• Business

    Σκλαβενίτης: Οι 11+1 εξαγορές στην ιστορία της


    Όταν το 2007 η αλυσίδα Σκλαβενίτης έκανε την πρώτη εξαγορά στην ιστορία της είχε ένα δίκτυο 60 καταστημάτων και μόνο στην Αττική και ένα τζίρο της τάξης των 900 εκατ. ευρώ.

    Σήμερα, 15 χρόνια αργότερα, ο όμιλος μετρά περισσότερα από 500 καταστήματα  σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο, τέσσερα κέντρα διανομής παραγγελιών eMarket και έξι κέντρα διανομής στην Ελλάδα. Αποτελεί τον μεγαλύτερο εργοδότη της χώρας με περισσότερους από 33.000 εργαζόμενους.

    Οι πωλήσεις της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» το 2022 άγγιξαν τα 4,5 δισ. ευρώ.

    Μάλιστα ο leader της αγοράς σε μια δύσκολη χρονιά «έτρεξε» με ρυθμούς διπλάσιους από την αγορά οργανωμένου λιανεμπορίου τρόφιμων καταγράφοντας ανάπτυξη 12% σε σχέση με το 6,2% της αγοράς (στοιχεία IRI).

    Χθες προχώρησε στην υπογραφή προσυμφώνου για την αγορά της λαρισινής αλυσίδας σούπερ μάρκετ «AS/Αγορά».

    Πρόκειται για την πρώτη εξαγορά φέτος και την 12η στην ιστορία της. Εξαγορές, οι οποίες σε μεγάλο βαθμό οδήγησαν στο success story της οικογενειακής αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

    Οι κομβικές εξαγορές

    Η πλέον εμβληματική εξαγορά μέσα από τη διαδικασία συμφωνίας εξυγίανσης ήταν αυτή της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Μαρινόπουλος το 2017. Κίνηση με ρίσκο, καθώς επρόκειτο για το μεγαλύτερο deal διάσωσης επί ελληνικού εδάφους. Η οικογένεια ανέλαβε όχι μόνο ένα δίκτυο το οποίο ήταν σε πλήρη παρακμή αλλά και το ρίσκο να επεκταθεί εκτός της Αττικής που ήταν ο «ασφαλής» της χώρος. Από το 1971, όταν τα αδέλφια Σπύρος και Γιάννης Σκλαβενίτης ίδρυσαν το πρώτο σούπερ μάρκετ της επιχείρησης στο Περιστέρι, μέχρι και την εξαγορά της Μαρινόπουλος, η Σκλαβενίτης παρέμενε εντός των στενών ορίων της Αττικής.

    Το εγχείρημα  ξεπέρασε και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις της οικογένειας Σκλαβενίτη και την κατέστησε ηγέτη του κλάδου.

    Είχαν προηγηθεί οι εξαγορές το 2010 καταστημάτων της πτωχευμένης Ατλάντικ και το 2014 το 60% της Χαλκιαδάκης από την άλλη μεγάλη αλυσίδα του χώρου, που πλέον δεν υπάρχει, τη Βερόπουλος.

    Την ίδια χρονιά μπαίνει στον χώρο του cash & Carry εξαγοράζοντας την Makro Cash & Carry που αργότερα μετονομάστηκε σε Τhe Mart.

    Το 2020 άλλη μια εξαγορά αλλάζει τον ρου της Σκλαβενίτης. Η παραδοσιακή αλυσίδα σούπερ μάρκετ με πωλήσεις μόνο από τα φυσικά καταστήματα και η οποία μάλιστα μέχρι τότε διατηρούσε ένα site και επί μακρόν  “under construction” απέκτησε την ηλεκτρονική πλατφόρμα caremarket.gr κάνοντας είσοδο στην ψηφιακή εποχή της.

    Οι on line πωλήσεις μέσα από το sklaventitis.gr αποτελούν έναν τομέα στον οποία πραγματοποιεί ακόμη σημαντικές επενδύσεις προκειμένου να επεκταθεί σε όλο το δίκτυό της.

    Διεύρυνση δικτύου με στοχευμένες εξαγορές

    Το 2022 η Σκλαβενίτης προχώρησε σε δύο εξαγορές. Απέκτησε 9 από τα 11 καταστήματα της αλυσίδας SEP Markets στα Ιωάννινα, διευρύνοντας το δίκτυό της στην περιοχή στα 11 καταστήματα.

    Στο τέλος της περσινής χρονιάς προχώρησε στην εξαγορά των τεσσάρων καταστημάτων της αλυσίδας Γέγος, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και αφού είχε προηγηθεί η παρά λίγο συμφωνία της Γέγος με την ΑΒ Βασιλόπουλος.

    Η προσέγγιση της Σκλαβενίτης στην περίπτωση της Γέγος είχε έναν πιο ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, καθώς για πρώτη φορά εφαρμόζεται διπλή ονομασία σε μια ταμπέλα σούπερ μάρκετ. Είναι γνωστό ότι έχει συμφωνηθεί να υπάρχει κοινή ταμπέλα Γέγος- Σκλαβενίτης  για όσο διάστημα θα ισχύουν τα μισθωτήρια συμβόλαια που υπέγραψαν οι δύο πλευρές.

    Η υπογραφή προσυμφώνου για την εξαγορά της ΑS/Αγορά είναι το πρώτο deal της εταιρείας το 2023. Η ΑS Αγορά, που αποτελεί το σήμα με το οποίο δραστηριοποιείται στην αγορά σούπερ μάρκετ η «Σανιδάς – Παπακωνσταντίνου ΙΚΕ» διαθέτει εννέα καταστήματα στη Λάρισα.

    Η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στα τέλη του 2015, όταν άνοιξε το πρώτο κατάστημα λιανικής στον Αγ. Αθανάσιο. Ακολούθησαν έκτοτε άλλα οκτώ (σε Αμπελοκήπους, Φιλιππούπολη, Αγιο Κωνσταντίνο και Νέα Σμύρνη Λάρισας, στο κέντρο της θεσσαλικής πόλης, στην Αγιά, στον Αμπελώνα Τυρνάβου και στους Νέους Πόρους Πιερίας). Επίσης διαθέτει αποθήκες. Συνολικά η επιχείρηση έχει δημιουργήσει 100 θέσεις εργασίας.Ο κύκλος εργασιών της με βάση τα τελευταία διαθέσιμα οικονομικά αποτελέσματα του 2020 ανήλθε στα 10,35 εκατομμύρια ευρώ (9,08 εκατ. ευρώ το 2019), με τα αποτελέσματα προ φόρων να είναι 48,88 χιλιάδες ευρώ (44,5 χιλ. ευρώ το 2019). Η Σκλαβενίτης θα συνεχίσει να αναζητά ευκαιρίες για επέκταση μέσω εξαγορών ενισχύοντας το δίκτύο της όπου έχει μικρή παρουσία. Παράλληλα στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της για φέτος περιλαμβάνεται και η δημιουργία νέων καταστημάτων στη Μυτιλήνη και στη Γλυφάδα, καθώς και επενδύσεις για έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας μέσω νέου εξοπλισμού στα καταστήματά της. Ταυτόχρονα επιδιώκεται η περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών μέσω νέου Κέντρου Μαναβικής και Παρασκευαστηρίου Ετοίμων Φαγητών στην περιοχή της Αττικής, καθώς και η επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο είναι διαθέσιμο και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.

    Διαβάστε επίσης

    Σκλαβενίτης: Εκλεισε το deal για την εξαγορά της «AS/Αγορά» 

    Χρυσάφι πληρώνουμε στην Ελλάδα τα απορρυπαντικά των πολυεθνικών Procter & Gamble και Unilever



    ΣΧΟΛΙΑ