• Table for Two

    Κυριάκος και Ηλέκτρα Σουτζόγλου: Όταν το μυστικό δεν είναι στην πώληση, αλλά στην αγορά

    • Κατερίνα Δαφέρμου και Σάντυ Τσαντάκη

    Λίγες μέρες πριν παρουσιάσουν στην γκαλερί Breeder τις νέες συνθέσεις σε χαλί του ζωγράφου Γιάννη Βαρελά, συναντήσαμε τον Κυριάκο Σουτζόγλου και την κόρη του Ηλέκτρα. Μας εξήγησαν πώς το χαλί αποτελεί τέχνη και διαχρονικά κερδοφόρα επιχείρηση.

    Η εταιρεία ξεκινάει πριν από 122 χρόνια. «Η ηλικία του πατέρα μου ήταν 95 ετών όταν ανέλαβα. Ήμουν αντίθετος με τη σημασία της ταπητουργίας διότι το κόστος της παραγωγής ήταν μεγάλο. Το 1975 ξεκίνησα το εμπορικό κομμάτι της επιχείρησης», εξηγεί στο mononews.gr ο Κυριάκος Σουτζόγλου. «Το μυστικό δεν είναι στην πώληση αλλά στην αγορά. Στην επιλογή των χαλιών που θα κάνει ο έμπορος για να υπάρχουν χαλιά στο κατάστημά του. Η επιλογή γίνεται βάσει εμπειρίας πολλών ετών, γνώσεων και προσωπικού γούστου».

    Η κόρη του Ηλέκτρα Σουτζόγλου επέστρεψε στην Ελλάδα πρόσφατα ύστερα από χρόνια σε σημαντικές θέσεις στο χώρο της Τέχνης. Υπήρξε Global Head of VIP Relations για τη μεγαλύτερη φουάρ διεθνώς τη Frieze. Διατηρεί ακόμη συμβουλευτικό ρόλο έχοντας ιδιαίτερη εμπειρία με μεγάλους συλλέκτες και ιδρύματα του εξωτερικού.

    Κάπως έτσι δημιουργήθηκε το Art Rug Projects. «Θέλησα να παντρέψω το χώρο της τέχνης με την οικογενειακή επιχείρηση, την κληρονομιά και την ιστορία μας. Καλούμε καλλιτέχνες να συνθέσουν μαζί μας ένα έργο με ένα καινούργιο μέσο έκφρασης. Πρώτη έκθεση πραγματοποιήθηκε με τον Φίλιππο Θεοδωρίδη και μετά με την Ιταλίδα Φέα Μποναφίνι στο Βερολίνο. Με τον Γιάννη Βαρελά στην Breeder παρουσιάζονται μπρούτζινα γλυπτά, έργα σε χαρτί και χειροποίητα χαλιά. Έχουμε ένα πλάνο μέχρι το 2024».

    Ο Κυριάκος Σουτζόγλου εξάλλου θεωρεί ότι το χαλί είναι τέχνη. Παραμένει επιχειρηματίας και -ίσως ο μοναδικός- ταπητουργός ενώ δημιουργεί και bespoke χαλιά. «Η Τέχνη προσφέρει ομορφιά, ευφραίνει τους ανθρώπους. Στο κατάστημα κανείς πελάτης δεν λέει θέλω να πάρω ένα χαλί για να ζεσταθώ. Το επιλέγει για την ομορφιά του».

    Σε ένα εξαιρετικά ρευστό οικονομικό περιβάλλον, ακόμη και η ομορφιά δοκιμάζεται. «Όσον αφορά τους κύκλους της οικονομίας, το μεγάλο κοινό επηρεάζεται. Υπάρχει κι ένα μικρό ποσοστό ανθρώπων, οι πολύ εύποροι, που στις εποχές κρίσης δεν θέλουν να κάνουν υπερβολές».

    Δείτε τη συνέντευξη:

     

    Διαβάστε επίσης:

    Μάρκος Βερέμης και Έλλη Ρούντου: Πρωταγωνιστές της Ελλάδας που θέλουμε να έχουμε

    Ηλέκτρα Σουτζόγλου: «Στοχεύοντας στο καλύτερο», δηλώνει η πρώην Global Head VIP Relations της Frieze λίγο πριν το Art Rug Projects



    ΣΧΟΛΙΑ