• Business

    Τι δείχνει η δημοπράτηση οδικών έργων αξίας άνω του 1,1 δισ. – Η ανθεκτικότητα των μεγάλων κατασκευαστών και η εμφάνιση του νέου μπλοκ

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Ευθύμιος Μπουλούτας (Ελλάκτωρ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat), Παναγιώτης Ψαλτάκος (ΤΕΚΑΛ)


    Αναμφίβολα ο περασμένος μήνας ήταν ίσως ο σημαντικότερος όσον αφορά τα δημόσια οδικά έργα καθώς δημοπρατήθηκαν τέσσερις κομβικοί οδικοί άξονες συνολικής αξίας άνω του 1,1 δισ. ευρώ.

    Σε αυτά έδωσαν δυναμικά το παρόν και οι πέντε μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι, ενώ εμφανίστηκε και μία νέα κοινοπραξία, η οποία έκανε την έκπληξη και κατάφερε να κλειδώσει το ένα εκ των τεσσάρων έργων με αποτέλεσμα να γίνεται λόγος για ένα νέο μπλοκ που θα πρωταγωνιστήσει σε παρόμοιους διαγωνισμούς.

    Ταυτόχρονα, οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι προχώρησαν στη δημιουργία των απαραίτητων συμμαχιών με στόχο πάντοτε την επικράτηση στους διαγωνισμούς που συμμετέχουν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ,  Ελλάκτωρ, Intrakat και Mytilineos να αποκτήσουν μεγάλα κομμάτια  από την πίτα των έργων που δημοπρατήθηκαν.

    Μπράλος-Άμφισσα

    Το πρώτο κατά χρονολογική σειρά υποβολής και αποσφράγισης προσοφορών έργο που έδωσε το έναυσμα για την εκκίνηση των τεσσάρων δημοπρατήσεων του περασμένου μήνα ήταν ο οδικός άξονας Μπράλος-Άμφισσα.

    Πρόκειται για ένα έργο συνολικής αξίας 285 εκατ. ευρώ, το οποίο τάραξε κατά ένα βαθμό τα νερά του κατασκευαστικού γίγνεσθαι, καθώς η ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου, που έχει εμπειρία στα λιμενικά έργα, σε συνεργασία με την Interkat των αδερφών Πανουργιά και Μιχάλη Παπαϊωάννου και την ιταλική CMC SpA.

    Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr  η εν λόγω κοινοπραξία θα «κτυπήσει» και άλλα οδικά έργα, ενώ έχει βρει και αυστριακό partner για τη διεκδίκηση σιδηροδρομικών έργων.

    Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2021, όπως είχε γράψει ήδη το mononews.gr, το έργο διεκδικούσαν επίσης και οι πέντε μεγάλοι κατασκευαστές όπως φάνηκε και την 15η Φεβρουαρίου. Εφόσον, δεν γίνουν προσφυγές σε διάστημα εντός 10 με 15 ημερών από την ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη, τότε ακουλουθεί η διαδικασία υπογραφής της σύμβασης (ελεγκτικό συνέδριο και έγκριση από τη  Βουλή).

    Αυτό σημαίνει πως είναι πολύ πιθανό η σχετική σύμβαση να υπογραφεί εντός του τρέχοντος έτους, ενώ δεν αποκλείεται μέχρι τα τέλη του 2022 ή τις αρχές του 2023 να έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής.

    Κατ’ αυτόν τον τρόπο τηρείται ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και η ολοκλήρωση του τμήματος μήκους 25 χιλιομέτρων που εντάσσεται στον οδικό άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο αναμένεται περί το Α’ Εξάμηνο του 2027, καθώς η κατασκευαστική περίοδος του έργου ανέρχεται στα τεσσεράμισι έτη.

    Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη

    Πρόκειται για ένα από τα τρία τμήματα του υπο δημοπράτηση Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης συνολικής αξίας 1,6 δισ. ευρώ.

    Το εν λόγω έργο αφορά στο τμήμα Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ συνολικής αξίας 186 εκατ. ευρώ, το οποίο διεκδικήθηκε από τους όλους του μεγάλους κατασκευαστές με τον Όμιλο της Ελλάκτωρ να δίνει την καλύτερη προσφορά, όπως φάνηκε και από την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών που έγινε στις 22 Φεβρουαρίου.

    Το μήκος του υπό δημοπράτηση οδικού άξονα ανέρχεται στα 14 χιλιόμετρα. Το επόμενο βήμα είναι η ανάδειξη του μειοδότη σε προσωρινό ανάδοχο και εν συνεχεία η υπογραφή της σχετικής σύμβασης με την εκκίνηση των εργασιών να αναμένεται έως τα τέλη του 2022.

    Επέκταση Λεωφόρου Κύμης στην Αττική Οδό

    Ο εν λόγω διαγωνισμός αφορά τη μία από τις τέσσερεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, οι οποίες δεν εντάσσονται στην παραχώρηση εκτιμώμενης αξίας 2,5 δισ. ευρώ που έχει βγάλει στον «αέρα» αυτή την περίοδο το ΤΑΙΠΕΔ.

    Ο διαγωνισμός που αφορά σε δημόσιο έργο μαγνήτισε τέσσερεις μεγάλους κατασκευαστές  με την Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ να υποβάλει την καλύτερη προσφορά. Το έργο διεκδίκησε με ίδιες δυνάμεις ο Όμιλος ΑΒΑΞ, ενώ η Mytilineos δε συμμετείχε στο διαγωνισμό.

    Το έργο συνολικής αξίας 434 εκατ. ευρώ αφορά την ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης, από την Αττική Οδό έως τον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη). Περιλαμβάνει, επίσης τη μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητόδρομου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ.

    Μαζί με τη σύνδεση της ΕΟ Νο1 κόμβου Καλυφτάκη, η οποία αποτελεί αντικείμενο προαίρεσης, το μήκος της λεωφόρου θα ανέρχεται στα 4,2 χιλιόμετρα.

    Η επιλογή της δημοπράτησης της Λεωφόρου Κύμης ως δημόσιου έργου σημαίνει ταχύτερους χρόνους συμβασιοποίησης με αποτέλεσμα και εδώ να γίνεται λόγος για εκκίνηση των εργασιών από τον ανάδοχο περί τα τέλη του 2022.

    Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών

    Μπορεί ο Όμιλος Mytilineos να απουσίασε από το διαγωνισμό για τη Λεωφόρο Κύμης, αλλά επικράτησε σε αυτόν για την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών συνολικής αξίας 205 εκατ. ευρώ.

    Εδώ ο Όμιλος βρέθηκε αντιμέτωπος με όλους τους μεγάλους κατασκευαστές, ενώ προσφορά έδωσε και το νέο μπλοκ των ΤΕΚΑΛ-Interkat-CMC SpA.

    Πρόκειται για ακόμα ένα «αιώνιο» έργο που ξεμπλόκαρε το Υπουργείο Υποδομών, καθώς είχε «κολλήσει» από το 2014. Υπενθυμίζεται πως είχαν εμφανιστεί ζητήματα όσον αφορά τη χρηματοδότησή του. Εν τέλει το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2021-2027 και επετεύχθη ο στόχος της δημοπράτησής του στις αρχές του 2022 με την κατασκευή να ξεκινά στα τέλη του ίδιου έτους.

    Η αρχική αξία του ανέρχεται στα 120 εκατ. ευρώ, ενώ στη σύμβαση περιλαμβάνεται και δικαίωμα προαίρεσης ύψους επιπλέον 85 εκατ. ευρώ.

    Το αρχικό μέρος του υπο δημοπράτηση έργου, που χωρίζεται σε δύο τμήματα αφορά στην κατασκευή οδικού τμήματος Νέα Λάμψακο και καταλήγει στη Σήραγγα Βαρθολομαίου, καθώς και το τμήμα από τη Σήραγγα Βαθροβουνίου έως τα Ψαχνά.

    Η προαίρεση περιλαμβάνει τα έργα για τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους περίπου 4,0 χλμ, την παράκαμψη Ψαχνών, καθώς και την αρτηρία σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

    Διαβάστε επίσης

    Στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ η Λ. Κύμης, στην ΑΚΤΩΡ το Αγ. Νικόλαος-Νεάπολη και στη Mytilineos η παράκαμψη της Χαλκίδας

    Γιατί η Λ. Κύμης είναι «εμβληματικό και συνάμα δύσκολο» έργο, το «τέλος» των μεγάλων εκπτώσεων και το νέο μπλοκ Ψαλτάκου

    Outsider για το Μπράλος-Άμφισσα – Η ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου πήρε τη δουλειά, εκτός οι μεγάλοι κατασκευαστές



    ΣΧΟΛΙΑ