• Business

    Τι ακολουθεί μετά τη διάλυση των εργολαβιών στο Πάτρα – Πύργος σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Κώστας Καραμανλής για ΕΡΓΟΣΕ: Αλλάζουμε την εικόνα των μεταφορών στη χώρα

    Κώστας Αχ. Καραμανλής


    Σε φάση προετοιμασίας του φακέλου για την προ – γνωστοποίηση προς τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα Ανταγωνισμού (DG-COMP), καθώς και την ενημέρωση των αντίστοιχων υπηρεσιών για θέματα συμβάσεων (DG-GROW) βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών αναφορικά με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος.

    Ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, με απόφαση του οποίου δόθηκε τις προηγούμενες ημέρες τέλος στις 8 εργολαβίες, έχει πραγματοποιήσει συναντήσεις και αρχικές συζητήσεις με την Επίτροπο Margrethe Vestager για το θέμα, ενώ είναι σε εκκρεμότητα και νέα συνάντηση μαζί της στις Βρυξέλλες. Παράλληλα έχει υπογράψει Μνημόνιο Συναντίληψης με την εταιρεία παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, έπειτα από διαπραγματεύσεις, προκειμένου να αναλάβει την υλοποίηση του έργου.

    Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε ξεκαθαρίσει ότι εφόσον το έργο συνεχιστεί με 8 εργολαβίες θα πρέπει οπωσδήποτε να έχει ολοκληρωθεί ως το 2023. Αντίθετα η ελληνική πλευρά πέτυχε πρόσφατα, στην περίπτωση που το έργο ολοκληρωθεί με μία σύμβαση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δεχθεί να χρηματοδοτηθεί και από τους πόρους της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027.

    Όπως επισημαίνουν στελέχη του Υποδομών με την ένταξη του έργου στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού εξασφαλίζεται η ολοκλήρωσή του, η υλοποίησή του δεν θα κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες, η επίβλεψή του θα γίνεται από ανεξάρτητο μηχανικό, απελευθερώνοντάς προσωπικό του υπουργείου για άλλα έργα, εξασφαλίζεται η εγγύηση της κατασκευής και απαλλάσσεται το Δημόσιο από το κόστος λειτουργίας και συντήρησης έως το 2040.

    Ακόμη, αναγνωρίζοντας ότι ο υπάρχων οδικός άξονας Πάτρας – Πύργου είναι σε κακή κατάσταση και θρηνούμε θύματα πολύ συχνά, το Υποδομών εκπονεί πρόγραμμα με επεμβάσεις οδικής ασφάλειας της τάξης των 15 εκατ. ευρώ, ενώ θα χρηματοδοτήσει την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με πόρους από το ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) για τη συντήρηση του άξονα, ύψους περίπου 10 εκατ. ευρώ.



    ΣΧΟΛΙΑ