• Table for Two

    Γιάννης Σεργάκης: Τα διαμάντια, το Παρίσι, η ηθική στο κόσμημα και το luxury branding

    • Βίκυ Καρατζαφέρη

    Το Table for Two κάνει «βουτιά» στον υπέροχο κόσμο των κοσμημάτων με τον σχεδιαστή και έμπορο κοσμημάτων Γιάννη Σεργάκη.

    Μας υποδέχτηκε στο σπίτι του στη σκιά του ιερού βράχου της Ακρόπολης και μας μίλησε για την αγάπη του για το κόσμημα, για την ηθική, για το Παρίσι, αλλά και για το νέο του κατάστημα στην Πάρο. Απαντάει στο εάν τα διαμάντια είναι για κάθε μέρα, αναφέρεται στο luxury branding και μας εξηγεί τη μόδα στο κόσμημα.

    Ο παππούς του από την πλευρά του πατέρα του ήταν ο πρώτος έμπορος, που έφερε τα μπαμπού στην Ελλάδα το 1930. Τα αδέλφια της μητέρας του ασχολούνταν με το κόσμημα, με μπριγιάν και χρυσό, τις δεκαετίες του ’70, του ’80, του ’90. Ο ίδιος από μικρός μάζευε πέτρες και δούλευε μαζί τους τα καλοκαίρια ως παιδί, αλλά και αργότερα ως φοιτητής στη Γεμμολογία, μαθαίνοντας την τέχνη του κοσμήματος. Ήταν κάτι, που, όπως μας λέει, του άρεσε πολύ.

    Για το αν μια γυναίκα είναι «γυμνή» χωρίς κοσμήματα: «Όχι, δεν είναι «γυμνή», αλλά είναι παράδοση για μια γυναίκα να φοράει κοσμήματα. Το κόσμημα αρέσει  σε όλους τους μεσόγειους λαούς».

    Για το πόσο εύκολα ένας σχεδιαστής κοσμημάτων βρίσκει την «ταυτότητά» του: «Είναι δύσκολο να βρεις το στίγμα σου, έρχεται με την τριβή και με τις εμμονές σου μαζί. Πρέπει πρώτα να μάθεις όλες τις κλασικές τεχνικές, όπως στη ζωγραφική, και μετά να πεις τα δικά σου».

    Για το αν το κόσμημα έχει μόδα: «Ναι και, μάλιστα, στο κόσμημα η μόδα κρατάει πολύ. Υπάρχει και fast fashion, αλλά σε πιο οικονομικά κοσμήματα και από διάττοντες αστέρες».

    Για το αν η επιλογή των πολύτιμων λίθων και των μετάλλων μπορεί να είναι ηθική: «Όταν είχε βγει η ταινία «Τα Ματωμένα Διαμάντια», όλου συζητούσαν για αυτό. Αυτό που με ενοχλούσε είναι η υποκρισία της δυτικής κοινωνίας συνολικά».

    Για το άνοιγμα στις ξένες αγορές: «Έχουμε παρουσία στην Ελβετία, στην Ιαπωνία, στην Αγγλία, στην Αμερική, αλλά δεν το κυνηγάμε, έρχονται μόνοι τους. εμάς μας ενδιαφέρει η επικοινωνία κυρίως με την Ελλάδα και με τη Γαλλία. Το 2014 κάναμε launch στο Παρίσι. Ήταν πιο δύσκολο να πετύχει αυτό στην Ελλάδα παρά στη Γαλλία».

    Για το αν τα διαμάντια είναι για κάθε μέρα: «Ναι, τα διαμάντια είναι για κάθε μέρα. Ζούμε την έκρηξη του κοσμήματος, το να φοράει κάποιος ένα δυο εύκολα κομμάτια, κάνει το απόλυτο μπαμ».

    Για το αν ξέρουμε από branding στην Ελλάδα: «Ναι, ξέρουμε στον τουρισμό, δεν ξέρουμε στο luxury. Το branding αρχίζει από το προϊόν».

    Διαβάστε επίσης:

    Λίζα Προδρόμου (BMS Ελλάδας): Τα 12 δισ. δολάρια για R&D, τα 40 καινοτόμα μόρια ως το 2030, το Εθνικό Ταμείο Καρκίνου και η συμπερίληψη στην πράξη

    Ντόρα Μπακογιάννη στο mononews: Η οικονομία θα πάει καλύτερα απ’ ό,τι περιμένουμε

    Γ. Γκάτσος (Φάμπρικα του Ευφρόσυνου): Οι αστακοί, ο Μικρούτσικος και η μαγειρική που σώζει ψυχές