• Business

    Στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ η Λ. Κύμης, στην ΑΚΤΩΡ το Αγ. Νικόλαος-Νεάπολη και στη Mytilineos η παράκαμψη της Χαλκίδας

    Στις επάλξεις οι πέντε μεγάλοι κατασκευαστές για τις μονάδες απορριμμάτων αξίας 940 εκατ. ευρώ σε Αττική και Θεσσαλονίκη

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Ευθύμιος Μπουλούτας (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat)


    Λευκό καπνό έχουμε για τα τρία υπό δημοπράτηση έργα αξίας 830 εκατ. ευρώ, για τα οποία, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, μειοδότησαν η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ- ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ο Όμιλος Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ) και η Mytilineos.

    Για τον διαγωνισμό για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης συνολικής αξίας 434 εκατ. ευρώ  μειοδότησε η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ενώ προσφορά φέρεται να έχει υποβάλει και ο ΑΒΑΞ.

    Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, ο μέχρι στιγμής μειοδότης για το υπό δημοπράτηση τμήμα Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ εκτιμώμενης αξίας 186 εκατ. ευρώ είναι ο Όμιλος της Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ), ενώ για την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, μειοδότης για το έργο ύψους 205 εκατ. ευρώ είναι η Mytilineos.

    Πως κινήθηκαν οι προσφορές και η είσοδος του νέου μπλοκ του Παναγιώτη Ψαλτάκου

    Όσον αφορά το τμήμα Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη προσφορές είχαν υποβάλει οι ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos και η Ελλάκτωρ, ενώ δε συμμετείχε η Intrakatat. Οι υποψήφιοι μνηστήρες για την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών ήταν οι Ελλάκτωρ, Intrakat, ΑΒAΞ, Mytilineos, καθώς και η Κοινοπραξία  των ΤΕΚΑΛ-Interkat-CMC SpA, που μειοδότησε στο Μπράλος-Άμφισσα, ενώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δε διεκδίκησε το έργο.

    Εν ολίγοις, τα παραπάνω έργα αποτέλεσαν πεδίο συγκρούσεων και συνεργασίας μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας με την Κοινοπραξία των Παναγιώτη Ψαλτάκου, των αδερφών Παπαιωάννου και της ιταλικής CMC να δίνουν το δυναμικά το παρόν σε ένα εκ τα τρία υπό δημοπράτηση έργα. Μπορεί να μην είχαμε κάποια έκπληξη, όπως και συνέβη πριν από μία ακριβώς μία εβδομάδα, αλλά, όπως φαίνεται από τις πρόσφατες εξελίξεις, το εν λόγω σχήμα δεν αποκλείεται να πρωταγωνιστήσει ως ένα ενιαίο «μπλοκ» και σε άλλα οδικά έργα.

    Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη

    Πρόκειται για το πρώτο τμήμα του υπό δημοπράτηση ΒΟΑΚ. Το μήκος του προς κατασκευή τμήματος είναι 14 χιλιόμετρα και η αξία του εκτιμάται στα 186 εκατ. Ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

    Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου, εφόσον δεν υπάρξουν προσφυγές στης ΑΕΠΠ εκ μέρους των συμμετεχόντων κατά τις επόμενες δεκαπέντε ημέρες από την ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη, είναι πολύ πιθανό ο ανάδοχος να έχει προκηρυχθεί εντός διμήνου.

    Από εκεί και έπειτα θα ακολουθήσει η διαδικασία για την υπογραφή της σύμβασης, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί εντός του έτους. Αυτό σημαίνει πως η κατασκευή του πρώτου τμήματος του οδικού άξονα συνολικής αξίας 1,6 δισ.ευρώ, ενδέχεται να έχει ξεκινήσει προς τα τέλη του τρέχοντος έτους ή το Α΄ Τρίμηνο του 2023.

    Επέκταση Λεωφόρου Κύμης Αττικής Οδού

    Πρόκειται για ένα από τα τέσσερα τεχνικά έργα που αφορούν στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, οι οποίες θα αποτελέσουν ξεχωριστό αντικείμενο όσον αφορά την mega-παραχώρηση του ΤΑΙΠΕΔ που μπορεί να αγγίξει τα 2,5 δισ. Ευρώ.

    Το έργο συνολικής εκτιμώμενης αξίας 434 εκατ. Ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) αφορά  την ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης, από την Αττική Οδό έως τον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη). Περιλαμβάνει, επίσης τη μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητόδρομου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ.

    Μαζί με τη σύνδεση της ΕΟ Νο1 κόμβου Καλυφτάκη, η οποία αποτελεί αντικείμενο προαίρεσης, το μήκος της λεωφόρου θα ανέρχεται στα 4,2 χιλιόμετρα.

    Η επέκταση δημοπρατείται ως δημόσιο έργο, γεγονός και το οποίο σημαίνει ταχύτερους χρόνους ανάδειξης μειοδότη, αναδόχου και υπογραφής σύμβασης με πιθανή και σε αυτή την περίπτωση την εκκίνηση των εργασιών έως τα τέλη το 2022.

    Σχετικά με τις υπόλοιπες τρεις επεκτάσεις προς Ελληνικό, Ραφήνα και Λαύριο, το Υπουργείο Υποδομών αναμένει τη μελέτη που συντάσσουν οι KPMG και Hill International από όπου και θα προκύψει το τελικό μοντέλο δημοπράτησης.

    Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr τα σενάρια που συζητούνται στο Υπουργείο είναι τα εξής: Πρώτον οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού να τρέξουν ως ΣΔΙΤ ή δημόσια έργα (όπως γίνεται ήδη με την υπό δημοπράτηση επέκταση) ή να τρέξει μία δεύτερη παραχώρηση που θα περιλαμβάνει μόνο τα απαραίτητα έργα που δεν έχουν ενταχθεί σε αυτή του ΤΑΙΠΕΔ.

    Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών

    Πρόκειται για ένα «αιώνιο» οδικό έργο το οποίο «ξεμπλόκαρε» το Υπουργείο Υποδομών. Αφορά την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών Ευβοίας συνολικής αξίας 205 εκατ. ευρώ με το κυρίως αντικείμενο του έργου να κοστολογείται στα 120 εκατ. ευρώ , ενώ στη σύμβαση περιλαμβάνεται και δικαίωμα προαίρεσης ύψους επιπλέον 85 εκατ. ευρώ.

    Το κυρίως έργο που αφορά στην κατασκευή της παράκαμψης Χαλκίδας-Ψαχνών, η οποία αποτελεί ένα σημαντικό έργο για την Εύβοια, χωρίζεται σε δύο τμήματα. Το πρώτο ξεκινά από τη Νέα Λάμψακο και καταλήγει στη Σήραγγα Βαρθολομαίου, ενώ το δεύτερο ξεκινά από τη Σήραγγα Βαθροβουνίου και καταλήγει στα Ψαχνά.

    Επιπλέον, η προαίρεση περιλαμβάνει τα έργα για τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους περίπου 4,0 χλμ, την παράκαμψη Ψαχνών, καθώς και την αρτηρία σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

    Πρόκειται για ένα έργο που είχε εξαγγελθεί από το 2014, αλλά «χώλαινε» στο κομμάτι της κοινοτικής χρηματοδότησης, καθώς δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις για την εξασφάλιση ευρωπαϊκών πόρων.

    Στόχος του Υπουργείου ήταν το έργο να δημοπρατηθεί στις αρχές του 2022, γεγονός και το οποίο πραγματοποιήθηκε. Επιπλέον, τόσο ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, όσο και ο Υφυπουργός Υποδομών, Γεώργιος Καραγιάννης, έχουν τονίσει αρκετές φορές πως το Υπουργείο δεν προκηρύσσει έργα, εάν δεν έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

    Εφόσον επιτεύχθηκε η ένταξη του εν λόγω έργου στο ΕΣΠΑ 2021-2027 και προκύψει ο προσωρινός μειοδότης αύριο, τότε εκτιμάται πως οι εργασίες και για αυτό το έργο θα ξεκινήσουν προς τα τέλη του τρέχοντος ή τις αρχές του επόμενου έτους.

    Διαβάστε επίσης:

    Στέλιος Κουτσιβίτης (SWOT): Η νέα συνεργασία με την Accor, το lifting του Lindian Village και η επέκταση στην Ευρώπη

    Η μεγάλη ημέρα για τους κατασκευαστές έφτασε – Ποια οδικά έργα 830 εκατ. ευρώ κάνουν φέτος την Ελλάδα ένα απέραντο εργοτάξιο

    Ακης Αργυρόπουλος (Hamlet Student Flats): Κτίρια φοιτητικών κατοικιών στην Ελλάδα- Έπεται συνέχεια στα deals με την Premia



    ΣΧΟΛΙΑ