Η Φίλις Κάο μπήκε στον κόσμο των μεγάλων οίκων χωρίς φιλοδοξία προβολής. Γεννημένη στο Μπέρκλεϊ, με σπουδές στην κινεζική τέχνη στο Columbia, δεν γνώριζε καν την ύπαρξη του επαγγέλματος μέχρι τα είκοσι της.

Στο Columbia University σπούδασε ιστορία, με στόχο να γίνει καθηγήτρια αρχαίας ελληνικής ιστορίας, και η είσοδός της στις δημοπρασίες ήρθε τυχαία, όταν της ζητήθηκε να βοηθήσει σε μια δημοπρασία στο Clars. Έπειτα από ένα χρόνο ως υπάλληλος στην γκαλερί, της δόθηκε η ευκαιρία να πουλήσει η ίδια, και γρήγορα αγάπησε τη διαδικασία.

1

Πέρασε σχεδόν μια δεκαετία δίνοντας βάθος, γνώση και συνέπεια στις αίθουσες του Sotheby’s. Εκεί, σε έναν χώρο που συνήθως προβάλλει τα αντικείμενα περισσότερο από τους ανθρώπους, η Kao κατάφερε κάτι σχεδόν αδιανόητο: να τραβήξει πάνω της το φως, χωρίς να το επιδιώξει.

Oι Financial Times σημείωσαν πρόσφατα ότι η παρουσία της στο βήμα συνδυάζει πνευματική οξύτητα και σπάνια φυσική αίσθηση της σκηνής — μια γοητεία που μοιάζει να λειτουργεί σε πολλά επίπεδα: στην ενέργεια της αίθουσας, στη ροή της διαδικασίας, αλλά και στη σύνδεση με ένα κοινό που πλέον δεν παρακολουθεί απλώς μια πώληση, αλλά μια αφήγηση.

Η Κάο έχει κερδίσει το κοινό και μέσω του διαδικτύου χάρη στην ευφυΐα της, την καθαρή και εκφραστική ομιλία της και την ιδιαίτερη προφορά της, που συνδυάζει στοιχεία από διάφορες αγγλικές διαλέκτους.

Χρήστες του TikTok σχολιάζουν τη φωνή της ως «πλούσια» και τονίζουν την εντυπωσιακή εμφάνιση και τον ρυθμό της ομιλίας της. Αν και κάποιοι θεωρούν ότι η φωνή της είναι αποτέλεσμα εκπαίδευσης, η ίδια αποδίδει την ευχέρειά της στη γνώση πολλών γλωσσών — μιλά μανδαρινικά, γαλλικά, γερμανικά και αγγλικά — και διευκρινίζει ότι δεν έχει κάνει ποτέ μαθήματα για να τελειοποιήσει τον τόνο ή τον ρυθμό της.

Η στιγμή που τα πάντα άλλαξαν: ο στεγόσαυρος των 44,6 εκατ. δολαρίων

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sotheby’s (@sothebys)

Μπορεί να εργαζόταν χρόνια αθόρυβα, όμως η στιγμή που την έφερε στην καρδιά του διαδικτύου ήταν αυτή που κανείς δεν περίμενε: η πώληση ενός σκελετού στεγόσαυρου αξίας 44,6 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το βίντεο έκανε τον γύρο του κόσμου — όχι επειδή πουλήθηκε ένας δεινόσαυρος, αλλά επειδή η Kao είχε μια παρουσία που δεν θύμιζε τίποτα από όσα έχουμε συνηθίσει σε τέτοιες αίθουσες.

Με αυστηρό Armani σακάκι, καθαρή φωνή, απόλυτο έλεγχο των κινήσεων και μια σχεδόν κινηματογραφική ικανότητα να ανεβάζει την αδρεναλίνη του δωματίου, έγινε viral μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Και κάπως έτσι, μια γυναίκα που δεν είχε κανένα στόχο προβολής έγινε παγκόσμιο φαινόμενο.

Οι επισκέπτες των δημοπρασιών εντυπωσιάζονται από την παρουσία της και την ικανότητά της να διαβάζει την ενέργεια της αίθουσας.

Αυτό που την κάνει ξεχωριστή δεν είναι μόνο η ικανότητά της να πουλάει έργα τέχνης, αλλά και η ικανότητά της να μετατρέπει κάθε δημοπρασία σε μια ζωντανή, συναρπαστική εμπειρία, όπου η ψυχολογία, η παρουσία και η σύνδεση με το κοινό συνδυάζονται αρμονικά.

Το στυλ ως εργαλείο εξουσίας και όχι ως δήλωση μόδας


Η Kao δεν ντύνεται για το TikTok. Ντύνεται για τον χώρο της, για τη δουλειά της, για τον τρόπο που πρέπει να κινείται. Η Φίλις Κάο κινείται με χάρη πάνω στο βήμα, οι ιδιαίτερες γραμμές και η παρουσία της αναδεικνύουν κάθε της κίνηση.

Σκύβει προς τους πλειοδότες για να τους προσελκύσει και στέκεται ψηλά, περιμένοντας την επόμενη χειρονομία. Αν και δεν είναι η πρώτη που φροντίζει την εικόνα της σε μια δημοπρασία, σπάνια έχει προσελκύσει τόση προσοχή από τον γενικότερο κόσμο, πέρα από τον στενό κύκλο της τέχνης.

Προτιμά δομημένα σακάκια, καθαρές γραμμές, χρώματα που δεν αποσπούν αλλά επιβάλλονται. Η ίδια έχει εξηγήσει ότι η ενδυμασία της είναι μέρος της πειθαρχίας της: πρέπει να αισθάνεται δυνατή, ευέλικτη, έτοιμη να διαχειριστεί ένταση, χρήματα, βλέμματα και ανταγωνισμό.

Οι σχεδιαστές την έχουν ήδη ξεχωρίσει. Ο Τζόναθαν Κόεν αποκάλυψε ότι είδε τυχαία το viral video και σκέφτηκε: «Δεν έχω ξαναδεί κανέναν να κάνει μια δημοπρασία και να φαίνεται τόσο σαγηνευτικός», λέει. «Έχει αυτή την υπνωτιστική αίσθηση αστρικής παρουσίας.»

Η νέα εποχή των μεγάλων οίκων: όταν η διαδικασία γίνεται θέαμα

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Phyllis Kao (@phyllliskao)

Υπάρχει κάτι βαθύτερο στην επιρροή της Φίλις Κάο. Δεν είναι απλώς μια νέα προσωπικότητα. Είναι το σύμβολο μιας στροφής: οι αίθουσες πωλήσεων δεν είναι πια κλειστά δωμάτια για λίγους μυημένους συλλέκτες. Είναι δημόσια, ανοιχτά, ψηφιακά, αποσπασματικά στιγμιότυπα που ταξιδεύουν σε εκατομμύρια οθόνες.

Η Κάο ενσάρκωσε ακριβώς αυτό: τη μετατροπή μιας παλιάς τελετουργίας σε σύγχρονη, προσβάσιμη εμπειρία χωρίς να χαθεί η σοβαρότητα της διαδικασίας.

Πώς λειτουργεί πραγματικά το “φαινόμενο Κάο”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sotheby’s (@sothebys)

Η επιτυχία της Φίλις Κάο δεν είναι ούτε τυχαία ούτε επιφανειακή· στηρίζεται σε μια βαθιά κατανόηση της σκηνικής παρουσίας, της ψυχολογίας του κοινού και της ανθρώπινης σύνδεσης.

Κάθε της κίνηση έχει λόγο, κάθε μορφασμός είναι μελετημένος· ξέρει να διαβάζει την ένταση πριν καν μιλήσει, κρατώντας την ενέργεια ψηλά χωρίς ποτέ να χάνει τη σοβαρότητα. Όταν απευθύνεται στο κοινό, κανείς δεν νιώθει απλώς θεατής· όλοι γίνονται μέρος μιας κοινής ιστορίας, όχι μιας συναλλαγής.

Με αυτόν τον τρόπο, η Φίλις Κάο δεν είναι απλώς παρούσα· γίνεται κομμάτι της αφήγησης, σύμβολο μιας μετάβασης και μιας αλλαγής που οι οίκοι ίσως δεν είχαν σχεδιάσει, αλλά σήμερα καλούνται να ακολουθήσουν.

Η γυναίκα που κάνει το παλιό να φαίνεται νέο — και το νέο να αποκτά βάθος

Η Φίλις Κάο  δεν ανήκει στους ανθρώπους που επιδιώκουν να κλέψουν τη λάμψη των έργων· όμως καταφέρνει να ενισχύει τη σημασία τους. Δεν είναι influencer — όμως επηρεάζει. Δεν είναι προσωπικότητα της μόδας, όμως το στυλ της είναι σημείο αναφοράς.

Στο τέλος, αυτό που μένει δεν είναι το viral video, ούτε ο στεγόσαυρος. Είναι η εικόνα μιας γυναίκας που, σε έναν χώρο όπου η παράδοση είναι σχεδόν αμετάκλητη, πρόσθεσε κάτι αυθεντικό, σύγχρονο και απρόβλεπτο.

Και ίσως γι’ αυτό σήμερα όλος ο κόσμος την παρακολουθεί.

Διαβάστε επίσης:

Bvlgari Serpenti: Η ιστορία του φιδιού ως κόσμημα από τη Θεά των όφεων στην Ελίζαμπεθ Τέιλορ

Άγγελος: Ο ζωγράφος μιλά στο Mononews για τη ζωή, την τέχνη και την έκθεση στην Kapopoulos Fine Arts