• Table for Two

    Άκης Σκέρτσος: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι game changer

    • Συνέντευξη στον Γαβριήλ Σερέτη

    Η ασφαλής αυτοδυναμία απαντά στο δίκαιο αίτημα της κοινωνίας για αλλαγή και η συνέχιση του μεταρρυθμιστικού έργου που ξεκίνησε η Κυβέρνηση Μητσοτάκη το 2019, είναι το μεγάλο διακύβευμα των εκλογών της 25ης Ιουνίου, υπογραμμίζει ο κ. Άκης Σκέρτσος στη συνέντευξη που παραχώρησε στο mononews.

    Ο Εκπρόσωπος της ΝΔ χαρακτηρίζει τον Κυριάκο Μητσοτάκη «game changer» της ελληνικής πολιτικής σκηνής, τολμηρό μεταρρυθμιστή και ταυτόχρονα πραγματιστή. Εκτιμά ότι ο κ. Αλέξης Τσίπρας σπατάλησε το πολιτικό του ταλέντο στη δημαγωγία. Ενώ, για τον κ. Νίκο Ανδρουλάκη, διαβλέπει ότι θέλει να γίνει «ένας wannabe Τσίπρας».

    Ο κ. Σκέρτσος δεν παραλείπει παρόλα αυτά, να τονίσει τη δυνατότητα συναινέσεων εντός του Κοινοβουλίου, εφόσον κόμματα της αντιπολίτευσης επιλέξουν να υποστηρίξουν συγκεκριμένες μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης.

    Εστιάζει ωστόσο, στην ανάγκη να γίνουν σοβαρές συγκρούσεις και ρήξεις από έναν ισχυρό πρωθυπουργό, μία ισχυρή, μεταρρυθμιστική κυβέρνηση που θα «σπάσει και αυγά», προκειμένου να διορθωθούν «όλα αυτά που μας πληγώνουν» και να έχουμε μία πιο παραγωγική, κοινωνική, ψηφιακή, πράσινη και ισχυρή Ελλάδα.

    Για να συμβούν οι απαιτούμενες αλλαγές χρειάζεται και μία δυναμική οικονομία, που αναπτύσσεται, ένα πιο δίκαιο φορολογικό σύστημα, το οποίο θα αποφέρει περισσότερα έσοδα, που με τη σειρά τους θα επιστρέψουν στα καλύτερα δημόσια αγαθά, στα καλύτερα σχολεία, στα νοσοκομεία, στην καλύτερη ασφάλεια, διαμηνύει.

    Ο στενός συνεργάτης του απερχόμενου και εν αναμονή πρωθυπουργού χαρακτηρίζει αναγκαία μεταρρύθμιση την αλλαγή της κατανομής του φορολογικού βάρους στους μισθωτούς, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει όπως το λέει η αντιπολίτευση, δηλαδή με υψηλότερους φορολογικούς συντελεστές. Αλλά, με πιο λογικούς και σταθερούς φορολογικούς συντελεστές, που θα δίνουν κίνητρα στις επιχειρήσεις. Οι οποίες, με τη σειρά τους, παράλληλα, θα μπορούν να είναι πιο ανταγωνιστικές, αλλά και να δώσουν και περισσότερα χρήματα στους εργαζόμενους.

    «Ένα από τα μεταρρυθμιστικά σχέδια του «Ελλάδα 2.0» είναι η χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης από τη φορολογική διοίκηση, ώστε να γίνονται καλύτεροι και αυτοματοποιημένοι διασταυρωτικοί έλεγχοι. Οι φυσικοί έλεγχοι, έτσι όπως τους φαντάζεται και τους υποστηρίζει δημόσια η αντιπολίτευση, είναι ξεπερασμένοι. Ανήκουν στον περασμένο αιώνα.

    Με την τεχνολογία θα λύσουμε τα προβλήματα. Πρέπει όλοι να γίνουμε συλλογικά πιο έξυπνοι. Έχουν γίνει άλματα στο εξωτερικό και η Ελλάδα είναι έτοιμη να τα υιοθετήσει. Θα γίνουν μέσα στην επόμενη τετραετία», δηλώνει ο κ. Σκέρτσος, αποκαλύπτοντας το σχέδιο της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

    Ο Εκπρόσωπος της ΝΔ αναφέρεται στο τι πρέπει να αλλάξει στη Δικαιοσύνη, τι θα γίνει στο ΕΚΑΒ, απαντά στις αιτιάσεις για «κρυφή ατζέντα» στην οικονομία, εξηγεί γιατί τα πλεονάσματα δεν οδηγούν σε λιτότητα, ενώ δίνει τους δικούς του «ορισμούς» για την πολιτική, την εξουσία, την οικογένεια, τον ελεύθερο χρόνο, το μέλλον.

    Ακολουθούν τα βασικά σημεία της συνέντευξης του κ. Άκη Σκέρτσου στον Γαβριήλ Σερέτη

    Διακύβευμα εκλογών: Η μεγαλύτερη ευκαιρία για τη χώρα είναι να συνεχιστεί απρόσκοπτα το μεταρρυθμιστικό έργο που ξεκίνησε το 2019. Τα σημαντικά βήματα στην οικονομία, την ανάπτυξη, τις επενδύσεις, το ψηφιακό κράτος, το μεταναστευτικό, την αναβάθμιση της αποτρεπτικής ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων, πρέπει να συνεχιστούν και να γίνουν άλματα, ώστε τα επόμενα χρόνια η Ελλάδα να συγκλίνει πραγματικά στον πυρήνα της υπόλοιπης Ευρώπης. Αυτό είναι το βασικό διακύβευμα των εκλογών και αυτό υπηρετεί η μεταρρυθμιστική κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη

    Ασφαλής αυτοδυναμία: Η ασφαλής αυτοδυναμία είναι η αναγκαία και ικανή συνθήκη για να μπορέσει η επόμενη κυβέρνηση, ο επόμενος πρωθυπουργός, ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσωπικά, να κάνουν όλες τις αλλαγές που ζητούν οι πολίτες. Η ασφαλής αυτοδυναμία είναι ένα αίτημα αλλαγής. Τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο. Μία οριακή αυτοδυναμία δεν θα μας δώσει τη δυνατότητα να κάνουμε τις αλλαγές που ζητούν οι πολίτες. Και εμείς, θέλουμε να είμαστε πάντα από την πλευρά των πολιτών.

    Η κοινωνία μας λέει «πρέπει να τρέξετε πιο γρήγορα». Υπάρχουν πάρα πολλές διαστάσεις του ελληνικού δημοσίου που καθημερινά μας πληγώνουν.

    Όλα αυτά, για να αλλάξουν, χρειάζεται μία τολμηρή αποτελεσματική μεταρρυθμιστική κυβέρνηση. Όταν ζητούμε μία ασφαλή αυτοδυναμία δεν το κάνουμε για να έχουμε μία πολιτική ισχύ, για να κατισχύσουμε έναντι των πολιτικών μας αντιπάλων.

    Το κάνουμε για να υπερασπιστούμε και να υποστηρίξουμε τα δίκαια αιτήματα όλων των Ελλήνων πολιτών, για να έχουμε μία πιο παραγωγική, κοινωνική, ψηφιακή, πράσινη και ισχυρή Ελλάδα.

    Για να συμβεί αυτό, χρειάζονται κάποιες σοβαρές συγκρούσεις και ρήξεις. Και αυτές μπορεί να τις κάνει μόνο ένας ισχυρός πρωθυπουργός.

    Συναινέσεις: Επιδιώκουμε μία κυβέρνηση αυτοδύναμη, η οποία θα στηρίζεται στις δικές της δυνάμεις. Όμως σε καμία περίπτωση, δεν απορρίπτουμε τις αναγκαίες ευρύτερες συναινέσεις, που μπορούν να βρεθούν εντός του Κοινοβουλίου για προβλήματα διαχρονικά και διαρθρωτικά που μας ταλαιπωρούν όλους.

    Είναι ευπρόσδεκτη και αναγκαία η κοινοβουλευτική υποστήριξη από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, εφόσον θέλουν να συμβάλλουν στην προσπάθεια της Κυβέρνησης. Όμως, δεν θα μας σταματήσει η άρνησή τους. Είναι ευπρόσδεκτη, ωστόσο, η στήριξη, εφόσον επιθυμούν και επιλέξουν να υποστηρίξουν συγκεκριμένες μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης.

    ΕΚΑΒ-Θάνατοι τελευταίων εβδομάδων: Είναι αδιανόητο. Είναι μία από τις πολλές όψεις της Ελλάδας που μας πληγώνουν.

    Οι μεγάλες ελλείψεις και οι αδικίες είναι ο οδηγός μας για να αλλάξουμε τη δημόσια διοίκηση.

    Για να συμβούν οι απαιτούμενες αλλαγές χρειάζεται μία δυναμική οικονομία, που αναπτύσσεται, που φέρνει περισσότερα έσοδα, που μεγαλώνει την «πίτα», για να μπορέσουν να αυξηθούν οι δαπάνες, ώστε να προσληφθεί προσωπικό, να αναβαθμιστούν οι δομές, τα μέσα, ώστε να έχουμε ένα καλύτερο, αποτελεσματικό, σύγχρονο, ευρωπαϊκό Ε.Σ.Υ.

    Έχουν αυξηθεί κατά 35% οι τακτικές δαπάνες του προϋπολογισμού από το 2019 ως το 2023. Έχουν αυξηθεί κατά 500 οι διασώστες. Χρειαζόμαστε περίπου 650 με 700 επιπλέον. Οι προσλήψεις έχουν δρομολογηθεί.

    Μία από τις βασικές μας δεσμεύσεις είναι η αύξηση κατά 10.000 των επαγγελματιών υγείας, του προσωπικού του Ε.Σ.Υ., μέσα στην επόμενη τετραετία κατά προτεραιότητα.

    Για να συμβούν όλα αυτά, χρειαζόμαστε μία ισχυρή, μεταρρυθμιστική κυβέρνηση που θα «σπάσει και αυγά».

    Το Ε.Σ.Υ. είναι ένα σύστημα που χτίστηκε πριν από 40 χρόνια, υπηρέτησε την εποχή του. Σήμερα, χρειάζεται με πνεύμα συναινέσεων, να ξαναδούμε, από μηδενικής βάσης, τη λειτουργία του. Να συμφωνήσουμε στο  πώς θα ενισχύσουμε το δημόσιο χαρακτήρα του και ταυτόχρονα να το κάνουμε πιο αποτελεσματικό, πιο διαφανές, με καλύτερη απόκριση στις ανάγκες των πολιτών και των ασθενών.

    «Κρυφή ατζέντα» στην οικονομία: Η Ελλάδα έχει το μειονέκτημα και το πλεονέκτημα λόγω της μακροχρόνιας οικονομικής κρίσης, να βρίσκεται στο μικροσκόπιο των ξένων οίκων αξιολόγησης, των ξένων θεσμικών επενδυτών, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μας ξέρουν καλύτερα και από την παλάμη τους. Δεν μπορούμε να κρύψουμε ελλείμματα ή τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας. Αυτό το οποίο λένε οι δώδεκα συνεχείς αξιολογήσεις της ελληνικής οικονομίας και οι δώδεκα αναβαθμίσεις της, είναι ότι χάρη στην οικονομική πολιτική που ασκείται, η οικονομία, η χώρα, έχει μπει σε ένα μονοπάτι δημοσιονομικής υπευθυνότητας και δυναμικής ανάκαμψης.

    Η αντιπολίτευση επιλεκτικά χρησιμοποιεί τον απόλυτο αριθμό του δημόσιου χρέους. Όμως, αυτό που μετράει στην αξιολόγηση που κάνουν οι ξένοι και οι θεσμικοί επενδυτές είναι το χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ Και το χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ, έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη μείωση τα τελευταία δύο χρόνια παγκοσμίως. Έχει μειωθεί κατά 36 μονάδες, βρίσκεται πλέον στο 171% του ΑΕΠ.

    Στο Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο Σταθερότητας και Ανάπτυξης, που έχουμε καταθέσει στους ευρωπαϊκούς θεσμούς και έχει γίνει αποδεκτό, ως βασικό σενάριο για την πορεία της οικονομίας, το χρέος ως προς το ΑΕΠ προβλέπεται να πέσει στο 140 ή 135%.

    Η Ελλάδα έχει σημειώσει ιστορικό ρεκόρ εξαγωγών. Είναι παράδοξο ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, να μιλούν για μείωση των έμμεσων φόρων στην κατανάλωση. Η κατανάλωση τροφοδοτείται από εισαγωγές, άρα, ουσιαστικά, οι μειώσεις στους φόρους κατανάλωσης, πέρα από το ότι «χάνονται» στην αλυσίδα και δεν μπορούν να μειώσουν τις τιμές, επιπλέον, επιδοτούν τις εισαγωγές. Άρα, διευρύνουν το εμπορικό έλλειμμα.

    Πλεονάσματα και «λιτότητα»: Τα προβλεπόμενα πλεονάσματα δεν προδιαγράφουν λιτότητα. Είδατε κάποια λιτότητα ή περικοπές από το γεγονός ότι η ελληνική οικονομία σημείωσε έστω και μικρό πλεόνασμα το 2022;

    Τα πλεονάσματα εφεξής, θα έρχονται ως αποτέλεσμα της δυναμικής ανάκαμψης της οικονομίας, της αύξησης των δημοσίων εσόδων, της διεύρυνσης της φορολογικής βάσης.

    Παραοικονομία – φοροδιαφυγή: Έχουν γίνει σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια χάρη στη χρήση των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Είμαστε πλέον στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ως προς τη χρήση του «πλαστικού» χρήματος.

    Έχουμε θέσει ένα φιλόδοξο στόχο την επόμενη τετραετία, να αυξηθούν περαιτέρω οι ηλεκτρονικές πληρωμές, να υπερβούν κατά πολύ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

    Έχει μειωθεί το λεγόμενο «χάσμα του ΦΠΑ», το οποίο από το 25%, τα τελευταία χρόνια βρίσκεται κοντά στο 15%. Παραμένει διπλάσιο από την υπόλοιπη Ευρώπη. Έχουμε εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης σημαντικές μεταρρυθμίσεις για την περαιτέρω ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Με διασυνδέσεις των ταμειακών μηχανών των επιχειρήσεων με τα φορολογικά συστήματα της ΑΑΔΕ, χρήση του ηλεκτρονικού τιμολογίου, περαιτέρω φορολογικά κίνητρα προς τους καταναλωτές και τους πολίτες, ώστε να εκπίπτει το εισόδημα όταν επιλέγουν τις ηλεκτρονικές πληρωμές.

    Όλα αυτά, θα «ασπρίσουν» σταδιακά την ελληνική οικονομία. Χρειάζονται να γίνουν σταθερά, αλλά και τολμηρά βήματα ταυτόχρονα για να αποκτήσουμε ένα πιο δίκαιο φορολογικό σύστημα, το οποίο θα αποφέρει περισσότερα έσοδα, που με τη σειρά τους θα επιστρέψουν στα καλύτερα δημόσια αγαθά, στα καλύτερα σχολεία, στα νοσοκομεία, στην καλύτερη ασφάλεια.

    Ο στόχος «πλαστικό» χρήμα παντού δεν είναι ανέφικτος, αλλά δεν μπορεί να γίνει από τη μία μέρα στην άλλη. Έχουμε στρατηγική, θα αναπτυχθεί περισσότερο μέσα στην επόμενη τετραετία, με κίνητρα αλλά και με καλύτερες διασταυρώσεις, ενέργειες και ελέγχους μεταξύ των συστημάτων της φορολογικής διοίκησης, του ασφαλιστικού συστήματος, ώστε να μπορεί να αποκαλύπτεται και να διασταυρώνεται η οικονομική δραστηριότητα κάθε επιχείρησης. Αυτός είναι ένας θεμιτός μεταρρυθμιστικός στόχος, που θα συμβάλλει στην περαιτέρω υγιή ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

    Φορολογικοί συντελεστές- μισθωτοί: Είναι αναγκαία μεταρρύθμιση η αλλαγή της κατανομής του φορολογικού βάρους, αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει όπως το λέει η αντιπολίτευση, δηλαδή με υψηλότερους φορολογικούς συντελεστές.

    Η Ελλάδα έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ως οικονομία και η ιστορική εμπειρία έχει αποδείξει ότι οι υψηλοί φορολογικοί συντελεστές οδηγούν σε περαιτέρω έλλειψη φορολογικής συμμόρφωσης, δηλαδή σε φοροδιαφυγή ή φοροαποφυγή.

    Χρειάζονται πιο λογικοί και σταθεροί φορολογικοί συντελεστές, που θα δίνουν κίνητρα στην επιχείρηση ή στον ελεύθερο επαγγελματία να είναι φορολογικά ενήμεροι και συμμορφωμένοι, να μην προσπαθούν να κοροϊδέψουν το κράτος. Κάτι που τελικά, λειτουργεί και ως παγίδα καθήλωσης για την ανάπτυξη της επιχείρησης.

    Οι επιχειρήσεις, όταν έχουν ένα λογικό φορολογικό πλαίσιο, μπορούν να δώσουν και περισσότερα χρήματα στους εργαζόμενους, μπορούν να είναι πιο ανταγωνιστικές, η εξωστρέφεια είναι μεγάλο ζητούμενο.

    Τεχνητή Νοημοσύνη και φορολογικοί έλεγχοι: Ένα από τα μεταρρυθμιστικά σχέδια του «Ελλάδα 2.0» είναι η χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης από τη φορολογική διοίκηση, ώστε να γίνονται καλύτεροι και αυτοματοποιημένοι διασταυρωτικοί έλεγχοι.

    Οι φυσικοί έλεγχοι, έτσι όπως τους φαντάζεται και τους υποστηρίζει δημόσια η αντιπολίτευση, είναι ξεπερασμένοι. Ανήκουν στον περασμένο αιώνα.

    Με την τεχνολογία θα λύσουμε τα προβλήματα. Πρέπει όλοι να γίνουμε συλλογικά πιο έξυπνοι. Έχουν γίνει άλματα στο εξωτερικό και η Ελλάδα είναι έτοιμη να τα υιοθετήσει. Θα γίνουν μέσα στην επόμενη τετραετία

    Δικαιοσύνη και επενδύσεις: Η δικαιοσύνη στην Ελλάδα καθυστερεί αδικαιολόγητα, πολύ σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

    Στο πρόγραμμά μας λέμε ότι ως το τέλος του 2027, ο στόχος μας είναι να φτάσουμε τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, που είναι από 400 έως 450 μέρες. Έχουμε δεσμεύει τουλάχιστον 250 εκατομμύρια ευρώ για αναβάθμιση δικαστηρίων, πληροφοριακών συστημάτων, της Σχολής Δικαστών, αλλά και τη δημιουργία Σχολής Δικαστικών υπαλλήλων. Ένα από τα μεγάλα ελλείμματα της ελληνικής Δικαιοσύνης και των Ελλήνων δικαστών είναι ότι δεν έχουν βοηθούς.

    Τι λέει για:

    Άκης Σκέρτσος: Μία καθημερινή προσπάθεια να μη μας καθηλώνουν τα ελλείμματα μας.

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Είναι η αναπάντεχη έκπληξη, ο game changer της ελληνικής πολιτικής σκηνής. Αυτό που δεν περιμέναμε να δούμε. Ένας τολμηρός μεταρρυθμιστής και ταυτόχρονα πραγματιστής.

    Αλέξης Τσίπρας: Σπατάλησε, δυστυχώς, το πολιτικό του ταλέντο στη δημαγωγία.

    Νίκος Ανδρουλάκης: Διαβλέπω ότι θέλει να γίνει ένας wannabe Τσίπρας. Στη θέση του θα ήμουν πιο προσεκτικός.

    Πολιτική: Η απάντηση σε κάθε ερώτημα πρέπει να είναι ο άνθρωπος.

    Εξουσία: Η δύναμη να υπηρετούμε το κοινό καλό. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να υπάρχουν θεσμικά αντίβαρα ώστε να μην αξιοποιείται για προσωπικό όφελος.

    Οικογένεια: Η αφετηρία των πάντων και το καταφύγιο.

    Ελεύθερος χρόνος: Είναι αναγκαίος. Όταν δεν υπάρχει πρέπει να τον εφευρίσκουμε

    Μέλλον: Ή το ορίζουμε ή μας ορίζει.

    Διαβάστε επίσης:

    Γκίκας Ξενάκης (Aleria): Η βιωσιμότητα στην κουζίνα, η πορεία της γαστρονομίας και το όνειρο για το δικό του μποστάνι

    Λαμπρίνα Μπαρμπετάκη: Το όραμα για την Ελλάδα, οι πυλώνες ανάπτυξης της Abbvie, το νέο μοντέλο ηγεσίας και η… κουζίνα

    Το αβέβαιο μέλλον της οικονομίας και οι εκτός «αγοράς» κεντρικές τράπεζες

    ──────────────────

    Εκλογές 2023