• Business

    Βίκτωρ Παπακωνσταντίνου (Motor Oil): Αυτή είναι η στρατηγική μας για την ενεργειακή μετάβαση

    Βίκτωρ Παπακωνσταντίνου Γενικός Διευθυντής Στρατηγικού Επιχειρησιακού Σχεδιασμού & Ανάπτυξης της Μότορ Όιλ


    Τη μεγάλη σημασία των ανανεώσιμων καυσίμων υπογράμμισε χθες ο Βίκτωρ Παπακωνσταντίνου, Γενικός Διευθυντής Στρατηγικού Επιχειρησιακού Σχεδιασμού & Ανάπτυξης της Motor Oil, μιλώντας στο διήμερο διαδικτυακό συνέδριο με τίτλο “Green Liquid Fuels of the Future”, που διοργανώνει το Ινστιτούτο Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης (ΙΕΝΕ).

    Τα ανανεώσιμα καύσιμα δημιουργούν μια νέα αγορά για τον αγροτικό τομέα, δίνοντας αξία στα απόβλητα, αλλά και νέες δυνατότητες για την πετρελαιοβιομηχανία, ανοίγοντας νέες «πράσινες» προοπτικές.

    Τόνισε ότι υπάρχει η ευκαιρία να δημιουργηθεί στην Ελλάδα ένα περιφερειακό Hub ανάπτυξης και επεξεργασίας βιολογικών αποβλήτων για τη δημιουργία βιοκαυσίμων.

    Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία RED II, που ακόμη δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή στην Ελλάδα, το 14% των καυσίμων το 2030 πρέπει να είναι από ανανεώσιμα καύσιμα. Ο στόχος αυτός είναι 28% για την Ισπανία, 50% για τη Σουηδία και 25% για την Γερμανία.

     

     

    Η στρατηγική της Motor Oil

    Η στρατηγική της Motor Oil βασίζεται σε 4 πυλώνες, εξήγησε ο κ. Παπακωνσταντίνου:

    1/ Την εξέλιξη των διυλιστικών δραστηριοτήτων. Επιπλέον των επενδύσεων σε νέα πιο προηγμένα προϊόντα έχουν τεθεί σε εφαρμογή μια σειρά έργων ενεργειακής αποδοτικότητας. Το διυλιστήριο του ομίλου είναι αυτάρκες για την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται και για αυτό δεν επηρεάστηκε από το μπλακ άουτ της προηγούμενης Κυριακής, τόνισε ο κ. Παπακωνσταντίνου.

    Οι μονάδες παραγωγής ενέργειας χρησιμοποιούν τα αέρια μειώνοντας το ανθρακικό αποτύπωμα της μονάδας. Επίσης υλοποιούνται μια σειρά από projects ψηφιακού μετασχηματισμού όχι μόνο στο διυλιστήριο αλλά και στο σύνολο της επιχείρησης και σχεδιάζονται  projects που συνδέονται με την απανθρακοποίηση και τη σύλληψη και αποθήκευση άνθρακα.

    2/ Πρωτοβουλίες για τις νέες τεχνολογίες και τη λιανική, με στόχο λιανοπώληση προσαρμοσμένη  στις ανάγκες των καταναλωτών με νέα προϊόντα στα βενζινάδικα, CNG και υδρογόνο αλλά και φόρτιση οχημάτων. “Ήμασταν οι πρώτοι που εισάγαγαμε δίκτυο φορτιστών στους κεντρικούς αυτοκινητοδρόμους και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε με μονάδες φόρτισης σε άλλα βενζινάδικα” σημείωσε.

    3/ Ενέργεια, φυσικό αέριο και ΑΠΕ. Πολύ σύντομα διαμορφώθηκε σημαντικό χαρτοφυλάκιο ανανεώσιμων έργων και άλλα είναι υπό κατασκευή. Θα ξεκινήσουν να χτίζονται μονάδες υγροποίησης και επαναεροποίησης πέρα από το διυλιστήριο και θα ενισχυθεί η χρήση του φυσικού αερίου.

    “Είμαστε η πρώτη μεγάλη βιομηχανία που έχουμε εγκαταστήσει μπαταρίες συσσωρευτές και σχεδιάζουμε να διευρύνουμε τη χρήση τους και έξω από το διυλιστήριο”, σημείωσε.

    4/ Σχεδιάζεται νέα μονάδα παραγωγής βιοκαυσίμων στο διυλιστήριο και ετοιμάζονται δύο νέα projects, το πρώτο για την αποθήκευση, μεταφορά και χρήση υδρογόνου και το δεύτερο στην κυκλική οικονομία.

    Όπως εξήγησε, τα ηλεκτρικά οχήματα και τα βιοκαύσιμα θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο για την Ελλάδα στο μέλλον.

    Τέλος, επισήμανε ότι η ενεργειακή μετάβαση απαιτεί κίνητρα και σημαντικές επενδύσεις σε τεχνολογίες χαμηλής χρήσης άνθρακα και για αυτό είναι ανάγκη γρήγορα να διαμορφωθεί το  πλαίσιο πολιτικών που θα διευκολύνει την υιοθέτηση των νέων στρατηγικών. Γιατί η πετρελαιοβιομηχανία πρέπει να αναπτύξει μακροπρόθεσμες στρατηγικές για να διαφοροποιήσει τις πηγές της και να διασφαλιστεί η μελλοντική αποδοτικότητά της.

    Διαβάστε επίσης

    Η Motor Oil βγαίνει στις αγορές αρχές Μαρτίου, ακολουθεί η ΔΕΗ, ετοιμάζονται Ελλάκτωρ, Μυτιληναίος

    Motor Oil: Τι σηματοδοτεί η εξαγορά στην Κροατία – Στρατηγική ανάπτυξη στα Βαλκάνια

    Coral: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του 75% της κροατικής Apios έναντι €11,2 εκατ.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση

     

     

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ