• Architecture & Design

    Ένα μίνι θαύμα 23 τετραγωνικών στην Αθήνα


    Το δημιουργικό δίδυμο των Point Supreme Architects (της Μαριάννας Ρέντζου και του Κωνσταντίνου Πανταζή) χρησιμοποίησε με απαράμιλλη δεξιοτεχνία περισσότερα από 50 υλικά σε ένα διαμέρισμα μόλις 23 τετραγωνικών.

    Όταν η Μαριάννα Ρέντζου και ο Κωνσταντίνος Πανταζής επέστρεψαν στην Αθήνα το 2008, μετά από χρόνια ζωής στο εξωτερικό, ήταν βετεράνοι αρχιτέκτονες των οποίων οι πρώην εργοδότες ήταν η OMA, η εταιρεία με έδρα το Ρότερνταμ που ιδρύθηκε από τον Rem Koolhaas.

    Εκεί εργάστηκαν σε τεράστια έργα, συμπεριλαμβανομένης της επανεφεύρεσης του State Hermitage Museum στην Αγία Πετρούπολη. Στην Αθήνα, αντίθετα, η οικονομία τότε κατέρρεε και δεν είχαν πολλά να κάνουν. Το ζευγάρι, έχοντας ξεκινήσει την εταιρεία του, Point Supreme Architects, άρχισε να δημιουργεί conceptual art έργα, ιδιαίτερα χάρτινα κολάζ τόσο ζωντανά και χαοτικά όσο η πόλη τους.

    Ένα μικροσκοπικό διαμέρισμα στην Αθήνα που το δίδυμο σχεδίασε για τον Marcello Rodio, στέλεχος μόδας με έδρα το Παρίσι, και τους φίλους του Jérôme Combe, ιδρυτή ενός στούντιο κινουμένων σχεδίων και την Elisa Ly, σκηνογράφο, είναι απόδειξη της επινοητικότητάς τους.

    Ο Rodio είχε ερωτευτεί με την πρώτη ματιά την Αθήνα όταν επισκέφτηκε το 2018 και δεν μπορούσε να σταματήσει να λέει στους Combe και Ly για τη γοητεία της. Δύο χρόνια αργότερα αγόρασαν τον πιο προσιτό χώρο που μπορούσαν να βρουν: μια ταράτσα με μια υποτυπώδη τσιμεντένια παράγκα.

    Σερφάροντας στο διαδίκτυο για τρόπους ώστε να το κάνει βιώσιμο, ο Combe ανακάλυψε το δίδυμο των Ρέντζου και Πανταζή και γοητεύτηκε από την παιχνιδιάρικη χρήση του χρώματος και τους συνδυασμούς υλικών χωρίς κανόνες.

    Η διάταξη, λένε οι Ρέντζου και Πανταζής, ήταν εμπνευσμένη από παραδοσιακά νησιώτικα σπίτια. Καμία έκπληξη, και οι δύο αρχιτέκτονες γεννήθηκαν στην Ελλάδα. Αντί να προσπαθούν να κάνουν το σπίτι να δείξει μεγαλύτερο διατηρώντας το άδειο, το χώρισαν σε τέσσερις διακριτούς και πυκνά επιπλωμένους χώρους: κουζίνα και σαλόνι μπροστά, υπνοδωμάτιο και μπάνιο στο πίσω μέρος.

    Η αισθητική, εντωμεταξύ, προέρχεται από την αποφασιστικότητα των αρχιτεκτόνων να εκμεταλλευτούν στο έπακρο κάθε λεπτομέρεια – αξιοποιώντας στο έπακρο κάθε χιλιοστό. Αλλά και δεκάδες ευρήματα σκουπιδιών. Ναι, σωστά διαβάσατε. «Οτιδήποτε μπορεί να αποδειχθεί θησαυρός», παραδέχονται. Αυτό εξηγεί και τις εκπληκτικές αντιπαραθέσεις υφών και χρωμάτων.

    Συνολικά, χρησιμοποίησαν περισσότερα από 50 υλικά – από φελλό μέχρι κράσπεδα – συμπεριλαμβανομένων 10 μόνο στα δάπεδα. «Μας απέδειξε ότι οι ιδέες μας μπορούν να λειτουργήσουν ακόμα και σε ακραίες καταστάσεις», λέει ο Πανταζής στο AD. Για τον Rodio, ο οποίος έρχεται από τη Γαλλία όσο πιο συχνά μπορεί, το σπίτι στον τελευταίο όροφο είναι «ένα χαρούμενο μέρος».

    «Είναι ακριβώς αυτό που αναζητούσαμε». Ακόμα κι αν ως τη στιγμή που το αντίκρισαν τελειωμένο δεν είχαν ποτέ πριν δει κάτι παρόμοιο.

    //

    Source: AD

    Photography: Filip Dujardin

    Architecture: Point Supreme Architects (Marianna Rentzou & Konstantinos Pantazis)

    http://www.pointsupreme.com

    Διαβάστε επίσης:

    Adult Playground

    Το Katikies Santorini και το Katikies Kirini στα 10 καλύτερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα

    Η Rado λατρεύει τη Les Couleurs Le Corbusier



    ΣΧΟΛΙΑ