Κλείδωσε επισήμως ο ανάδοχος του έργου της προμήθειας 125 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων και των παρελκομένων τους, με την κινεζική Yutong να έχει υποβάλει την πιο συμφέρουσα οικονομικής προσφορά.

Όπως είχαμε αναφέρει σε παλαιότερο δημοσίευμα, δύο κινεζικές εταιρείες ήταν οι δύο διεκδικητές του διαγωνισμού, η Yutong και η Zhongtong. Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη επικυρώθηκε το αποτέλεσμα του ελέγχου των δικαιολογητικών κατακύρωσης που υπέβαλε η εταιρεία YUTONG BUS CO. LTD και εγκρίθηκε το υπ’ αριθμ. Χ/21-07-2025 πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας του Ανοικτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού στο σύνολό του, ο οποίος αφορούσε στην «Προμήθεια 125 Απλών Ηλεκτρικών Αστικών Οχημάτων 12 μέτρων και παρελκομένων τους», με αρ. Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. 366430.

1

Τι περιλαμβάνει η προσφορά της Yutong

Σύμφωνα με την προσφορά που κατέθεσε ο κινεζικός ηγέτης στις βιώσιμες μετακινήσεις, το συνολικό κόστος του έργου θα αγγίξει τα 64.018.675,05€ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.

Ειδικότερα, η προσφορά ανέφερε ως προσφερόμενη τιμή μονάδας:

α) ανά ηλεκτρικό λεωφορείο: 389.249,02 € πλέον Φ.Π.Α., ήτοι συνολική προσφερόμενη τιμή για το σύνολο των λεωφορείων 48.656.127,50 € πλέον Φ.Π.Α.

β) ανά φορτιστή (ανηγμένος ανά όχημα): 17.408,16 € πλέον Φ.Π.Α., ήτοι συνολική προσφερόμενη τιμή για το σύνολο των φορτιστών 2.176.020.00 € πλέον Φ.Π.Α.

γ) ανά Τέλος συσσωρευτών: 366,53 € πλέον Φ.Π.Α. ήτοι συνολική προσφερόμενη τιμή για το σύνολο του Τέλους συσσωρευτών 795.816,25 €  πλέον Φ.Π.Α..

Yutong: Από επισκευαστής σε κατασκευαστή νέων οχημάτων

Yutong Bus

Η ιστορία της Yutong ξεκινά το 1963, όταν στην επαρχιακή πόλη Χενάν, την τρίτη πιο πολυπληθέστερη επαρχία της Κίνας, άνοιξε το Εργοστάσιο Επισκευής Λεωφορείων στην πόλη Zhengzhou. Χρειάστηκαν μόλις 30 χρόνια, ώσπου το 1993 ιδρύθηκε επισήμως η Zhengzhou Yutong Bus Co., Ltd, γεγονός που σηματοδοτούσε ένα μεταβατικό στάδιο της εταιρείας, όπου από επισκευαστής λεωφορείων πέρασε στην κατασκευή νέων οχημάτων.

Ακολούθως, τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1997 η Yutong έγινε η πρώτη εταιρεία που εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Σανγκάης. Μία από τις χρονολογίες ορόσημα στην ιστορία της εταιρείας ήταν και το 1998, όταν εγκαινιάστηκε το Βιομηχανικό Πάρκο Yutong, το μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής λεωφορείων για τα δεδομένα εκείνης της εποχής, μία επένδυση 400 εκατομμυρίων γιουάν ή αλλιώς περίπου 50 εκατομμυρίων ευρώ.

Μέσα σε λιγότερο από 10 χρόνια, ήτοι το 2005, η εταιρεία κατάφερε να γίνει κορυφαίος κατασκευαστής λεωφορείων στην Κίνα κατακτώντας το 22% της αγοράς λεωφορείων και πούλμαν, επεκτείνοντας παράλληλα τις δραστηριότητές της στην Αμερική και την Ευρώπη.

Την ίδια ώρα, η εταιρεία από το 2012 ξεκίνησε να δίνει έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, δίνοντας βάση στις νέες τεχνολογίες. Εκείνη την χρονιά, ίδρυσε το «New Energy»το μεγαλύτερο εργοστάσιο ηλεκτρικών λεωφορείων παγκοσμίως, γεγονός που αποτέλεσε κίνηση ματ για την ενίσχυση της θέσης της στην αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Κάπως έτσι ξεκίνησε η πορεία της εταιρείας, η οποία μέχρι σήμερα έχει λάβει έναν μεγάλο αριθμό βραβείων και έχει ανοίξει εργοστάσια συναρμολόγησης και εκτός Κίνας, σε χώρες όπως το Πακιστάν, η Βενεζουέλα κ.ά., ενώ στα σχέδιά της είναι η ίδρυση εργοστασίου και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Allen Liu: «Στόχος μία πιο καθαρή, ήσυχη και άνετη εμπειρία μετακίνησης»

O CEO της Yutong Νότιας Ευρώπης Allen Liu
O CEO της Yutong Νότιας Ευρώπης Allen Liu

Όπως τόνισε μεταξύ άλλων ο CEO της Yutong Νότιας Ευρώπης Allen Liu σε πρόσφατη εκδήλωση με αφορμή την εκστρατεία Let’s go green: «Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα έχει σημειώσει σταθερή πρόοδο στην ανάπτυξη πράσινων μεταφορών. Η Yutong είναι περήφανη που συμβάλει ενεργά σε αυτή την διαδικασία. Τα ηλεκτρικά μας λεωφορεία έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία σε λεωφορειακές γραμμές, προσφέροντας στους πολίτες μία πιο καθαρή, ήσυχη και άνετη εμπειρία μετακίνησης […] Η πράσινη κινητικότητα είναι αλλαγή τρόπου ζωής. Μέσα από τη σημερινή δράση ελπίζουμε να ενισχύσουμε περαιτέρω τη συμμετοχή του κοινού στις οικολογικές μετακινήσεις, δημιουργώντας ένα πιο βιώσιμο αστικό περιβάλλον…», είπε και πρόσθεσε σχετικά με την πρόθεση της εταιρείας να εμβαθύνει περαιτέρω τη συνεργασία της με την ελληνική κυβέρνηση και όχι μόνο, για τις εγχώριες μετακινήσεις.

«…Στο μέλλον η Yutong θα συνεχίσει να στηρίζει τον σχεδιασμό της ελληνικής κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση στις μεταφορές, θα εμβαθύνει τη συνεργασία της με τις εγχώριες μεταφορικές επιχειρήσεις και θα προσφέρει σταθερά, καινοτόμα προϊόντα και λύσεις, όπως οχήματα, υποδομές φόρτισης και πλατφόρμες έξυπνης διατήρησης, συμβάλλοντας στην ποιοτική και βιώσιμη ανάπτυξη των ελληνικών δημόσιων συγκοινωνιών.», κατέληξε ο κ. Liu.

Διαβάστε επίσης:

Let’s go green: Η νέα εκστρατεία της Yutong και οι βραβεύσεις οδηγών – Τα νέα σχέδια της ΟΣΥ για νέες προσλήψεις

Σιδηρόδρομος: Από τις αλλεπάλληλες ακινητοποιήσεις αμαξοστοιχιών και τις βλάβες, στις ράγες του εκσυγχρονισμού

Braingain.ose.gr: Ο νέος ΟΣΕ καλεί Έλληνες του εξωτερικού να στελεχώσουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο