• Business

    Outsider για το Μπράλος-Άμφισσα – Η ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου πήρε τη δουλειά, εκτός οι μεγάλοι κατασκευαστές

    Παναγιώτης Ψαλτάκος, πρόεδρος ΤΕΚΑΛ


    Μία μεγάλη έκπληξη έκρυβε  ο διαγωνισμός για το οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα αξίας 285 εκατ. ευρώ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς σύμφωνα με πηγές της αγοράς η ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου σε συνεργασία με την ιταλική CMC SpA και την Interkat έδωσε την καλύτερη προσφορά με αποτέλεσμα να ανακυρηχθεί προσωρινός μειοδότης.

    Υπενθυμίζεται πως τόσο η υποβολή των προσφορών εκ μέρους των ενδιαφερομένων, όσο και η αποσφράγισή τους είχε οριστεί για σήμερα και, όπως είχε ήδη γράψει το mononews.gr, το εν λόγω έργο διεκδίκησαν και οι πέντε μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι.

    Συγκεκριμένα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ελλάκτωρ και η ΑΒΑΞ συμμετείχαν αυτόνομα στον διαγωνισμό, ενώ μένει να φανεί εάν οι Όμιλοι Intrakat και Mytilineos δοκίμασαν τις δικές του δυνάμεις ή εάν αναζήτησαν συμμάχους.

    Τα επόμενα βήματα

    Ο σχετικός διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 22 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για ένα από τα έργα-σημαίες του Υπουργείου Υποδομών, για τα οποία έχουν κάνει αρκετές εξαγγελίες τόσο ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής όσο και ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.

    Εφόσον έχει προκύψει ο προσωρινός μειοδότης το επόμενο βήμα είναι ανάδειξη του σε ανάδοχο και έπειτα θα ακολουθήσει η υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

    Καθώς τηρείται το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το Υπουργείο Υποδομών, είναι πολύ πιθανό η σχετική σύμβαση να υπογραφεί εντός του τρέχοντος έτους, ενώ δεν αποκλείεται μέχρι τα τέλη του 2022 ή τις αρχές του 2023 να έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής.

    Αυτό σημαίνει πως η ολοκλήρωση του υπό δημοπράτηση τμήματος αναμένεται περί το Α’ Εξάμηνο του 2027, καθώς η κατασκευαστική περίοδος του έργου ανέρχεται στα τεσσεράμισι έτη.

    Το έργο

    Το μήκος του τμήματος Μπράλος-Άμφισα ανέρχεται στα 25 χιλιόμετρα. Το υπό δημοπράτηση έργο εντάσσεται στον διαγώνιο οδικό άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι του Ε65, καθώς συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό, ενώ μειώνεται και ο χρόνος της διαδρομής από την πόλη της Πάτρας και το Αντίρριο έως τη Λαμία.

    Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή δύο σηράγγων, οκτώ γεφυρών και οκτώ ισόπεδων κόμβων. Συγκεκριμένα, το έργο περιλαμβάνει:

    • Χωματουργικά έργα (γενικές εκσκαφές σε γαιώδες-ημιβραχώδες και βραχώδες έδαφος, εκσκαφές χαλαρών εδαφών, εκσκαφές θεμελίων τεχνικών έργων, εκσκαφές τάφρων, διανοίξεις σηράγγων, επιχώσεις με προϊόντα εκσκαφών, επιχώσεις με κοκκώδη υλικά και θραυστά υλικά λατομείου κλπ)
    • Εργασίες για την κατασκευή κάθε είδους τεχνικών έργων (οχετοί, γέφυρες, σήραγγες, τοίχοι αντιστήριξης, οπλισμένο επίχωμα)
    • Εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης
    • Εργασίες ασφάλισης και σήμανσης
    • Η/Μ εργασίες οδοφωτισμού και υπογείων έργων (σηράγγων)
    • Λοιπές εργασίες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της οδού, όπως κατασκευή και τοποθέτηση κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεις, εργασίες  αποχέτευσης και αποστράγγισης, περιφράξεις οδικών έργων κλπ.

    Διαβάστε επίσης

    mononews.gr

    Προχωρούν οι διαγωνισμοί για δύο έργα – σημαίες του Υπουργείου Υποδομών αξίας 470 εκατ. ευρώ

    Καραμανλής: Δημοπρατείται το «Μπράλος- Άμφισσα»-Δείχνουμε έμπρακτα την ευαισθησία μας



    ΣΧΟΛΙΑ