• ESG Today

    Greenpeace: Η τιμή των δικαιωμάτων ρύπων δεν εξασφαλίζει τους κλιματικούς στόχους

    Greenpeace: Η τιμή των δικαιωμάτων ρύπων δεν εξασφαλίζει τους κλιματικούς στόχους

    O εκτελεστικός διευθυντής της Greenpeace, Martin Kaiser


    Στο δρόμο για τις γερμανικές εκλογές που θα γίνουν 26 Σεπτεμβρίου κεντρικό θέμα στην πολιτική συζήτηση είναι οι κλιματικοί στόχοι και η τιμή των δικαιωμάτων ρύπων ως μηχανισμός ώθησης προς μια οικονομία μηδενικών ρύπων κάτι που ωστόσο επιβαρύνει σημαντικά την κοινωνία.

    Στο πλαίσιο αυτό με μια έκθεσή της, η Greenpeace υποστηρίζει ότι η αυξανόμενη συζήτηση  για επέκταση της εμπορίας δικαιωμάτων ρύπων τους αντιμετωπίζει ως «πανάκεια για την προστασία του κλίματος»  ενώ δεν είναι σε καμία περίπτωση επαρκές εργαλείο για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της Γερμανίας. Η περιβαλλοντική οργάνωση επισημαίνει ότι τόσο η συμμαχία CSU / CSU της απερχόμενης Καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ απαιτεί διευρυμένη εμπορία ρύπων ενώ  επέκταση της εμπορίας δικαιωμάτων σε όλους τους κλάδους στην Ευρώπη είναι επίσης υψηλή στην ατζέντα του FDP.

    Η έκθεση που πραγματοποιήθηκε από την ερευνητική ομάδα DIW Econ για λογαριασμό της Greenpeace,  αναφέρεται στα στενά όρια τιμολόγησης CO2 και διαπιστώνει ότι, από μόνο της “η τιμή του CO2 υπερεκτιμάται επικίνδυνα στην πολιτική συζήτηση και χρησιμοποιείται ως δικαιολογία για να μην κάνουμε τίποτα”, σημείωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της Greenpeace, Martin Kaiser.

    Αν βασιστούμε αποκλειστικά στην τιμή του CO2 θα χάσουμε τους κλιματικούς στόχους, προσθέτει η Claudia Kemfert, επικεφαλής της Ενέργειας, των Μεταφορών και του Περιβάλλοντος στο DIW και συν-συγγραφέας της μελέτης.

    Η μελέτη εξηγεί τα ευρήματά της με βάση πολλά αίτια συμπεριλαμβανομένου του επιπέδου της τιμής. Στις μεταφορές, για παράδειγμα, ένας τόνος CO2 θα έπρεπε να κοστίσει σήμερα 50 ευρώ και να αυξηθεί σε τουλάχιστον 130 ευρώ έως το 2030 για να επιτύχει ο τομέας τους κλιματικούς του στόχους. Αυτό, ωστόσο, δεν συμβαίνει, εν μέρει επειδή τα ίδια πολιτικά κόμματα που υμνούν με ζήλο την τιμή του CO2 ως εργαλείο, διαμαρτύρονται πιο έντονα όταν αυτό οδηγεί σε επιδιωκόμενες συνέπειες, όπως η αύξηση των τιμών της βενζίνης, σημειώνει η Greenpeace.

    Η γερμανική κυβέρνηση έβαλε την αγορά διακιωμάτων ρύπων και στους τομείς των μεταφορών και των κτιρίων ως βασικό μέσο για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.

    Κίνδυνος κοινωνικού διχασμού

    Η τιμή των δικαιωμάτων ρύπων  στη Γερμανία επιβαρύνει τα καύσιμα από τον Ιανουάριο και αποτελεί μια πρόσθετη επιβάρυνση για τα νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα, σύμφωνα με έκθεση που ανατέθηκε από την Ομοσπονδία Γερμανικών Οργανώσεων Καταναλωτή (vzbv). Η έκθεση, η οποία εξέτασε τις κοινωνικές επιπτώσεις της τιμής του CO2, διαπίστωσε επίσης ότι τα νοικοκυριά με υψηλότερο εισόδημα επωφελούνται περισσότερο από τα κυβερνητικά μέτρα αποζημίωσης που αποσκοπούν στην ανακούφιση του υψηλότερου κόστους: Επιστρέφουν μέχρι το ένα τρίτο των επιπλέον εξόδων, ενώ μερικά οι μισθωτοί επιστρέφουν μόλις το 10%. Το vzbv προτείνει τώρα επέκταση των τοπικών δημόσιων συγκοινωνιών καθώς και επιδόματα κινητικότητας ανεξάρτητα από το εισόδημα και καλεί την επόμενη ομοσπονδιακή κυβέρνηση να λάβει αντίμετρα.

    “Τα δικαιώματα ρύπων είναι ένα σημαντικό μέσο προστασίας του κλίματος”, δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της vzbv, Klaus Müller. «Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση απέτυχε να το εφαρμόσει με κοινωνικά αποδεκτό τρόπο για όλους. Τα νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα υποφέρουν από το αυξανόμενο κόστος καυσίμων και χρειάζονται επειγόντως πολιτική υποστήριξη».

    Ενώ το επίδομα μετακίνησης έχει αυξηθεί, τα άτομα με μεσαίο και υψηλό εισόδημα επωφελούνται δυσανάλογα, ενώ εκείνα με χαμηλό εισόδημα λαμβάνουν λίγα, πρόσθεσε. «Εάν η αλλαγή του κλίματος και των μεταφορών ξεχάσει να πάρει όλους μαζί του, ο κίνδυνος κοινωνικού διχασμού θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, εκτός από την τιμή του CO2. Η επόμενη ομοσπονδιακή κυβέρνηση πρέπει να αποφασίσει άμεσα για πρόσθετα μέτρα ανακούφισης για όλους».

    Τα δικαιώματα ρύπων  στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο επεβλήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου με στόχο να γίνει η χρήση ορυκτών καυσίμων στις μεταφορές και τα κτίρια λιγότερο ελκυστική και, συνεπώς, να συμβάλουν στην προστασία του κλίματος.

    Διαβάστε επίσης

    Στα top 3 ξεχωρίζει τις Zara, Benetton και H&M η Greenpeace 

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ