• Architecture & Design

    Από το καμίνι στα βραβευμένα μενού

    Αντιγόνη Οικονομίδου

    Αντιγόνη Οικονομίδου


    Οι κεραμικές δημιουργίες της Αντιγόνης Οικονομίδου φιλοξενούν μερικές από τις πιο περιπετειώδεις και ξεχωριστές γεύσεις πολλών βραβευμένων Ελλήνων σεφ.

    Αγαπάει το χρώμα της άμμου, όσο και του μαργαριταριού. Ενώ έχει ήδη συνεργαστεί με τους chefs Γκίκα Ξενάκη, Άνταμ Κοντοβά, Παντελή Ζαρταλούδη, Ανδρέα Λαγό, Δημήτρη Παμπόρη, Αθηναγόρα Κωστάκο και Αλέξανδρο Τσιοτίνη.

    Έτσι, δύσκολα θα βρεθεί έστω ένας Αθηναίος της γευσιγνωσίας που να μην έχει αγγίξει δημιουργία της. Και να μην έχει μαγευτεί από την απλότητα αυτής – ρωτώντας μετέπειτα ποιου την υπογραφή φέρει.

    Ο λόγος για την Αντιγόνη Οικονομίδου και τις υπέροχες κεραμικές της δημιουργίες, οι οποίες διατίθενται πλέον στο www.antigoneceramics.com για τους απανταχού aficionados της εν οίκω γαστρονομίας. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Ιnterior Design, πριν συνειδητοποιήσει πως η κεραμική θα ανέβαζε τις θερμοκρασίες της ζωής της σε υψηλότατα επίπεδα, τα τελευταία δύο χρόνια.

    Άλλωστε, όπως λέει και η ίδια, πάνω από ένα πιάτο γράφονται συνήθως οι ωραιότερες ιστορίες της ζωής μας.

    Οι χειροποίητες φόρμες που αγαπάει, μαγικές στην υφή, δεν είναι πολύπλοκες, αλλά γεμάτες καμπύλες, ώστε να αγκαλιάζουν αρχιτεκτονικά (και αριστοτεχνικά) το εκάστοτε πολύτιμο περιεχόμενο που με περηφάνια κρατούν.

    Τη μία μέρα σχεδιάζει φόρμες για να πετύχει το δυνατόν τέλειο ramen bowl και την επομένη δοκιμάζει πιάτα για ένα μενού degustation με ιδιαιτερότητες στο μέγεθος, την καμπυλότητα και την υφή, ώστε να μπορούν να σταθούν επάνω του, στις σωστές αναλογίες, τα συστατικά μέρη του πιάτου.

    Με σημασία στην εκάστοτε λεπτομέρεια, μέσα από τεχνικές που έχουν μείνει αναλλοίωτες έως σήμερα σε μια ιστορία χιλιάδων χρόνων, και με υψηλή ποιότητα πρώτης ύλης, η δεσποινίς Οικονομίδου καταφέρνει μέσα από τους κανόνες της εργονομίας, όσο και της brutal απλότητας να προσδίδει πολυτέλεια σε κάθε δημιουργία.

    Φωτογραφίες: Ιωάννα Χαλμούκη, Σταύρος Καραγιάννης

    Διαβάστε επίσης:

    Η σούπερ γιαγιά των βραβείων design

    Από τον 18ο αιώνα στο σήμερα



    ΣΧΟΛΙΑ