Ναυτιλία

Βούλιαξαν το πρώτο τρίμηνο οι ναυτιλιακές μετοχές. Απώλειες μέχρι 84,4%. Οι μεγάλοι χαμένοι

  • Εριέττα Κομνηνού


Καταστροφικό ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2020 για τις ναυτιλιακές μετοχές που διαπραγματεύονται στο αμερικανικό χρηματιστήριο, καθώς κατέγραψαν απώλειες που ξεπέρασαν τις συνολική πτώση της αγοράς.

Οι 30 εταιρείες του κλάδου που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Νέα Υόρκης και τις οποίες καλύπτουν οι αναλυτές της επενδυτικής τράπεζας Jefferies, βρέθηκαν στο «κόκκινο» ενώ ορισμένες από αυτές έχασαν πάνω από τη μισή χρηματιστηριακή τους αξία, με το μέσο όρο των απωλειών να κυμαίνεται στο 42%.

Πιο κοντά στη γενικότερη εικόνα της αγοράς κινήθηκε ο κλάδος των τάνκερ, με συνολική πτώση 21,8% έναντι απωλειών 20% του δείκτη S&P 500. Αν βέβαια λάβουμε υπόψη ότι ο συγκεκριμένος τομέας εμφάνισε ισχυρή εικόνα στο τέλος του τριμήνου λόγω της εκτίναξης των τιμών των ναύλων, τότε μπορούμε να πούμε ότι η απόδοση του δεν ήταν αυτή που θα μπορούσε εμφανίσει αν οι αγορές δεν πλήττονταν από την πανδημία.

«Ξεκινώντας το νέο έτους υπήρχε αρκετή αισιοδοξία για την πορεία της ναυτιλίας, με τους κανονισμούς του ΙΜΟ να τίθενται σε ισχύ, την παγκόσμια οικονομία να είναι ισχυρή και τις προσδοκίες για αύξηση του παγκόσμιου στόλου περιορισμένες. Και ξαφνικά, ο κόσμος χτυπήθηκε από τον ιό και η ναυτιλία δεν είχε ανοσία σε όλη αυτή την κατάσταση», επισήμανε στο tradewinds ο αναλυτής Giveans.

Οι απώλειες για τις υπόλοιπες κατηγορίες της ναυτιλίας ήταν διπλάσιες από αυτές του τομέα των τάνκερ. Ειδικότερα, η κατηγορία των containerships υποχώρησε κατά 48,8%, η αγορά ξηρού φορτίου έχασε ποσοστό 52%, οι εταιρείες του κλάδου LPG υποχώρησαν κατά 52% και του LNG κατά 56,5%, σύμφωνα με την ανάλυσης την Jefferies.

Η αγορά των τάνκερ είχε καλύτερη απόδοση λόγω της ανάκαμψης κατά τις τελευταίες 2-3 εβδομάδες. Αν και στις αρχές Μαρτίου οι εταιρείες του κλάδου κατέγραφαν απώλειες 55% κατά μέσο όρο, τελικά η πτώση περιορίστηκε στο 21,8%.

Στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, οι εταιρείες με τις καλύτερες αποδόσεις ήταν η DHT Holdings (2.6%), η Nordic American Tankers (5.9%) και η Teekay Tankers (7.2%).

Από τον κλάδο LNG, τη χειρότερη απόδοση κατέγραψε η GasLog Partners του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού, καθώς έχασε το 84,4% της χρηματιστηριακής της αξίας. Ακολούθησε η Navios Maritime Partners από τον κλάδο ξηρού φορτίου, με πτώση 70,7%, η  Navigator Gas Holdings με πτώση 66,9%, η Golar LNG Partners με απώλειες 62% και η GasLog με πτώση 61,7%.

Άλλες ναυτιλιακές που έχασαν πάνω από το 50% της αξίας τους ήταν η Scorpio Bulkers με πτώση 59,8%, η Eagle Bulk με απώλειες 59,8%, η Diana Shipping του Συμεών Παληού με πτώση 52,4% και η Star Bulk του Πέτρου Παππά, που έχασε ποσοστό 51,9%.

Η Danaos Corp του Γιάννη Κούστα σημείωσε βουτιά 56,4% και η Scorpio Tankers υποχώρησε κατά 51,2%.

Λιγότερες απώλειες, 30%, κατέγραψε η Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιώαννου.

Ο δείκτης Dow Jones Industrial Average υποχώρησε στο πρώτο τρίμηνο του 2020 κατά 23%, εμφανίζοντας τη χειρότερη απόδοση από το 1987. Ο δείκτης Nasdaq Composite σημείωσε μικρότερη πτώση κατά 14%.

«Αναμένουμε ανάκαμψη των αγορών παγκοσμίως τους επόμενους μήνες, ωστόσο η άνοδος των μετοχών θα χρειαστεί υπομονή. Βραχυπρόθεσμα, παραμένουμε αισιόδοξοι για τον κλάδο των τάνκερ», τόνισε ο Giveans.


ΣΧΟΛΙΑ