• Business

    Tobias Wasmuht (SPAR) στο mononews: «Έχουμε δυναμικά σχέδια για την Ελλάδα»

    SPAR Intenational Tobias Wasmuht

    O διευθύνων σύμβουλος της SPAR Intenational, Tobias Wasmuht


    «Τώρα είναι η κατάλληλη ευκαιρία για να αναγεννηθεί το σήμα SPAR στην Ελλάδα», υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος της SPAR Intenational, Tobias Wasmuht, σημειώνοντας πως υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ανεξάρτητων λιανέμπορων που επιθυμούν να ενταχθούν σε μεγαλύτερα σχήματα για να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί και αντεπεξέλθουν στην πίεση των μεγάλων αλυσίδων. «Πιστεύουμε πως είμαστε η λύση για τους ανεξάρτητους λιανέμπορους να ενωθούν, να εκσυγχρονισθούν και να κερδίσουν από τις οικονομίες κλίμακας που θα δημιουργηθούν», σημειώνει χαρακτηριστικά.

    Ο κ. Wasmuht, μιλώντας στο mononew.gr  στο πλαίσιο του πρώτου forum προμηθευτών της SPAR, λίγους μήνες μετά την επιστροφή της εταιρείας στην χώρα ύστερα από απουσία τριών χρόνων επισημαίνει πως στη νέα πραγματικότητα που δημιούργησαν στον κλάδο των σούπερ μάρκετ οι αλλεπάλληλες εξαγορές και συγχωνεύσεις, με αποκορύφωμα την απόκτηση του Μαρινόπουλου από τον Σκλαβενίτη και την ένταξη του Βερόπουλου στο My Market, της οικογένειας Παντελιάδη, το σήμα SPAR έχει όλες τις προϋποθέσεις και την τεχνογνωσία να παίξει ρόλο και να πετύχει σημαντική ανάπτυξη, μέσα από τη συνεργασία με τους ανεξάρτητους λιανέμπορους της χώρας.

    «Στην Ελλάδα είναι η εποχή των μεγάλων αλλαγών, παντού, στη χώρα στην οικονομία, και στο λιανεμπόριο τροφίμων. Σε αυτό το περιβάλλον η SPAR» έχει ρόλο να παίξει», αναφέρει με έμφαση.

    Ο κ. Wasmuht υπογραμμίζει πως ο ολλανδικός όμιλος δεν έχει μετανιώσει για τη συνεργασία με την «Βερόπουλος», παρά το άδοξο τέλος που είχε, σημειώνοντας πως σέβεται την οικογένεια Βερόπουλου, την οποία εξακολουθεί να θεωρεί καλούς λιανέμπορους. Ανάλογη άποψη έχει και για την οικογένεια Παντελιάδη του ομίλου METRO, παρότι αυτή επέλεξε να διακόψει τη συνεργασία με την SPAR, μετά την εξαγορά του Βερόπουλου.

    Όπως λέει ο επικεφαλής της SPAR, «τίποτα δεν πήγε λάθος στις διαπραγματεύσεις που είχαν το διάστημα εκείνο», απλά η οικογένεια Παντελιάδη επέλεξε να συνεχίσει αυτόνομα και να επενδύσει στο σήμα My Market. Παρ’ όλα αυτά, ξεκαθαρίζει πως η αποχώρηση της SPAR έχει με καλούς όρους, δηλώνοντας ανοιχτός σε πιθανή συνεργασία στο μέλλον.

    Όσον αφορά στην επιλογή να συνεργαστούν με τον «Αστέρα», παρότι υπήρχαν και άλλες προτάσεις, ο κ. Wasmuht εξηγεί πως οι δυο εταιρείες μοιράζονται τις ίδιες αξίες και φιλοσοφία (συνεργατικά σχήματα) και επιπλέον ο όμιλος Αστέρας έχει να επιδείξει πολύ καλές επιδόσεις.

    Κλείνοντας, δηλώνει πεπεισμένος για την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί από κοινού με την Spar Hellas, για τη δημιουργία ενός δικτύου 330 καταστημάτων που θα υποδέχεται σε καθημερινή βάση 150.000 καταναλωτές και τζίρο άνω των 600 εκατ. ευρώ έως το 2021 και τονίζει πως τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα από τα καταστήματα που μετατράπηκαν σε SPAR είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά (τρέχουν με ρυθμούς ανάπτυξης 30%) ενώ το ενδιαφέρον από μεμονωμένους λιανέμπορους για ένταξη στο δίκτυο είναι πολύ μεγάλο.

    Η Spar είναι ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος λιανέμπορος στον κόσμο. Ξεκίνησε το 1932 στην Ολλανδία και σήμερα δραστηριοποιείται σε 48 χώρες, διαθέτει 12.700 καταστήματα και έχει πωλήσεις 34,5 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση. Στην Ελλάδα επέστρεψε στις αρχές του 2017, σε συνεργασία με τον όμιλο Αστέρα.

    Από την αρχή του έτους, οπότε και ανακοινώθηκε η επιστροφή της Spar στην χώρα μας, έχουν ανοίξει καταστήματα σε πέντε περιοχές της χώρας (Δωδεκάνησα, Κυκλάδες, Σποράδες, Κεντρική Ελλάδα κα.), αλλά και στην Αθήνα, ενώ το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσει η λειτουργία νέων σημείων στην Πελοπόννησο και στα Ιόνια νησιά. Στο τέλος της φετινής χρονιάς η εταιρεία θα αριθμεί συνολικά 24 καταστήματα ενώ παράλληλα θα έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την μετατροπή άλλων 48 σημείων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Το σχέδιο της Spar για 330 καταστήματα στην Ελλάδα- Τι δείχνουν τα πρώτα αποτελέσματα

    ΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SPAR: Δυναμική επιστροφή στην ελληνική αγορά

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ξετυλίγεται το σχέδιο της Spar στην Ελλάδα: Τα πρώτα καταστήματα και τα επόμενα βήματα



    ΣΧΟΛΙΑ