• Business

    Βλάσσης Γεωργάτος (Γρηγόρης): Έρχονται αυξήσεις τιμών – Μη βιώσιμο το ενεργειακό κόστος

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Βλάσης Γεωργάτος Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος «Γρηγόρης»


    Ως μη βιώσιμο χαρακτηρίζει για τις επιχειρήσεις το ενεργειακό κόστος, εφόσον παραμείνει στα σημερινά επίπεδα, ο Βλάσσης Γεωργάτος, Διευθύνων Σύμβουλος της «Γρηγόρης», ο οποίος μιλώντας στο mononews, επισημαίνει ότι στο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί, οι αυξήσεις των τιμών είναι αναπόφευκτες, έστω και ως έναν βαθμό.

    Το κόστος της ενέργειας, σύμφωνα με τον κ. Γεωργάτο, έχει υπερδιπλασιαστεί ταυτόχρονα με τις ανεξέλεγκτες ανατιμήσεις σε πολλές πρώτες ύλες ενώ οι επιχειρήσεις έχουν επιπλέον να αντιμετωπίσουν και τις αναπροσαρμογές των ενοικίων που, λόγω του υψηλού πληθωρισμού, φτάνουν το 10%.

    «Σίγουρα θα έχουμε αυξήσεις. Όταν ανεβαίνουν τα κοστολόγια με αυτό τον τρόπο είναι αδύνατο να μην γίνουν αυξήσεις. Το ζητούμενο είναι να γίνουν όσο το δυνατόν πιο συγκρατημένες, ευελπιστώντας ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα δούμε μία βελτίωση του περιβάλλοντος» τονίζει.

    «Η στρατηγική πλέον είναι “βλέποντας και κάνοντας”»

    Χαρακτηριστικό της κατάστασης που βιώνουν οι επιχειρήσεις αυτή την περίοδο είναι το γεγονός ότι οποιοσδήποτε σχεδιασμός για το πώς θα κινηθούν το επόμενο διάστημα θεωρείται παρακινδυνευμένος. «Η στρατηγική πλέον είναι “βλέποντας και κάνοντας”» τονίζει ο κ. Γεωργάτος

    «Αυτή την περίοδο κάθε σχεδιασμός πέρα από το τι συμβαίνει σήμερα, κινδυνεύει να είναι εκτός τόπου και χρόνου. Όποιος κάνει σήμερα θέλει να κάνει μακροπρόθεσμα πλάνα, κινδυνεύει μάλλον να βρίσκεται προ εκπλήξεων» προσθέτει.

    Προτεραιότητα αυτή τη στιγμή τόσο για την «Γρηγόρης» όσο και για την υπόλοιπη αγορά είναι η επιβίωση των επιχειρήσεων.

    Όπως σημειώνει ο κ. Γεωργάτος σε μία περίοδο πολέμου, με την κυριολεκτική έννοια που μετατρέπεται παράλληλα και σε οικονομικό πόλεμο, «το σημαντικότερο είναι η επιβίωση. Να περάσει ολόκληρη η ομάδα των συνεργατών μας στην επόμενη μέρα με όσο το δυνατό μικρότερες απώλειες».

    Αυτή, όπως εξηγεί, είναι η στρατηγικής της εταιρείας και προς αύτη την κατεύθυνση κινούνται και οι ενέργειές της για την ενίσχυσης των καταστημάτων της.

    Το «επίδομα ενέργειας» στα καταστήματα Γρηγόρης

    Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου η εταιρεία να «μετριάσει» τις επιπτώσεις στα καταστήματα του δικτύου της, αλλά να συγκρατηθεί το μεγαλύτερο μέρος της επιβάρυνσης του κόστους ώστε να μη μετακυληθεί στους καταναλωτές, προχωρά στην παροχή «επιδόματος ενέργειας», ύψους 1.500 ευρώ ανά κατάστημα στους συνεργάτες franchisee της.

    «Προσπαθούμε από την πλευρά μας να βοηθήσουμε τη βιωσιμότητα του δικτύου μας«» τονίζει ο κ. Γεωργάτος.

    «Πέρα από εκείνα που ζητάμε από το κράτος οφείλουμε να βλέπουμε τι θα κάνουμε και εμείς στα μαγαζιά μας. Μπορεί να είναι διαφορετικές νομικές οντότητες αλλά είμαστε άρρηκτα συνδεδεμένοι και η επιβίωσή τους είναι ιδιαίτερα σημαντική. Εμείς εξαντλούμε τις δικές μας δυνατότητες ανεξάρτητα από τι θα κάνει η Πολιτεία» συμπληρώνει.

    «Κόφτη» στις αναπροσαρμογές των ενοικίων ζητούν οι επιχειρήσεις

    Από την πλευρά της Πολιτείας  οι επιχειρήσεις εστίασης, σύμφωνα με τον κ. Γεωργάτο, έχουν ήδη επικοινωνήσει με τα αρμόδια υπουργεία προκειμένου να βρεθεί λύση στο θέμα των ενοικίων, ώστε να μπει με κάποιον τρόπο «κόφτης» των αναπροσαρμογών τους το 2022.

    «Υπάρχει το εξής παράδοξο φαινόμενο. Έχουμε πολύ υψηλό πληθωρισμό που δεν είναι όμως πληθωρισμός ζήτησης,  αλλά εισαγόμενος λόγω της ενέργειας και της στρέβλωσης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Την ίδια στιγμή, το σύνολο των συμβάσεων των ενοικίων για τις επιχειρήσεις είναι με ρήτρες αναπροσαρμογής πληθωρισμού, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να φτάνουν το 10%.

    Είναι παράλογο σε μία περίοδο που έχουμε στρέβλωση του πληθωρισμού με αυτό τον τρόπο, να έχουμε και αναπροσαρμογή ενοικίων στο επίπεδο του 10%» εξηγεί ο κ. Γεωργάτος και καταλήγει πως «σε μία τέτοια περίοδο το ζητούμενο είναι να μοιραστούμε τις απώλειες».

    Διαβάστε επίσης:

    SOS από τις αλυσίδες εστίασης για το κόστος λειτουργίας – Αναπόφευκτες οι αυξήσεις για τους καταναλωτές



    ΣΧΟΛΙΑ