• Business

    ΒΟΑΚ: Στη διάθεση των μνηστήρων η σύμβαση για το μεγάλο οδικό έργο του 1,7 δισ. ευρώ

    Κώστας Αχ. Καραμανλής (Υπουργός Υποδομών), Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos)


    Στη διάθεση των μεγάλων ομίλων που διεκδικούν την παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) αξίας άνω του 1,7 δισ. Ευρώ βρίσκεται το προσχέδιο της σύμβασης. Πηγές του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρουν στο mononews ότι τα επιτελεία των μνηστήρων έχουν λάβει από τις 8 Φεβρουαρίου το εν λόγω προσχέδιο και έχουν προθεσμία έως τις 13 του ίδιου μήνα να υποβάλουν τα πρώτα τους σχόλια και να ζητήσουν διευκρινήσεις.

    Πρόκειται για ακόμα ένα βήμα προς την κατεύθυνση της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών, η οποία αναμένεται στα τέλη του επόμενου μήνα, και μέχρι τότε θα ακολουθήσει ένας γύρος ανταλλαγής σχολίων μεταξύ της αναθέτουσας αρχής και των ενδιαφερομένων.

    Σημειώνεται πως εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, δηλαδή δε δοθούν νέες παρατάσεις, τότε είναι εφικτό να γνωρίζουμε τον ανάδοχο εντός του 2023, αλλά και να εγκατασταθούν εντός της ίδιας χρονιάς τα εργοτάξια.

    Με αποτέλεσμα και τα τρία έργα του ΒΟΑΚ (Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη, Χερσόνησος-Νεάπολη και Χανιά-Ηράκλειο) συνολικού μήκους 300 χλμ να τρέχουν εντός του 2023 και να ολοκληρώνονται εντός του 2027.

    Παράλληλα, φουντώνουν τα σενάρια για ανακατατάξεις και είσοδο νέων παικτών, με επικρατέστερο αυτό της εισόδου της Intrakat, καθώς η νέα διοίκηση με Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Αλέξανδρο Εξάρχου στρέφεται προς τα ΣΔΙΤ και τις παραχωρήσεις με στόχο πιο σταθερά έσοδα.

    Οι μνηστήρες και το έργο

    Όπως έχει ήδη γνωστοποιηθεί οι μέχρι στιγμής μνηστήρες του έργου είναι πέντε, αλλά ίσως δούμε ένα «φρεσκάρισμα», καθώς η εκδήλωση ενδιαφέροντος είχε ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2019, ενώ πλέον ο διαγωνισμός βρίσκεται στο στάδιο της οριστικοποίησης του τελικού τεχνικού και οικονομικού αντικειμένου (Β1) και αναμένεται να φτάσουμε άμεσα σε αυτό των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.

    Αναλυτικότερα τα σχήματα που διεκδικούν προς το παρόν το έργο είναι τα εξής:

    • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
    • Ο Όμιλος Ελλάκτωρ μέσω της θυγατρικής του ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
    • Ο Όμιλος ΑΒΑΞ
    • O Όμιλος Mytilineos που ενώνει τις δυνάμεις του με την ισπανική
    • Ο γαλλικός κολοσσός της Vinci (Vinci Highways S.A.S.-Vinci Concessions S.A.S.)

    Σημειώνεται, πως για να εισέλθει ένας νέος παίκτης, όπως για παράδειγμα η Intrakat, ή και άλλοι εγχώριοι και διεθνείς παίκτες, θα πρέπει να «κουμπώσει» σε ένα από τα υφιστάμενα σχήματα.

    Στα του έργου πρόκειται για το μεγαλύτερο και ακριβότερο υπό δημοπράτηση τμήμα του ΒΟΑΚ, καθώς το κόστος κατασκευής και συντήρησης έχει εκτιμηθεί στα 1,75 δισ. Ευρώ και το μήκος της ανέρχεται στα 157,5 χλμ, εάν συνυπολογίσουμε και την προαίρεση για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά.

    Σημειώνεται πως στο νέο οδικό άξονα τη Μεγαλονήσου θα εγκατασταθεί το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων και το Υπουργείο Υποδομών έχει προχωρήσει ήδη στην προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου καλώντας τις BestPlan, MOBICS AE, και Invison Συμβουλευτική να υποβάλουν τις προσφορές τους.



    ΣΧΟΛΙΑ