ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φαληρικός όρμος: Πότε λήγει η υποβολή προσφορών για το έργο της δημιουργίας του αστικού πάρκου ύψους €320 εκατ.
Μήλον της έριδος για την κυβέρνηση και τον δήμο Αθηναίων έχει γίνει επισήμως η Βασιλίσσης Όλγας μετά την απόφαση της δημοτικής αρχής, η οδός να γίνει δρόμος ήπιας κυκλοφορίας και να δοθεί στην κυκλοφορία και για ΙΧ, προκαλώντας το «χάος» και την αβεβαιότητα για την εξέλιξη του πολύπαθου έργου.
Όχι ένα, ούτε δύο, αλλά τρία υπουργεία (Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού, Υποδομών και Μεταφορών) «άδειασαν» με κοινή τους ανακοίνωση τον δήμαρχο της Αθήνας, καλώντας τον να συνετιστεί με το θεσμικό πλαίσιο, καθώς «οι σχετικές πρωτοβουλίες του Δήμου Αθηναίων, όπως ανακοινώθηκαν, δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Ο Δήμος καλείται να τηρήσει τις προβλεπόμενες από το θεσμικό πλαίσιο διαδικασίες».

Ο άγριος πόλεμος ήταν αναμενόμενο να ξεσπάσει και φαινόταν ξεκάθαρα και κατά τη διάρκεια του δημοτικού συμβουλίου, όταν ο δημοτικός σύμβουλος και τέως δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης αντέδρασε στην απόφαση του νυν δημάρχου, κάνοντας λόγο για «κωλοτούμπα».
«…Ο κ. Δούκας, στα δύο τελευταία χρόνια, για το ζήτημα της Βασιλίσσης Όλγας, έχει αλλάξει θέση αμέτρητες φορές. Κάθε δημόσια εμφάνισή του συνοδευόταν από μια διαφορετική εκδοχή: από την πλήρη απαξίωση του έργου, τις ειρωνείες και τους αφορισμούς, έως την τελική αποδοχή του…», ανέφερε μετά τη λήξη του δημοτικού συμβουλίου σε σχετική του ανάρτηση ο κ. Μπακογιάννης, προσθέτοντας στη συνέχεια:
«Γιατί τελικά εκεί κατέληξε σήμερα -μέσα σε ένα κρεσέντο παραπληροφόρησης και προσβλητικών σχολιασμών που δεν ταιριάζουν στο αξίωμα του- να υιοθετήσει το έργο, πραγματοποιώντας μια εντυπωσιακή κωλοτούμπα…».

Δούκας εναντίον όλων
Ο Δήμος Αθηναίων πέρασε άμεσα στην αντεπίθεση εκδίδοντας ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία στράφηκε εναντίον των τριών υπουργείων, τα οποία «ενώνονται για να υπερασπιστούν τον ηττημένο των εκλογών κ. Μπακογιάννη, εις βάρος των πολιτών», αλλά και του ίδιου του κ. Μπακογιάννη.
«Με μια πρωτοφανή πρακτική αγνοούν τη βούληση των πολιτών και της ευρύτερης πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας. Πριν 5 χρόνια ο κ. Μπακογιάννης στo πλαίσιo του καταστροφικού «Μεγάλου Περίπατου», έκλεισε την Βασιλίσσης Όλγας με δήθεν επίκληση του Covid. Σχεδίασε τη μετατροπή του σε «privé» δρόμο για τους χρήστες του γηπέδου τένις στην περιοχή και για τους θαμώνες του καφέ του Ζαππείου. Τότε κανένας Υπουργός δε μίλησε. Σήμερα παριστάνουν τους «θεματοφύλακες του νόμου» για να μπλοκάρουν τον Δήμο Αθηναίων.
Τους υπενθυμίζουμε ότι η Βασ. Όλγας ανήκει στους πολίτες και όχι στις πολιτικές σκοπιμότητες. Ο Δήμος Αθηναίων δε θα κάνει πίσω. Με κάθε θεσμικό μέσο θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να υπερασπιστούμε το δημοκρατικό αίτημα των πολιτών για μια πόλη ανοιχτή, δίκαιη και βιώσιμη. Καλούμε όλα τα κόμματα και τους βουλευτές της Αθήνας να πάρουν ξεκάθαρη θέση. Το δικαίωμα στην πόλη είναι θέμα δημοκρατίας», έγραφε η ανακοίνωση.

Αποτέλεσμα όλων των αλλεπάλληλων ανακοινώσεων και θέσεων είναι να δημιουργηθεί ένα χάος και μία αβεβαιότητα πάντα εις βάρος των κατοίκων της πόλης. Από τη μία θα γινόταν πεζοδρόμηση της οδού, προωθώντας το πράσινο αποτύπωμα, την άλλη τα έργα σταματούν λόγω των αρχαιοτήτων δεδομένου ότι η Βασιλίσσης Όλγα βρίσκεται εντός του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου της Αθήνας και θα έπρεπε να υλοποιηθούν σχετικές μελέτες, ενώ με τις τελευταίες εξελίξεις ο δρόμος θα γίνει ηπίας κυκλοφορίας με τη διέλευση και των ΙΧ πέραν του τραμ.
Όπως όλα δείχνουν, το έργο της ανάπλασης βρίσκεται ακόμα μία φορά στον αέρα, γεγονός που δημιουργεί αμφιβολίες για το αν θα παραδοθεί από την Ανάπλαση Δημοσίων Χώρων ΑΕ περί τα τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου του 2025, όπως προβλεπόταν.
Το περιεχόμενο της μελέτης – κόκκινο πανί
Η «Μελέτη ολοκληρωμένων κυκλοφοριακών παρεμβάσεων και επιπτώσεων από την επαναλειτουργία της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας στην Αθήνα» που τέθηκε προς έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο περιλάμβανε:
1. Τη λειτουργία της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας ως οδού ήπιας κυκλοφορίας, με εφαρμογή κατάλληλης σήμανσης, και παράλληλη κίνηση των ΙΧ επιβατικών οχημάτων με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που διέρχονται από το συγκεκριμένο τμήμα: Με το τραμ στην κατεύθυνση από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας προς την Αρδηττού και με το τρόλεϊ από τη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου προς τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας.
2. Την άρση απαγόρευσης δεξιάς στροφής για τη γενική κυκλοφορία από την Αρδηττού προς την Αθανασίου Διάκου στη διασταύρωση των οδών «Αρδηττού/Αθανασίου Διάκου/Καλλιρρόης/Λ. Βουλιαγμένης» με κατάργηση της υφιστάμενης σήμανσης (Ρ-28), προσθήκη σηματοδότη δύο θέσεων με ένδειξη αναλάμποντος πορτοκαλί βέλους δεξιά και μικρής κλίμακας γεωμετρικών παρεμβάσεων (στα κράσπεδα).
3. Την άρση απαγόρευσης αριστερής στροφής για τη γενική κυκλοφορία από την Αθανασίου Διάκου προς την Αρδηττού στη διασταύρωση των οδών «Αρδηττού/Αθανασίου Διάκου/Καλλιρρόης/Λ. Βουλιαγμένης» με κατάργηση της υφιστάμενης σήμανσης (Ρ-27 και συνοδευτική Πρ-17).
Υπενθυμίζεται ότι το όριο της μελέτης της ανάπλασης εκτείνεται από τη συμβολή της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας με τη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου και τη Λεωφόρου Αρδηττού μέχρι τη συμβολή της με τη Λεωφόρο Αμαλίας, συμπεριλαμβανομένου του χώρου που περιβάλει την πύλη του Αδριανού, ενώ η επιφάνειά του είναι περίπου 23.000 τ.μ.
Διαβάστε επίσης:
Πόλεμος Δήμου Αθηναίων με 3 υπουργεία για την Βασιλίσσης Όλγας – Πώς απαντά ο Δούκας
Σπέτσες: Μάχη επιβίωσης για το καρνάγιο που ναυπήγησε την Αργώ – Στο μάτι «ισχυρών» η επιχείρηση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Quest: Αύξηση 9,4% για τα καθαρά κέρδη στο εξάμηνο – Στα 22,4 εκατ. ευρώ
- ΟΠΑΠ: Αύξηση 6,5% στα καθαρά έσοδα προ εισφορών στο εξάμηνο – Δίνει προμέρισμα €0,50 ανά μετοχή
- Βουλή: Εγκρίθηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο για την κοινωνική αντιπαροχή και την τριτεκνική ιδιότητα
- Χρηματιστήριο: Δυναμική επιστροφή στις 2.030 μονάδες με τράπεζες, ΔΕΗ, Cenergy και Titan
