• Business

    Ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ κατασκευαστών και Υπουργείου Υποδομών για κτιριακό ΣΔΙΤ 139,5 εκατ. Ευρώ

    Γεώργιος Περιστέρης, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Χρήστος Ιωάννου, ΑΒΑΞ, Ευάγγελος Μυτιληναίος, Mytilineos, Δημήτρης Ανδριόπουλος, Dimand, Πέτρος Σουρέτης, Intrakat, Δημήτρης Κοπελούζος, Όμιλος Copelouzos Group

    Γεώργιος Περιστέρης, (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Δημήτρης Ανδριόπουλος, Dimand, Πέτρος Σουρέτης (Intrakat), Δημήτρης Κοπελούζος (Όμιλος Copelouzos Group)


    Προετοιμάζεται το Υπουργείο Υποδομών για την εκκίνηση των διαπραγματεύσεων με τους μεγάλους κατασκευαστικούς Ομίλους για κτιριακό ΣΔΙΤ αξίας 139,5 εκατ. Ευρώ. Πρόκειται για το νέο βιοκλιματικό κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών επί της οδού Πειραιώς, το οποίο έχει ήδη προσελκύσει τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την ΑΒΑΞ, τη Mytilineos, την Intrakat, τον Όμιλο Κοπελούζου και την Dimand.

    Πηγές προσκείμενες στο Υπουργείο Υποδομών επισημαίνουν ότι τα ενδιαφερόμενα σχήματα έχουν ξεκινήσει να συγκεντρώνουν και να αποστέλλουν τα απαραίτητα έγγραφα, ώστε να αρχίσει και επίσημα ο Ανταγωνιστικός Διάλογος, δηλαδή το Στάδιο Β1.

    Ταυτόχρονα το Υπουργείο προχωράει και τις διαδικασίες για την αδειοδοτική ωρίμανση του έργου. Αναλυτικότερα με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, αναμένεται να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων με στόχο την ταχύτερη προετοιμασία του Σταδίου Β1.

    Υπενθυμίζεται πως στόχος του Υπουργείου είναι ο διαγωνισμός να «τρέξει» γρήγορα και εντός του έτους να έχουν υποβληθεί και οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές εκ μέρους των ενδιαφερομένων (Στάδιο Β2).

    Βάσει του σχεδιασμού του Υπουργείου το επόμενο βήμα είναι ο ανάδοχος να προκύψει στα τέλη του 2022 ή τις αρχές του 2023. Έπειτα θα ξεκινήσει η κατασκευή του κτιρίου που θα διαρκέσει τέσσερα έτη και θα ακολουθήσει η περίοδος συντήρησης και λειτουργίας διάρκειας 27 ετών.

    Ποιοι διεκδικούν το έργο

    Όπως είχε γράψει πρώτο το mononews.gr τα σχήματα που διεκδικούν το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών είναι τέσσερα. Από τη μία πλευρά οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΒΑΞ διεκδικούν ξεχωριστά και από μόνοι τους το έργο, ενώ από την άλλη έχουν δημιουργηθεί δύο κοινά μέτωπα.

    Η πρώτη κοινοπραξία αποτελείται από την Intrakat και τη Redex που είναι θυγατρική του Ομίλου Κοπελούζου. Η τελευταία δραστηριοποιείται στην ανέγερση και το facility management τουριστικών καταλυμάτων, γραφειακών χώρων και πολυτελών οικιστικών projects.

    Η δεύτερη κοινοπραξία είναι το αποτέλεσμα της συμμαχίας της Mytilineos και της Dimand του Δημήτρη Ανδριόπουλου, η οποία «πλασάρεται» δυναμικά στην Αθήνα και τον Πειραιά με αναπλάσεις ιστορικών κτιρίων, όπως το Μινιόν και η Καπνοβιομηχανία Παπαστράτος.

    Σημειώνεται πως κατά τη διάρκεια της Α΄Φάσης του διαγωνισμού, στον διαγωνισμό συμμετείχε η Μηχανική Α.Ε. και η κοινοπραξία της ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου με τη λιβανέζικη Aljihad, αλλά «κόπηκαν» κατά τη διάρκεια της εξέτασης των δικαιολογητικών τους.

    Τι αφορά το έργο

    Πρόκειται για το νέο βιοκλιματικό κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών με αναθέτουσα αρχή τη Γενική Διεύθυνση της Κτιριακών Υποδομών (Δ21) του Υπουργείου. Το υπό δημοπράτηση κτίριο θα πρέπει να πετύχει πιστοποίηση Leadership in Energy and Environmental Design (LEED σε επίπεδο Silver) ή ανώτερο, ενώ προβλέπεται και η κατασκευή μίας πεζογέφυρας για την πρόσβαση στο κτίριο.

    Το νέο πράσινο συγκρότημα θα ενώσει όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, οι οποίες στεγάζονται σε 13 διάσπαρτα μισθωμένα κτίρια, υπό μία ενιαία στέγη.

    Διαβάστε επίσης

    Ποιοι διεκδικούν το κτιριακό ΣΔΙΤ 139 εκατ. ευρώ του Υπ. Υποδομών

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos-Dimand και Intrakat-Κοπελούζος οι μνηστήρες για το βιοκλιματικό κτίριο της Γ.Γ Υποδομών

     



    ΣΧΟΛΙΑ