F

Business

Β. Φουρλής (Fourlis): Μπαίνει σε νέα κατηγορία λιανικής μέσα στο 2021 – Καμία αύξηση τιμών παρά την εκτόξευση των ναύλων

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Fourlis Φουρλής

Βασίλης Φουρλής. CEO ομίλου Φουρλή


«Προ των πυλών» βρίσκεται η είσοδος της Fourlis σε μια νέα κατηγορία λιανικής, η οποία θα έρθει να συμπληρώσει τις υφιστάμενες κατηγορίες αθλητικών ειδών (Intersport & Athletes Foot) και οικιακού εξοπλισμού (ΙΚΕΑ).

Ο πρόεδρος του ομίλου, Βασίλης Φουρλής μιλώντας από το βήμα της γενικής συνέλευσης των μετόχων σημείωσε ότι η καινούρια δραστηριότητα πιθανότατα να ξεκινήσει μέσα στην τρέχουσα χρονιά, υπογραμμίζοντας πως η συγκεκριμένη κίνηση προετοιμάζονταν από τη στιγμή που ο όμιλος αποεπένδυσε από την κατηγορία των ηλεκτρικών ειδών, ωστόσο αναβλήθηκε για τρία χρόνια λόγω των οικονομικών συνθηκών.

«Πρόκειται για έναν αναπτυξιακό project, όπως της AEAAΠ. Ίσως μπούμε με περισσότερα από ένα concepts. Στόχος μας είναι να γίνει ισότιμος κλάδος με τους υπόλοιπους δυο τουλάχιστον με την Intersport από πλευράς μεγέθους, να αφορά όλη την περιοχή στην οποία βρισκόμαστε και οπωσδήποτε θα έχει φυσική και ψηφιακή παρουσία», υπογράμμισε ο κ. Φουρλής δίνοντας το περίγραμμα των στόχων και της στρατηγικής που θα ακολουθήσει στο νέο πεδίο.

Σε ανάλογο μήκος κύματος και ο διευθύνων σύμβουλος της Fourlis Απόστολος Πεταλάς, ο οποίος ανέφερε πως υπάρχουν εξελίξεις γύρω από την προσπάθεια επέκτασης σε νέο κλάδο retail που έχει δυναμική και τόνισε πως σύντομα θα είναι σε θέση να ανακοινώσει συγκεκριμένα πράγματα για την προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια. «Πρόθεση της Fourlis είναι να δημιουργήσει ένα τρίτο πόδι στη λιανική», είχαν δηλώσει πρόσφατα πηγές που γνωρίζουν την υπόθεση, δίνοντας το περίγραμμα των προθέσεων των διοικούντων την εταιρεία.

Παράλληλα με την επέκταση της «ακτίνας δράσης», η εταιρεία συνεχίζει τις επενδύσεις για την ενίσχυση των υποδομών αλλά και το σχέδιο για την αντιμετώπιση των ζημιογόνων δραστηριοτήτων, με έμφαση την Τουρκία. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Πεταλά ψηλά στην ατζέντα βρίσκεται η επέκταση του δικτύου καθώς η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στα φυσικά καταστήματα, ώστε να διασφαλισθεί το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης των καταναλωτών με βάση τις σύγχρονες ανάγκες. Προς αυτή την κατεύθυνση, έχει ξεκινήσει συνεργασία με κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Microsoft και η Google, με απώτερο στόχο τη δημιουργία υποδομών αιχμής.

«Όλα ανοιχτά στην Τουρκία»

Σημαντικές κινήσεις γίνονται και για τον εξορθολογισμό του κόστους λειτουργίας των μεγάλων ΙΚΕΑ σε Λάρισα και Ιωάννινα, τα οποία είναι ζημιογόνα. Σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, πρόσφατα ολοκληρώθηκε πρόγραμμα εθελουσίας με επιτυχία ενώ από την 1η Ιουλίου αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες για την αναμόρφωση των χώρων τους, σε περίπου 10.000 τμ. από 20.000 τ.μ. που είναι σήμερα, ώστε να ολοκληρωθεί μέχρι τον Οκτώβριο. Επιπλέον, για τους επιπλέον χώρους που θα μείνουν κενοί στα καταστήματα σε Ιωάννινα και Λάρισα σχεδιάζεται η εκμετάλλευση τους. Μάλιστα, έχει συγκεντρώσει ήδη προσφορές, μεταξύ των οποίων και η H&M. Όλα ανοιχτά είναι τα ενδεχόμενα και για το μέλλον της εταιρείας στην Τουρκία, χωρίς να αποκλείεται ακόμη και το κλείσιμο όλων των φυσικών σημείων (από την αρχή της χρονιάς έχει ήδη κλείσει 12 και έχουν μείνει 13).

Η διοίκηση εμφανίστηκε αισιόδοξη για την πορεία των αποτελεσμάτων στο σύνολο του 2021. Ήδη, παρ’ όλες τις αντιξοότητες που εξακολουθούν να υφίστανται καταγράφονται ενθαρρυντικές ενδείξεις, με τις πωλήσεις να αναμένεται να κλείσουν με διψήφια αύξηση στο πρώτο εξάμηνο σε σύγκριση με το 2020, και με μονοψήφια μείωση σε σχέση με το 2019. Κάτι που ο κ. Πεταλάς χαρακτήρισε επίτευγμα δεδομένων των συνθηκών. «Πρόκειται για το καλύτερο πρώτο εξάμηνο των τελευταίων έξι χρόνων σε επίπεδο EBITDA», σημείωσε χαρακτηριστικά. Η βελτίωση της κερδοφορίας έρχεται χάρη στην ικανότητα της εταιρείας να διατηρεί σε υγιή επίπεδο το περιθώριο κέρδους παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό και την επιθετική πολιτική των ανταγωνιστών της.

Projects 100 εκατ. ευρώ

Όσον αφορά στο Project δημιουργίας της Trade Estate, η διοίκηση ξεκαθάρισε πως δεν τίθεται θέμα νέου επενδυτή στην παρούσα φάση, ξεκαθαρίζοντας πως η εταιρεία έχει μηδενικό δανεισμό και αρκετή άνεση να στηρίξει οικονομικά την ανάπτυξή της, μέσω άντλησης δανεισμού και πρόσθεσε πως αυτή την στιγμή, έχει υπογεγραμμένα Project άνω των 100 εκατ. ευρώ που θα ανακοινωθούν σε ευθέτω χρόνο και σχεδιάζει και άλλα. Στόχος όπως επεσήμανε ο κ. Φουρλής, είναι όταν κατατεθεί η αίτηση για είσοδο στο Χρηματιστήριο, πάνω από 50 εκατ. ευρώ να προέρχονται από άλλους χώρους πέραν των καταστημάτων που θα εισφερθούν στην ΑΕΕΑΠ.

Χρονιά ορόσημα το 2021

«Είμαστε απόλυτα αισιόδοξοι και βέβαιοι ότι με τον καινούριο τρόπο ανάπτυξης. Το 2021 θεωρούμε ότι είναι μια πάρα πολύ σημαντική χρονιά για τον όμιλο. Πρώτον, διότι στο τέλος θα έχει εξέλθει πλήρως της κρίσης του κορονοϊού, το σημαντικό όμως είναι ότι αδράξαμε την ευκαιρία το 2021 και το 2020 και κάναμε πολλές αλλαγές και βήματα προς τα εμπρός. Στο τέλος του 2021 από τα περίπου 150 σημεία πώλησης που έχουμε ΙΚΕΑ και Intersport σε 5 χώρες, δεν θα έχουμε κανέναν ζημιογόνο κατάστημα συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας και της Ελλάδας. Δεύτερον θα έχουμε προχωρήσει στη δημιουργία δυο υπερσύγχρονων κέντρων logistics αυτοματοποιημένων και για την ΙΚΕΑ και το καινούριο της Intersport. Τρίτον, θα έχει ιδρυθεί και θα έχει προχωρήσει στην ανάπτυξη της η Trade Estates και ευελπιστούμε να έχει ξεκινήσει η καινούρια δραστηριότητα. Το τέλος του 2021 θα μας βρει πανέτοιμους σε όλους τους τομείς για να αντιμετωπίσουμε την πολύ καλή περίοδο ανάπτυξής που θεωρούμε ότι ξεκινάει για την χώρα αλλά και την ευρύτερη περιοχή», υπογράμμισε ο κ. Φουρλής.

Καμία ανατίμηση

Όσον αφορά τέλος στην ανοδική πορεία που διαγράφουν οι πρώτες ύλες και το μεταφορικό κόστος, ο κ. Πεταλάς σημείωσε πως θα έχουν μικρή επίδραση στον όμιλο, ξεκαθαρίζοντας πως δεν έχει προχωρήσει σε καμία αύξηση τιμών στον παρόν τιμοκατάλογο ενώ προέβλεψε μικρής έκτασης ανατιμήσεις στον κατάλογο προϊόντων της νέας χρονιάς, αλλά και μειώσεις.

Όπως εξήγησε ο κ. Πεταλάς, ο λόγος που δεν επηρεάζεται η Fourlis από την ασφυκτική πίεση που δημιουργείται στο παγκόσμιο εμπόριο είναι πρώτον γιατί στο τομέα του οικιακού εξοπλισμού προμηθεύεται τα προϊόντα της από τον μητρικό όμιλο ΙΚΕΑ, ο οποίος την ενημέρωσε ήδη πως για τους επόμενους 18 μήνες δεν θα έχει καμία επίδραση και στον τομέα των αθλητικών ειδών, οι μεγάλοι συνεργάτες της, όπως η Nike και η Adidas δεν σκοπεύει ούτε αυτές να αλλάξουν την τιμολογιακή πολιτική τους. Τέλος, σχολιάζοντας το ενδεχόμενο έκδοσης νέου ομολογιακού καθώς το υφιστάμενο λήγει σε λίγους μήνες, ο κ. Πεταλάς αρκέστηκε να πει ότι εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα για την αναχρηματοδότησή του.

Διαβάστε επίσης

Β. Φουρλής (Fourlis): Πώς η Intersport βγήκε κερδισμένη από την πανδημία


ΣΧΟΛΙΑ