• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


    Ήπια πτωτικές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 25-29 Ιουνίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ανοδικά κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε παρά τις πτωτικές τάσεις που παρατηρήθηκαν μέχρι και τα μέσα της εβδομάδας με αποτέλεσμα ο δείκτης BCI την Παρασκευή (29/6) να διαμορφωθεί στις 2,170 μονάδες με κέρδη της τάξεως των 159 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης. Παράλληλα, ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 18,110 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική άνοδο της τάξεως των $ 1,618.

    Συγκεκριμένα, η αγορά στο ξεκίνημα της εβδομάδας και στις δυο περιοχές κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς με τους ναύλους όμως, ειδικά από την περιοχή της Βραζιλίας, να διατηρούν την δυναμική τους.

    Παρόλα αυτά, στην συνέχεια και κατά την διάρκεια της υπόλοιπης εβδομάδας παρουσίασαν ύφεση ενώ άρχισαν να ανακάμπτουν προς το κλείσιμο.

    Έτσι, ο δείκτης στην διαδρομή (C3) από την Βραζιλία προς την Κίνα έκλεισε στα $ 20.76 ανά τόνο με εβδομαδιαία άνοδο της τάξεως των $1.26 ανά τόνο ενώ αντίθετα στην διαδρομή (C5) από τη Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao υποχώρησε στα $ 7.16 ανά τόνο από $7.24 ανά τόνο που είχε βρεθεί την προηγούμενη εβδομάδα.

    Άνοδο παρουσίασαν οι ναύλοι στα υπερατλαντικά και fronthaul ταξίδια με την διαθέσιμη χωρητικότητα του Βόρειου Ατλαντικού να παραμένει στενή ενώ η μεγαλύτερη κινητικότητα παρατηρήθηκε στα fronthaul ταξίδια.

    Επίσης, ανοδικά κινήθηκε και η αγορά της Νοτίου Αφρικής καθώς ο δείκτης (C17) από το Saldanha bay προς το Qingdao μέχρι την Παρασκευή ενισχύθηκε στα $ 14.17ανά τόνο.

    Τέλος, ενδεικτική αναφορά ναύλωσης ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 177,600 dwt/2003 με παράδοση στο Caofeidian για δυο έμφορτα ταξίδια μέσω της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην περιοχή Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $ 14,300 ημερησίως.

    Panamax/Kamsarmax

    Στον Βόρειο Ατλαντικό, παρά τις πτωτικές τάσεις της αγοράς στο ξεκίνημα της εβδομάδας, ένας νέος αριθμός φορτίων από την Βαλτική μείωσε την διαθέσιμη χωρητικότητα ενισχύοντας τους ναύλους με ενδεικτική πληροφορία σε ναύλωση πλοίου τύπου Kamsarmax για δυο έμφορτα ταξίδια και με επαναπαράδοση στο Γιβραλτάρ στα μεσαία επίπεδα των $13Κ ημερησίως.

    Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής όπου αρχικά η εικόνα ήταν αρνητική με χαμηλή την κινητικότητα σε ναυλώσεις.

    Παρόλα αυτά, στην συνέχεια η αγορά παρουσίασε βελτίωση λόγω της αυξημένης ζήτησης με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε fronthaul ταξίδια να κινηθούν σε πλοία τύπου Kamsarmax οριακά χαμηλότερα από τα $16Κ+$600(ΒΒ) ενώ στα κυκλικά υπερατλαντικά ταξίδια σε πλοία χωρητικότητας 77,000 dwt διαμορφώθηκαν κοντά στα $18Κ ημερησίως.

    Η αγορά του Ειρηνικού παρουσίασε περαιτέρω πτώση μέχρι τα μέσα της εβδομάδας ενώ στην συνέχεια η κινητικότητα αυξήθηκε και οι ναύλοι σταθεροποιήθηκαν.

    Επιπροσθέτως, παρόλο που η ζήτηση από την Ανατολική Αυστραλία ήταν περιορισμένη λόγω του μειωμένου αριθμού φορτίων άνθρακα, ένας νέος αριθμός απαιτήσεων Βόρειου Ειρηνικού πρόσφερε στήριξη στην αγορά καθώς απορρόφησε μερικά διαθέσιμα πλοία με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο τύπου Kamsarmax διαθέσιμο στην μεσαία Κίνα που ναυλώθηκε προς το τέλος της εβδομάδας για κυκλικό ταξίδι με φορτίο σιτηρών στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $11Κ ημερησίως ενώ παράλληλα από την ανατολική Αυστραλία αναφέρθηκε ναύλωση σε παρόμοιου τύπου πλοίο για ταξίδι προς την Ινδία στα μεσαία επίπεδα των $12Κ ημερησίως.

    Αντίθετα, νοτιότερα, ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων παρέμεινε αυξημένος λόγω της έλλειψης φορτίων άνθρακα Ινδονησίας με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να κινηθούν σε περίπου παρόμοια επίπεδα με εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων ναυλώσεων και με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο τύπου Kamsarmax διαθέσιμο στην νότιο Κίνα που ναυλώθηκε για ταξίδι από την Ινδονησία προς τις Φιλιππίνες στα χαμηλά επίπεδα των $10Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, η αγορά των Post-Panamaxes ακολούθησε παρόμοιες τάσεις με εκείνες των μικρότερης χωρητικότητας πλοίων καθώς το διαθέσιμο τονάζ παρέμεινε διευρυμένο.
    Παρόλα αυτά, καθώς προς το τέλος της εβδομάδας τα περισσότερα διαθέσιμα πλοία σε θέσεις spot/prompt ναυλώθηκαν οι ναύλοι σταθεροποιήθηκαν.

    Τέλος, η αγορά στις χρονοναυλώσεις περιόδου παρέμεινε αδύναμη με πληροφορίες μεν σε διάφορες διαπραγματεύσεις αλλά με λίγες ναυλώσεις. Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου Kamsarmax διαθέσιμο στην βόρεια Κίνα για περίοδο ενός έτους στα $ 12,750 ημερησίως.

    Supramax/Ultramax

    Στον Ατλαντικό, γενικά, η αγορά παρουσίασε σημάδια ύφεσης με τα πλοία διαθέσιμα στον κόλπο της Αμερικής προς τα τέλη με αρχές Ιουλίου να δυσκολεύονται να ναυλωθούν λόγω έλλειψης φορτίων οπότε και αναγκάστηκαν να χαμηλώσουν τις αποδοχές τους ενώ πληροφορίες ανέφεραν ότι στα υπερατλαντικά ταξίδια πλοίο τύπου Supramax ναυλώθηκε προς την Αίγυπτο στα $15Κ ημερησίως.

    Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με τους ναύλους σε fronthaul ταξίδια στα Ultramaxes να κυμαίνονται κοντά στα $14Κ+$ 400Κ(ΒΒ) ενώ σε υπερατλαντικά στα Supramaxes στα επίπεδα των $13Κ και στα Ultramaxes στα $14Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, η αγορά της Ευρώπης παρέμεινε αμετάβλητη με τους ναύλους στα Supramaxes σε ταξίδια με φορτία scrap προς την ανατολική Μεσόγειο να κυμαίνονται κοντά στα $12Κ ημερησίως. Επίσης, στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου η αγορά βρέθηκε υπό πτωτική πίεση με την διαθέσιμη χωρητικότητα να παραμένει αυξημένη και με λίγα φορτία.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ειρηνικού καθώς κινήθηκε πτωτικά αφού η σταθερή ροή φορτίων από την Ινδονησία και την Αυστραλία δεν ήταν επαρκής για την απορρόφηση του αυξημένου αριθμού των διαθέσιμων πλοίων.

    Επίσης, βόρεια του Ειρηνικού, οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια επίσης κινήθηκαν πτωτικά και στα Supramaxes διαθέσιμα στην μεσαία Κίνα κυμάνθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $11Κ ημερησίως ενώ σε ταξίδια με φορτία χάλυβα προς την Νοτιοανατολική Ασία από τα επίπεδα των $10Κ ημερησίως υποχώρησαν στα $9Κ ημερησίως.

    Αντίθετα, τα backhaul φορτία χάλυβα από την Βόρεια Κίνα κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα και έτσι στα Supramaxes οι ναύλοι σε ταξίδια προς την Μεσόγειο κυμάνθηκαν κοντά στα $8Κ ημερησίως, προς τον κόλπο της Αμερικής στα επίπεδα των $4Κ ημερησίως ενώ στα Ultramaxes ήταν κατά περίπου $750 ημερησίως παραπάνω.

    Τέλος, ενδεικτική αναφορά συμφωνίας που έγινε στις χρονοναυλώσεις περιόδου ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 60,690 dwt/2017 διαθέσιμο στην Νότιο Κίνα για 8-10 μήνες και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $13,500 ημερησίως.

    Στα Handysize, η κινητικότητα της αγοράς του Ατλαντικού ήταν αυξημένη ειδικά στην Μαύρη Θάλασσα όπου καθώς από την μια πλευρά η διαθέσιμη χωρητικότητα σε θέσεις spot ήταν αυξημένη συγχρόνως υπήρξαν και αρκετά φορτία σιτηρών από την περιοχή.

    Παράλληλα, οι αγορές των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής καθώς και της δυτικής Αφρικής παρέμειναν σχετικά σταθερές χωρίς μεγάλες αλλαγές.

    Αντίθετα ύφεση παρουσίασε η αγορά της Νοτίου Αφρικής ενώ αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ινδικού ωκεανού με τους πλοιοκτήτες σε ταξίδια από την Ανατολική Ινδία προς την Νοτιοανατολική Ασία να ζητάνε κοντά στα $8Κ ημερησίως και οι ναυλωτές να τα κοστολογούν κοντά στα $7Κ ημερησίως.

    Τέλος, η αγορά της Άπω Ανατολής κινήθηκε σε ήπια σταθερούς τόνους με τους ναύλους στα φορτία χάλυβα Ιαπωνία σε μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία για ταξίδια προς την νοτιοανατολική Ασία να κυμαίνονται κοντά στα $11Κ(aps) ενώ αντίθετα η εικόνα της αγοράς της Νοτιοανατολικής Ασίας ήταν αρνητική ειδικά σε πλοία διαθέσιμα στις περιοχές του Βιετνάμ, Φιλιππίνες και Νότιο Κίνα.

    bulker ναυλαγορά ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Α. Χατζηγιάννης: Ενισχύεται το ελληνικό χρώμα στο tanker pool V8

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Meditarrenean Tugs: Η νέα κοινοπραξία των ρυμουλκών με την υπογραφή Βερνίκου και Σπανόπουλου

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Παληός: Νέες business με την Cargill International για την Diana Shipping



    ΣΧΟΛΙΑ