ελλάδα. Για τα ελληνικά δεδομένα (ή και τα ευρωπαϊκά) η My Greek Villa θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πρωτοποριακό start up. Το 2012 η ιδέα τουριστικού online site επικεντρωμένο βρισκόταν στα σπάργανα -ειδικά με υψιπετές περιεχόμενο. Την εποχή εκείνη, οι περισσότεροι άνθρωποι προσέφευγαν σε ξενοδοχεία ή ανέτρεχαν δειλά δειλά στο Airbnb που -πρωτόλειο ακόμη- δεν προσέφερε τότε την επιλογή της πολυτελούς διαμονής.

«Δεν ήμασταν οι πρώτοι που δραστηριοποιήθηκαν στην online βραχυχρόνια ενοικίαση βιλών. Υπήρχαν ήδη εταιρείες στον χώρο, και ορισμένες από αυτές επέλεξαν να έχουν βίλες σε πολλές χώρες.

Εμείς αποφασίσαμε να εστιάσουμε αποκλειστικά στην Ελλάδα, με στόχο να γίνουμε η πιο επιλεγμένη και αξιόπιστη πλατφόρμα για βίλες στην Ελλάδα.

Η στρατηγική μας ήταν σαφής: όχι ποσότητα, αλλά ποιότητα και εξειδίκευση.

Δημιουργήσαμε ένα brand που συνδέεται με την αξιοπιστία, την ποιότητα και την αυθεντική εμπειρία στην Ελλάδα».

Eliandros Villa στη Σάντα Μαρία της Πάρου

Μια ιδιαίτερη φιλοσοφία

Πάντως το 2012, ο Βίκτωρ Καμχής δεν είχε ακόμη οραματιστεί κάτι τόσο εξαπλωμένο στο ελλαδικό χώρο και τόσο εξειδικευμένο στις παροχές τους στον πολυτελή τρόπο διαβίωσης.

Τότε ακόμη φανταζόταν «κάτι απλό και βαθιά προσωπικό: Δύο βίλες της οικογένειάς μου στην Κέα.

Το ζητούμενο ήταν η επιθυμία να μοιραστούμε έναν τρόπο ζωής. Να προσφέρουμε στους ταξιδιώτες τη δυνατότητα να ζήσουν την Ελλάδα όπως τη ζούμε εμείς —με ιδιωτικότητα, ελευθερία και ουσιαστική επαφή με τον τόπο», διευκρινίζει ο Βίκτωρ Καχμής.

Η εταιρεία του λοιπόν δεν ιδρύθηκε ως εναλλακτική της ξενοδοχειακής μονάδας αλλά με σκοπό τη δημιουργία μίας ιδιαίτερης φιλοσοφίας ταξιδιού. «Να ξυπνάς με το φως και τον ήχο της φύσης, να μοιράζεσαι στιγμές γύρω από ένα τραπέζι, να ζεις στον δικό σου ρυθμό, χωρίς ωράρια και τυποποιημένες υπηρεσίες. Παράλληλα, να έχεις την άνεση, την ποιότητα και τη φροντίδα που χαρακτηρίζουν την πραγματική πολυτέλεια».

Από τότε έως σήμερα, το όραμά του παραμένει βασισμένο στους ίδιους τρεις πυλώνες: Ποιότητα, προσωπική επαφή και εμπιστοσύνη.

«Δεν μας ενδιέφερε να προσφέρουμε απλώς διαμονή, αλλά ολοκληρωμένες εμπειρίες που συνδέουν τον επισκέπτη με το τοπίο, την τοπική κουλτούρα και τους ανθρώπους. Αυτή η φιλοσοφία παραμένει μέχρι σήμερα στην καρδιά της My Greek Villa».

Καινούρια βίλα στο χαρτοφυλάκιο του

Προσωπική εμπειρία διαμονής

Πλέον όμως η μαζική επέκταση των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων αποτελεί αναμφίβολα μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στον χώρο -ειδικά, δε, εφόσον και το μαζικό Airbnb προσφέρει βίλες ανώτερου επιπέδου.

Όμως ο Βίκτωρ Καμχής έχει απάντηση στο φαινόμενο. «Αντί να εξελιχθούμε σε πλατφόρμα μαζικών καταχωρήσεων, λειτουργούμε ως online travel agency εξειδικευμένο σε βίλες, καθοδηγώντας τους επισκέπτες στην επιλογή της ιδανικής βίλας για τις ανάγκες τους.

Με αυτόν τον τρόπο, η εμπειρία της διαμονής γίνεται μοναδική και προσωπική — κάτι που οι μεγάλες μαζικές πλατφόρμες δεν μπορούν να προσφέρουν».

Ο Βίκτωρ Καμχής θυμάται ακόμη έναν πελάτη του σε μία βίλα στην Κρήτη που μία μέρα πριν από την επίσκεψη ζήτησε να του μεταφέρουν ένα πιάνο στο χώρο. Ονειρευόταν να κάνει έκπληξη στη σύζυγο και τα παιδιά του ώστε στις διακοπές τους να παίζουν το πιάνο που τόσο αγαπούσαν. «Με τη βοήθεια του ιδιοκτήτη της βίλας, η ευχή του πραγματοποιήθηκε».

Άλλος πελάτης ήθελε να ζητήσει την αρραβωνιαστικιά του σε γάμο στην παραλία μπροστά στο σπίτι που θα νοίκιαζαν. Και πάλι λοιπόν ο Βίκτωρ Καμχής και η ομάδα του έστησαν και έφεραν εις πέρας ένα μοναδικό ρομαντικό σκηνικό για την περίσταση.

«Από τέτοιες ιστορίες είμαστε γεμάτοι», αναφέρει ο επιχειρηματίας.

Πράγματι, η My Greek Villa δεν αποτελεί απλό σάιτ ενοικίασης βιλών, εντυπωσιακή τοιχογραφία της ελληνικής υψηλής αισθητικής. Φροντίζει για την εμπειρία πίσω από τη βιτρίνα, με λεπτότητα και φαντασία που δεν προσφέρει η πλειονότητα των σάιτ στον ανταγωνισμό -ή το Αirbnb.

Σκιάθος

Εμβληματικό και αυθεντικό

Η εξέλιξη της εταιρείας συντελέστηκε εντελώς οργανικά. Για να υποδεχτεί κάθε νέα βίλα στο χαρτοφυλάκιό της, απαιτεί να πληροί αυστηρά κρίτηρια ποιότητας που διαπιστώνονται ύστερα από ενδελεχή (συχνά in situ) επιμέλεια.

Αντιστρόφως, ο Βίκτωρ Καμχής κέρδισε την εμπιστοσύνη των Ελλήνων ιδιοκτητών όταν εκείνοι διαπίστωσαν ότι αντιμετώπιζε τις βίλες τους με την ίδια προσοχή που θα επεφύλασσε και στη δικιά του.

Έτσι μέσα σε μια δεκαετία χτίστηκε το χαρτοφυλάκιο από τουλάχιστον τρεις χιλιάδες βίλες σε περισσότερους από πενήντα προορισμούς σε ολόκληρη την Ελλάδα. Από τις Κυκλάδες και τα Ιόνια νησιά έως την Κρήτη, την Πελοπόννησο και επιλεγμένους ηπειρωτικούς προορισμούς. Η My Greek Villa καλύπτει τόσο τους πλέον δημοφιλείς τόπους όσο και τους λιγότερο προφανείς, «κρυφούς» προορισμούς.

«Αυτή η ισορροπία ανάμεσα στο εμβληματικό και το αυθεντικό αποτελεί βασικό στοιχείο της ταυτότητάς μας — και έναν από τους λόγους που οι ταξιδιώτες επιστρέφουν ξανά και ξανά», προσθέτει ο Βίκτωρ Καμχής.

Οι Έλληνες και οι ξένοι πελάτες

Ως εταιρεία διεθνούς εμβέλειας που εκμεταλλεύεται τον πλούτο του ελληνικού προϊόντος, απευθύνεται τόσο σε έλληνες όσο και σε ξένους πελάτες.

Οι έλληνες ταξιδιώτες συνήθως γνωρίζουν από πριν τον προορισμό τον οποίο επιλέγουν. Εστιάζουν λοιπόν στην άνεση και τη λειτουργικότητα ενός σπιτιού, στην οικογενειακή εμπειρία, την οικεία αίσθηση. Ενδιαφέρονται για χώρους που θα φιλοξενήσουν οικογενειακές ή φιλικές συγκεντρώσεις και εστιάζουν στην ευκολία της καθημερινότητας μέσα στη βίλα.

Oι Ευρωπαίοι (ιδιαίτερα οι ταξιδιώτες από τη Βόρεια Ευρώπη) και οι Βορειοαμερικάνοι αναζητούν το γνήσιο στοιχείο, την ιδιαίτερη ομορφιά του τοπίου, την «ελληνικότητα». Θέλουν να γευτούν τη ζωή σαν ντόπιοι, να ανακαλύψουν κρυφά σημεία, τοπικές γεύσεις, δραστηριότητες που προσδίδουν χαρακτήρα σε κάθε στιγμή.

Τρεις χιλιάδες βίλες απαιτούν εξαιρετικά απαιτητικό βαθμό εποπτείας όλο το χρόνο για να βρίσκονται όλα σε άριστη κατάσταση.

Σαντορίνη

Μία αφοσιωμένη ομάδα

Δημιουργείται sur mesure αντιστοίχηση του εκάστοτε επισκέπτη με την κάθε βίλα -εξατομικευμένη, ανθρώπινη εξυπηρέτηση.

Εφόσον χρειαστεί, παρέχονται «ψαγμένες» συμβουλές για τον προορισμό και πρόσβαση σε επιπλέον υπηρεσίες -προσωπικό σεφ, βόλτες με σκάφος, δραστηριότητες και concierge υποστήριξη.

Απαιτείται λοιπόν ενδελεχής και ασίγαστη έρευνα από πλευράς της εταιρείας σε μεγάλο γεωγραφικό εύρος αλλά και εις βάθος.

«Έχουμε δημιουργήσει ένα πολυεπίπεδο μοντέλο εποπτείας, που εξασφαλίζει ότι κάθε βίλα βρίσκεται πάντα σε άριστη κατάσταση και είναι έτοιμη να προσφέρει μοναδικές εμπειρίες στους επισκέπτες μας» απαντά ο Βίκτωρ Καμχής.

«Μια αφοσιωμένη ομάδα επαγγελματιών ελέγχει κάθε βίλα διαδικτυακά: φωτογραφίες, περιγραφή, τιμές και διαθέσιμες υπηρεσίες, για να διασφαλιστεί ότι η παρουσίαση και οι πληροφορίες προς τους επισκέπτες παραμένουν απαρεγκλίτως ακριβείς και πλήρεις.

Συνεχή επικοινωνία με ιδιοκτήτες και διαχειριστές, εξασφαλίζει άμεση επίλυση οποιουδήποτε ζητήματος ή ανάγκης συντήρησης.

Επίσης, υποστήριξη και καθοδήγηση για υπηρεσίες καθαριότητας, συντήρησης και προετοιμασίας και προσωπικές επισκέψεις σε πολλές από τις βίλες για να διασφαλίσουμε ότι οι υπηρεσίες, η καθαριότητα, η συντήρηση και οι ανέσεις ανταποκρίνονται στα υψηλότερα πρότυπα».

Η επαγγελματική ομάδα με την οποία συνεργάζεται επί σειρά ετών παρέχει, μεταξύ άλλων, εξυπηρέτηση πελατών και κρατήσεων, άμεση ανταπόκριση σε όλες τις ανάγκες των επισκεπτών.

Επιπλέον, μάρκετινγκ και προβολή ώστε κάθε βίλα να έχει την κατάλληλη ψηφιακή παρουσία μέσω διαφημίσεων, social media, SEO και συνεργασιών με κορυφαία ταξιδιωτικά πρακτορεία, οργάνωση ειδικών υπηρεσιών.

«Αυτό που ήταν πραγματικά πρωτοποριακό ήταν η συνδυαστική προσέγγιση: online προβολή, curated επιλογή βιλών και προσωπική φροντίδα, όλα σε ένα σημείο.

Σήμερα φαίνεται αυτονόητο, αλλά το 2012 ήταν κάτι μοναδικό στην Ελλάδα και έθεσε τα θεμέλια για το μοντέλο μας που συνεχίζει να εξελίσσεται», παρατηρεί ο Βίκτωρ Καμχής.

«Η σταθερότητα και η μακροχρόνια συνεργασία της ομάδας μας σημαίνει ότι γνωρίζουμε σε βάθος κάθε βίλα και κάθε προορισμό, επιτρέποντάς μας να παρέχουμε υψηλή ποιότητα υπηρεσιών ανεξαρτήτως εποχής ή αριθμού βιλών» συνοψίζει ο ίδιος.

Βίκτωρ Καμχής

Η συρρίκνωση της σαιζόν

Ωστόσο, στον ελληνικό τουρισμό δεν έχει απαλυνθεί το επίμονο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού, που πλήττει ολόκληρο τον τουριστικό κλάδο.

Από ξενοδοχεία και εστιατόρια έως βίλες και υπηρεσίες αναψυχής, οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται να βρουν και να διατηρήσουν εξειδικευμένο και αξιόπιστο προσωπικό.

«Αυτό έχει άμεση επίπτωση στην επέκταση της τουριστικής περιόδου, ειδικά στα νησιά», εξηγεί ο Βίκτωρ Καχμής. «Αντί η σεζόν να μεγαλώνει και να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες των προορισμών, φαίνεται να συρρικνώνεται, καθώς οι επιχειρήσεις δεν έχουν αρκετό προσωπικό για να λειτουργούν πέρα από τους μήνες αιχμής.

Ο τομέας του τουρισμού στην Ελλάδα πρέπει να αναζητήσει λύσεις μέσα από καλύτερη οργάνωση, εκπαίδευση προσωπικού και συνεργασίες με τοπικούς επαγγελματίες, ώστε να διασφαλίζεται υψηλή ποιότητα υπηρεσιών και εμπειρίας για τους επισκέπτες, παρά τις προκλήσεις της αγοράς».

Εν ολίγοις, όπως το σκέφτεται ο Βίκτωρ Καμχής, η έλλειψη προσωπικού δεν αποτελεί απλώς μια επιπλέον «πρόκληση». Πρόκειται για κεντρικό πρόβλημα που επηρεάζει εν συνόλω την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα του ελληνικού τουρισμού.

Από την άλλη, η My Greek Villa εδράζει στο Βέλγιο όπου ο ίδιος ζει και εργάζεται.

«Αυτό που ίσως μας διαφοροποιεί είναι ότι, χάρη στη διεθνή μας δομή και εμπειρία, έχουμε μάθει να λειτουργούμε με ευελιξία, προγραμματισμό και μακροπρόθεσμη στρατηγική. Συνεργαζόμαστε στενά με Έλληνες ιδιοκτήτες, τοπικούς διαχειριστές και επαγγελματίες σε κάθε προορισμό, προσαρμοζόμενοι στις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής.

Με άλλα λόγια, δεν λειτουργούμε παράλληλα με τον ελληνικό τουρισμό, αλλά “μέσα” σε αυτόν.

Αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες του, αλλά ταυτόχρονα αξιοποιούμε τα μοναδικά του πλεονεκτήματα: τη φιλοξενία, το τοπίο, την αυθεντικότητα και το ανθρώπινο στοιχείο. Και ακριβώς εκεί πιστεύουμε ότι βρίσκεται και η ουσία της επιτυχίας μας».

Κέρκυρα

Χέρι χέρι με την τεχνολογία

Η ταχύτητα με την οποία αναπτύσσεται η τεχνολογία αποτελεί κομβικό κομμάτι της επιχείρησής του.

«Το ίντερνετ έχει καταστήσει δυνατή την παγκόσμια πρόσβαση στους πελάτες μας, αλλά η ουσία της πολυτελούς διαμονής παραμένει πάντα ανθρώπινη και εξατομικευμένη. Η τεχνολογία δηλαδή υποστηρίζει την εμπειρία, δεν την αντικαθιστά. Δεν αντικαθιστά την προσωπική φροντίδα, αλλά την ενισχύει. Είναι το πρώτο σημείο επαφής με τον πελάτη και καθορίζει την πρώτη εντύπωση. Χωρίς αυτή, μια βίλα μπορεί να παραμείνει αόρατη στο διεθνές κοινό που αναζητά curated εμπειρίες».

Υπάρχει βέβαια και η διάσταση της τεχνητής νοημοσύνης που εισέρχεται πλέον στην εξίσωση και θα μεταμορφώσει τον τουριστικό κλάδο.

«Και ειδικά το χώρο της βραχυχρόνιας μίσθωσης βιλών.

Σήμερα, πολλές διαδικασίες που παλαιότερα απαιτούσαν πολύ χρόνο και ανθρώπινο δυναμικό, μπορούν να αυτοματοποιηθούν: ανάλυση δεδομένων για ζήτηση και τιμολόγηση, βελτιστοποίηση κρατήσεων, αυτοματοποιημένη επικοινωνία με πελάτες και πρόβλεψη τάσεων αγοράς.

Στη My Greek Villa, μπορούμε να προβλέψουμε ποιες βίλες θα αποδειχθούν πιο δημοφιλείς σε συγκεκριμένες περιόδους, να προσαρμόσουμε τις τιμές σε πραγματικό χρόνο και να διευκολύνουμε την επικοινωνία με τους πελάτες μέσω αυτοματοποιημένων εργαλείων».

Πόρτο Χέλι

Ανάμεσα σε δύο κόσμους

Ο δεσμός του με την Ελλάδα παραμένει αναλλοίωτος.

Γεννήθηκε εδώ, αλλά μετοίκισε στο Βέλγιο με την οικογένειά του σε μικρή ηλικία.

«Ωστόσο, η Ελλάδα δεν έπαψε ποτέ να αποτελεί σημείο αναφοράς στη ζωή μου. Οι οικογενειακές ρίζες, τα καλοκαίρια και οι συχνές επιστροφές κράτησαν αυτή τη σχέση ζωντανή μέσα στα χρόνια.

Σήμερα, έρχομαι στην Ελλάδα τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, τόσο για επαγγελματικούς λόγους όσο και για να δω την οικογένειά μου.

Επιπλέον, κάθε περίοδο διακοπών βρισκόμαστε εδώ με τη δική μου οικογένεια.

Η Ελλάδα δεν είναι απλώς ένας τόπος εργασίας — είναι κομμάτι της καθημερινότητάς μας και της ζωής μας.

Αυτή η εμπειρία του να ζω ανάμεσα σε δύο χώρες με έχει επηρεάσει βαθιά.

Από τη μία, η διεθνής οπτική και η οργάνωση του εξωτερικού. Από την άλλη, η αυθεντικότητα, η φιλοξενία και ο τρόπος ζωής της Ελλάδας.

Η My Greek Villa γεννήθηκε ακριβώς από αυτή τη σύνθεση. Είναι, για μένα, η προσωπική μου γέφυρα με την Ελλάδα. Ένας τρόπος να παραμένω συνδεδεμένος, να συνεργάζομαι καθημερινά με ανθρώπους σε όλη τη χώρα και να παρουσιάζω την Ελλάδα στον κόσμο μέσα από την ποιότητα, την αυθεντικότητα και την πραγματική έννοια της φιλοξενίας».

Πάτμος