• Business

    To top 10 των εταιρειών με τις μεγαλύτερες μειώσεις τιμών στο ράφι

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Άννα Διανά
    Κώστας Σκρέκας, Υπουργός Ανάπτυξης και Επένδυσεων

    Κώστας Σκρέκας, Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων


    Μεγαλώνει η λίστα με τις εταιρείες που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για «Μόνιμη Μείωση Τιμής» στα σούπερ μάρκετ.

    Αισίως έφτασαν τις 62 με 770 προϊόντα που έχουν κλειδωμένη τιμή για έξι μήνες.

    Μπορεί η λίστα να εντυπωσιάζει ως προς τον όγκο των προϊόντων και να διαφημίζεται ως επιτυχία από την Κυβέρνηση, αφού ο αρχικός στόχος ήταν τα 500 προϊόντα με τον πήχη να ανεβαίνει πλέον σε πάνω από 1.000 αλλά το ύψος των μειώσεων μάλλον απογοητεύει.

    Μειώσεις μετά τις ανατιμήσεις

    Η μεσοσταθμική μείωση των τιμών των συγκεκριμένων προϊόντων είναι στο 6,16% όταν στο εννεάμηνο φέτος οι τιμές των ταχυκίνητων προϊόντων στα σούπερ μάρκετ με βάση τα στοιχεία της Circana που δημοσιοποίησε χθες έχουν αυξηθεί κατά 8,1% ανά τεμάχιο ενώ μόνο σε έναν μήνα η αύξηση -αν και βαίνει μειούμενη- είναι στο 4,3%.

    Οι αυξήσεις στην κατηγορία των τροφίμων ανά τεμάχιο είναι  μέχρι και τον Σεπτέμβριο στο 8%, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής στο +8,4% ενώ οι μεγαλύτερες αυξήσεις ανά τεμάχιο καταγράφονται στα είδη οικιακής φροντίδας που φτάνουν στο 10,3%.

    Αλλωστε και από τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ είναι ενδεικτικά για το εύρος των αυξήσεων με τον πληθωρισμό στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά να διαμορφώνεται στο 9,9% ωθούμενα από τις ανατιμήσεις σε ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.

    Πάντως στη λίστα με τη Μόνιμη Μείωση Τιμής παρατηρούνται και μειώσεις που φτάνουν στο 31%. Ενδεικτικά αναφέρονται οι εταιρείες που με τις μεγαλύτερες ποσοστιαίες μειώσεις σε κάποια από τα προϊόντα τους:

    1. Pescanova Hellas που συμμετέχει με επτά κατεψυγμένα προϊόντα και μείωση τιμής από 7% έως 31% (μπακαλιάρος φιλέτο).

    2. Μύλοι Κομοτηνής με κλειδωμένη τιμή -22% για δύο προϊόντα (αλεύρι για όλες τις χρήσεις) με τα οποία συμμετέχει στην πρωτοβουλία Σκρέκα.

    3. Μύλοι Λούλη, με 12 προϊόντα εκ των οποίων ένα (αλεύρι ολικής) έχει μείωση τιμής 23%.

    4. Numil Hellas, με 25 προϊόντα στη λίστα, βρεφικά γάλατα και φυτικά ροφήματα με μείωση από 5% έως και 14% για ένα προϊόν.

    5. Ελαϊς-Unilever, η οποία είναι μια από τις δύο πολυεθνικές στις οποίες επιβλήθηκε πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ, συμμετέχει με 84 προϊόντα και δύο προϊόντα που εντάσσονται στην κατηγορία των απορρυπαντικών με μείωση 20% και άλλα δύο, επίσης απορρυπαντικά με μείωση 12%.

    6. JACOBS DOUWE EGBERTS, που συμμετέχει με οκτώ προϊόντα και μείωση τιμής από 5% έως 10%.

    7. Με 18 προϊόντα συμμετέχει στην πρωτοβουλία η γαλακτοβιομηχανία ΔΕΛΤΑ με τις μειώσεις στο γιαούρτι να φτάνουν στο 10% και σε φυτικά ροφήματα στο 8%.

    8. Η Όλυμπος της οικογένειας Σαράντη, η πρώτη που προχώρησε σε μείωση τιμών στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Σκρέκα, συμμετέχει με 18 προϊόντα και μείωση τιμής έως 7%.

    9. Η ΕΛΓΕΚΑ με 15 προϊόντα και μείωση από 5% έως 12%

    10. Η Μέλισσα Κίκιζας με 38 προϊόντα και μείωση τιμής 8% σε κάποια εξ’ αυτών.

    Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης τα νοικοκυριά από το μέτρο κερδίζουν περί τα 35-40 ευρώ τον μήνα.

    Οι βασικοί κωδικοί που διακινούνται από ένα σούπερ μάρκετ είναι περί τις 15.000 ωστόσο όπως είπε ο υπουργός σε ραδιοφωνική συνέντευξη, τα προϊόντα που έχουν μπει στη λίστα αποτελούν ένα μεγάλο ποσοστό από τους περίπου 4.000 βασικούς κωδικούς που συνθέτουν το 80-90% του τζίρου στα σούπερ μάρκετ.

    Μοντέλο Walmart για σταθερές τιμές στα ράφια

    Παράλληλα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης δρομολογεί νομοθετική ρύθμιση ώστε να ενσωματωθούν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην τιμή των προϊόντων.

    Ήδη επτά στα δέκα προϊόντα στα σούπερ μάρκετ είναι υπό καθεστώς προωθητικής ενέργειας στα σούπερ μάρκετ.

    «Θα το αλλάξουμε αυτό. Πρόκειται για ασανσέρ τιμών, δεν γνωρίζει ο καταναλωτής την τιμή, δεν μπορεί να συγκρίνει τιμές σε ομοειδή προϊόντα και τελικά μπερδεύεται. Αναγκάζεται  να στοκάρει για πετύχει καλύτερη τιμή» είπε ο κ. Σκρέκας.

    «Ήδη σχεδιάζουμε μία νέα μεταρρύθμιση για σταθερά χαμηλές τιμές, ώστε να μπει φρένο σε αυτή την κατάσταση, διότι η αγορά έχει μετατραπεί σε παζάρι» πρόσθεσε.

    Η μεταρρύθμιση που προωθεί ο κ. Σκρέκας είναι η στρατηγική Every Day Low Price, το μοντέλο που ακολούθησε ο παγκόσμιος κολοσσός στο λιανεμπόριο τροφίμων Walmart πετυχαίνοντας ένα success story.

    Στο πρώτο τρίμηνο του έτους το «φρένο» στις προσφορές

    Με βάση το μοντέλο αυτό οι προσφορές και οι εκπτώσεις ενσωματώνονται στην τιμή έτσι ώστε να υπάρχει μόνιμη μείωση τιμής για ένα διάστημα. Για παράδειγμα αντί για ένα συν ένα προϊόν που βάζει προσφορά ένας προμηθευτής για μια εβδομάδα να ενσωματώσει την προσφορά ώστε το προϊόν να είναι σε χαμηλότερη τιμή για έναν μήνα στο ράφι.

    Ο τρόπος με τον οποίο θα το καταφέρει αυτό η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης δεν είναι γνωστός, ωστόσο στις προθέσεις του υπουργού είναι να εφαρμοστεί έως το πρώτο τρίμηνο του έτους για  «να μπει ένα τέλος σε όλες αυτές τις χιλιάδες προωθητικές ενέργειες που μπερδεύουν τον καταναλωτή» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Διαβάστε επίσης

    Σούπερ μάρκετ: Τα 50 προϊόντα που οι τιμές τους αυξήθηκαν έως 31% μέσα σε έναν χρόνο

    Σκρέκας για ακρίβεια: Σχέδιο για μόνιμα χαμηλές τιμές στο ράφι

    Κώστας Σκρέκας: 770 προϊόντα σε 37 βασικές κατηγορίες στην πρωτοβουλία Μόνιμη Μείωση Τιμής



    ΣΧΟΛΙΑ