• Business

    Στη δίνη των σκανδάλων τα κορεατικά ναυπηγεία DSME


    Πολύ μεγαλύτερες από αυτές που είχαν ανακοινωθεί ήταν οι πραγματικές ζημίες για τα κορεατικά ναυπηγεία DSME στο πρώτο εξάμηνο του 2015, σύμφωνα με την επικεφαλής του αντιπολιτευόμενου Κόμματος Δικαιοσύνης της Νότιας Κορέας, δηλώσεις της οποίας επικαλείται το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.

    Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Yonhap η Sim Sang-jung, οι αρμόδιες αρχές έχουν εντοπίσει ένα επιπλέον έλλειμμα της τάξεως των 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το πρώτο εξάμηνο του 2015, το οποίο έρχεται να προστεθεί στα 2,9 δις δολάρια που είχαν ανακοινώσει ως ζημίες για την περίοδο εκείνη  τα κορεατικά ναυπηγεία, που ως γνωστόν αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

    «Οι οικονομικές αρχές ανακάλυψαν ότι τα ναυπηγεία έχουν διαπράξει λογιστική απάτη, αλλά επέκτειναν ένα μεγάλο ποσό χρηματοπιστωτικής βοήθειας», υποστήριξε η Sim. «Θα πρέπει να εξηγήσουν γιατί επεκτάθηκε ένα τόσο μεγάλο ποσό βοήθειας στην Daewoo Shipbuilding».

    Η ίδια πρόσθεσε ότι ως και 2,2 δις δολάρια θα ήταν τότε αναγκαία για να επιστρέψουν στην κανονικότητα τα ναυπηγεία DSME, όμως η κυβέρνηση της χώρας ανακοίνωσε τον Οκτώβριο ένα ποσό 3,8 δις δολαρίων.

    Σημειώνεται ότι αρκετά πρώην και νυν στελέχη των ναυπηγείων DSME έχουν ανακριθεί ή τους έχουν απαγγελθεί κατηγορίες στο πλαίσιο μίας εν εξελίξει έρευνας για λογιστική απάτη.

    Οι αποκαλύψεις της Sim Sang-jung έρχονται να επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο το κλίμα γύρω από την κατάσταση των μεγαλύτερων ναυπηγείων της Νότιας Κορέας, όπου οι παραγγελίες κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα και τα οικονομικά προβλήματα συσσωρεύονται.

    Συγκεκριμένα, στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, DSME και Samsung Heavy Industries υπάρχουν παραγγελίες πλοίων χωρητικότητας 23,87 εκατ. GT, που είναι και τα χαμηλότερα επίπεδα από το Νοέμβριο του 2003, αναφέρουν δημοσιεύματα της Ν. Κορέας.

    Στο μεταξύ, στις θετικές ειδήσεις αξίζει να αναφέρουμε ότι η Hyundai Heavy Industries έχει εξασφαλίσει την πρώτη σύμβαση VLCC της χρονιάς από την ναυτιλιακή Almi Tankers, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Κώστα Φωστηρόπουλου.

    Η συμφωνία, σύμφωνα με δημοσιεύματα, είναι συνολικής αξίας 180 εκατ. δολαρίων. Οι πρώτες πληροφορίες για την παραγγελία έγιναν γνωστές τον Ιούλιο και έκαναν λόγο για την κατασκευή δύο νέων τάνκερ VLCC, χωρητικότητας 300.000 dwt, που θα παραδοθούν στα τέλη του 2017 και του 2018.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/se-anazitisi-pixidas-agora-tou-dry-bulk/66826



    ΣΧΟΛΙΑ