ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ναυτιλιακή ακτοπλοϊκή εταιρεία Seajets του Μάριου Π. Ηλιόπουλου αποτελεί τη μεγαλύτερη ιδιωτική ακτοπλοϊκή εταιρεία ταχυπλόων πλοίων, στην Ελλάδα και στον κόσμο με στόλο 32 πλοίων (27 ταχύπλοα και 5 συμβατικά).
Να θυμίσουμε ότι το έτος 2020, ο Μάριος Ηλιόπουλος είχε μόνο 17 πλοία (15 ταχύπλοα και 2 συμβατικά) και το 2010 μόνο 3 πλοία.
Με άλλα λόγια, μέσα στην τελευταία πενταετία, σχεδόν διπλασίασε τον αριθμό των ακτοπλοϊκών πλοίων της εταιρείας του Seajets .
Συνολικά η εταιρεία του εξυπηρετεί 50 νησιά στο Αιγαίο με 400 διασυνδέσεις μεταξύ λιμανιών και των νησιών του Αιγαίου.
Η Seajets αξιοποιεί με ευελιξία τα περισσότερα ταχύπλοα πλοία και συνδέει την ηπειρωτική Ελλάδα με σχεδόν όλα τα κατοικημένα νησιά της χώρας και παράλληλα δημιουργεί συνεχώς νέες γραμμές.
Πριν από λίγες ημέρες, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές αγόρασε τρία πλοία:
Το Super Cat Jet, που αναπτύσσει ταχύτητα 32 κόμβων, έχει μήκος 32 μέτρα και πλάτος 12 μέτρα, έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 300 επιβάτες. Το πλοίο το αγόρασε από τις Φιλιππίνες.
Το Super Cat Jet 2, το οποίο πήρε από εταιρεία της Αυστραλίας, έχει μήκος 54 μέτρα και πλάτος 16, ενώ δύναται να μεταφέρει 350 επιβάτες.
Το Speed Jet, το οποίο μπορεί να μεταφέρει και επιβάτες και οχήματα.
Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο έτος 2024, ο Μάριος Ηλιόπουλος, είχε προχωρήσει σε σημαντικές αγορές πλοίων:
-Τα αδελφά πλοία «Osman Gazi 1» και «Orhan Gazi 1» που ναυπηγήθηκαν στην Austal (Henderson) της Αυστραλίας το 2007 για λογαριασμό της Τουρκικής Istanbul Deniz Otobusleri (IDO) τα οποία μετονομάστηκαν «Jumbo Jet 1» και «Jumbo Jet 2»
-Τα ταχύπλοα «Superrunner Jet 2» (1999) και «Champion Jet 3» (1997),
-Το «Eurochampion Jet» (ex HSC Natchan Rera) που κατασκευάστηκε το 2007 στην Αυστραλία από την Incat.
-Το συμβατικό πλοία «Super Star II» (1986)
-Το «Tera Jet 2» μεταφορικής ικανότητας 1,350 επιβατών και 400 οχημάτων
-Το συμβατικό πλοίο «Express Skiathos» (1996) από τον όμιλο Attica το οποίο δραστηριοποιείται στις Σποράδες έναντι συνολικού τιμήματος €9 εκατ.
Η εταιρεία προχώρησε στην 5ετή ναύλωση του «Santorini Palace» από τις Μινωικές Γραμμές. Το High-Speed catamaran πλοίο που μετονομάστηκε «Olympic Champion Jet», έχει ναυπηγηθεί το 2005 και θα αγοραστεί από τη Seajets μετά το πέρας της περιόδου ναύλωσης.
Το έτος 1989, ιδρύεται από τον Μάριο Ηλιόπουλο η ακτοπλοϊκή εταιρεία σε συνεργασία με τον πατέρα του Παναγιώτη ( Τάκη ) Ηλιόπουλο. Η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της με στόχο την ανάπτυξη και την εκμετάλλευση πλοίων. Αρχικά απέκτησε τρία υδροπτέρυγα τα οποία δρομολόγησε στις Κυκλάδες.
Αρχικά η εταιρεία λειτούργησε με το όνομα “Πειραϊκές Γραμμές” και αργότερα ως Κοινοπραξία “Ilios Lines” η οποία δρομολόγησε τρία υδροπτέρυγα στο Αιγαίο.
Το έτος 2002, η εταιρεία εισήλθε επίσημα στον χώρο της ελληνικής επιβατηγού ακτοπλοΐας, εστιάζοντας στην υψηλή ταχύτητα και την άμεση σύνδεση των νησιών. Αυτή η στροφή άλλαξε την φιλοσοφία της ακτοπλοΐας στο Αιγαίο.
Το 2004 δημιούργησε την Dolphin Sea Lines, που μετεξελίχθηκε σε εταιρεία δρομολόγησης ταχυπλόων επιβατηγών και οχηματαγωγών πλοίων, ενώ μετονομάστηκε σε SeaJet.
Το 2018, η SeaJets βραβεύτηκε ως «Επιβατηγός Εταιρεία της Χρονιάς» από τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards, αναγνωρίζοντας την ποιότητα και την εμβέλεια των υπηρεσιών της.
Το 2019, ο Μάριος Ηλιόπουλος βραβεύτηκε σε ειδική εκδήλωση που έγινε τον Ιούλιο του 2019 στη Ραφήνα για την προσφορά του και της εταιρείας του SEAJETS στους πληγέντες της καταστροφικής πυρκαγιάς στο Μάτι της 23 Ιουλίου 2018, στο πλαίσιο εκδηλώσεων για τη συμπλήρωση ενός έτους από την ημέρα της εθνικής τραγωδίας.
Στην ιδιαίτερα φορτισμένη συναισθηματικά εκδήλωση, ο Ευάγγελος Μπουρνούς, Δήμαρχος τότε του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου, απένειμε τιμητικό βραβείο στον Μάριο Ηλιόπουλο «για την συνολική προσφορά του στους πληγέντες συνανθρώπους μας, από την καταστροφική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018».
Τον Απρίλιο του 2021 η Seajets αγόρασε τέσσερα πλοία από την Golden Star Ferries των αδελφών Γιώργου και Δημήτρη Στεφάνου, τα τρία ταχύπλοα Superrunner, Super Speed & Super Cat καθώς και το συμβατικό SuperFerry II.
Το ίδιο έτος 2021, η εταιρεία του Seajets αποχώρησε από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Το 2022 η εταιρία αγόρασε το Speedrunner 3, το τελευταίο πλοίο της Aegean Speed Lines, των Θεόδωρου Βενιάμη και Λεωνίδα Δημητριάδη – Ευγενίδη οποία αποχώρησε από την ακτοπλοϊκή αγορά.
Αξίζει να επισημανθεί ότι μέσα στην προηγούμενη εβδομάδα, ο Μάριος Ηλιόπουλος, πούλησε το πρώην κρουαζιερόπλοιο Costa Magica στην σε κινεζική εταιρεία, Tianjin Orient International Cruises, έναντι 140 εκατομμυρίων δολαρίων, με εξαιρετικά μεγάλο κέρδος, από την τιμή αγοράς.
Το πλοίο, που κατασκευάστηκε το 2004 από την Fincantieri στο Sestri Ponente βρίσκεται ελλιμενισμένο στον Αστακό, από τότε που η ελληνική εταιρεία Seajets, του Μάριου Ηλιόπουλου, το απέκτησε από την Costa Cruises το 2023, μετά από μια περίοδο αδράνειας λόγω της πανδημίας Covid.
Η Seajets σχεδιάζει την λειτουργία μιας εταιρείας κρουαζιέρας, με το όνομα Neonyx με στόχο να προσφέρει ένα προϊόν κρουαζιέρας μικρών αποστάσεων στην Ελλάδα.
Η εταιρεία κρουαζιερόπλοιων του Μάριου Ηλιόπουλου, διαθέτει ακόμη τρία κρουαζιερόπλοια, συνολικής αξίας 300 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τέλος, να αναφερθεί ότι ο Μάριος Ηλιόπουλος διαθέτει και ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε ποντοπόρα πλοία, με στόλο που αποτελούνται από δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Στη δικαστική μάχη εναντίον της Booking 1.000 Έλληνες ξενοδόχοι
- Ρούλα Τσοχαντάρη, η πιο καλή γκαρσόνα… της Βουλής: Από τα χέρια της έχουν πιεί καφέ Πρόεδροι της Δημοκρατίας, Πρωθυπουργοί, υπουργοί, βουλευτές
- Ελληνικές τράπεζες: Αύξηση κερδών, ενίσχυση κεφαλαίων και νέα business plans για το 2026
- Παπασταύρου στο mononews: Οι ενεργειακές συμφωνίες έχουν εθνικό πρόσημο, δεν χρειάζεται η μικρότητα της αντιπολίτευσης