• Business

    Θετική για την αγορά των τάνκερ η άκαρπη συνόδος της Ντόχα


    H αποτυχία των πετρελαιοπαραγωγών χωρών να καταλήξουν σε συμφωνία για πάγωμα της παραγωγής πετρελαίου κατά τη σύνοδο της Ντόχα την Κυριακή, προκάλεσε ανακούφιση στους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων, παρά το γεγονός ότι οι τιμές των μετοχών τους δεν αντέδρασαν όσο θετικά αναμένονταν στην είδηση, επισημαίνουν οι αναλυτές.

    Χωρίς τη συμμετοχή εκπροσώπου από το Ιράν στη συνάντηση, μία συμφωνία ήταν απίθανο να υπάρξει, όπως αποδείχθηκε και στην πράξη.

    Σύμφωνα με τον αναλυτή Erik Nikolai Stavseth της Arctic Securities, “οι ναυτιλιακές που έχουν στο στόλο τους δεξαμενόπλοια ανάσαναν με ανακούφιση για μία ακόμη φορά, καθώς το περιθώριο ζωής τους πήρε νέα παράταση”.

    “Παρά το γεγονός ότι το πάγωμα της παραγωγής δεν ήταν εξαρχής στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, οποιαδήποτε συμφωνία που θα μπορούσε να φέρει πιο κοντά τη μείωση της παραγωγής στο μέλλον, θα μπορούσε να επηρεάσει τη γενικότερη ζήτηση για δεξαμενόπλοια.”

    oilΤα ναύλα για τα μοντέρνα, οικολογικά VLCCs διαμορφώνονταν την Παρασκευή στα 60.784 δολάρια ημερησίως, από 89.561 δολάρια ημερησίως, που ήταν ο μέσος όρος από τις αρχές του έτους, αναφέρει ο αναλυτής Howe Robinson.

    Η απόφαση της Ντόχα θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην τιμή του πετρελαίου βραχυπρόθεσμα, εκτιμά ο Doug Mavrinac της Jefferies. “Ωστόσο, με την παγκόσμια παραγωγή αργού πετρελαίου να συνεχίζεται χωρίς περιορισμούς και την παραγωγή του Ιράν να αυξάνεται τους επόμενους μήνες, υπάρχει η πεποίθηση ότι η ζήτηση για δεξαμενόπλοια θα παραμείνει ισχυρή στο εγγύς μέλλον” επισημαίνει ο αναλυτής.

    Ο Φώτης Γιαννακούλης της Morgan Stanley, υποστηρίζει ότι οι τιμές των ναύλων θα παραμείνουν ιδιαίτερα κερδοφόρες, επιτρέποντας τη διανομή υψηλών μερισμάτων τουλάχιστον για δύο τρίμηνα.

    tanker

    Από την πλευρά του, ο Ben Nolan της Stifel, τονίζει ότι η υψηλή ζήτηση για τάνκερ δεν αποτυπώθηκε στις τιμές των μετοχών των εταιριών του κλάδου την περασμένη χρονιά και πιστεύει ότι αυτό θα αλλάξει σύντομα.

    Οι μετοχές των ναυτιλιακών, ήταν σε χαμηλά επίπεδα και παρά το γεγονός ότι υπάρχει μία τάση προς τις εταιρίες του κλάδου τις τελευταίες εβδομάδες, η έλλειψη πειθαρχίας από τα μέλη του ΟΠΕΚ θα μπορούσε θα μπορούσε να επηρεάσει τις επενδυτικές κινήσεις και να οδηγήσει την αγορά στην απομάκρυνση από επενδύσεις σε εταιρίες που έχουν να κάνουν με υδρογονάνθρακες.”

    “Έτσι, αυτό που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ισχυρά κέρδη και ταμειακές ροές μπορεί τελικά με λάθος τρόπο να οδηγήσει στη συνέχιση της υποαπόδοσης των μετοχών των τάνκερς.”

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/i-plousii-nikiazoun-akinita-sto-londino-anti-na-ta-agorazoun-logo-panama-papers/39064

     



    ΣΧΟΛΙΑ