• Ναυτιλία

    “Τρελά” κέρδη για τις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες στο εξάμηνο

    (πάνω) Ν. Τσάκος, Π. Παππάς, Β. Μαρινάκης, (μέση) Α. Φράγκου, Γ. Κούστας, Κ. Κωνσταντακόπουλος, (κάτω) Σ. Παληού, Αρ. Πίττας, Π. Χατζηιωάννου

    (πάνω) Ν. Τσάκος, Π. Παππάς, Β. Μαρινάκης, (μέση) Α. Φράγκου, Γ. Κούστας, Κ. Κωνσταντακόπουλος, (κάτω) Σ. Παληού, Αρ. Πίττας, Π. Χατζηιωάννου


    Στα μέσα Αυγούστου του τρέχοντος έτους, τα κέρδη για τους μεγάλους μεταφορείς αργού πετρελαίου πλησίασαν τα 40.000 δολάρια την ημέρα. Αυτό ήταν το υψηλότερο επίπεδο που έχει επιτευχθεί από τον Ιούνιο του 2020. Οι ναύλοι των υπερδεξαμενόπλοιων άγγιξαν το υψηλό δύο ετών λόγω των ρεκόρ εξαγωγών αργού στις ΗΠΑ.

    Η αύξηση των ναύλων στα δεξαμενόπλοια είχε ως αποτέλεσμα να επηρεαστούν και οι μετοχές των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών, ελληνικών συμφερόντων.

    Ειδικότερα, οι μετοχές της Tsakos Energy του Νίκου Π. Τσάκου σημείωσαν άνοδο 6,4% σε μία από τις τελευταίες συνεδριάσεις και έκλεισαν στα 15,94 δολάρια. Η κίνηση υποστηρίχθηκε από σταθερό όγκο με περισσότερες μετοχές να αλλάζουν χέρια από ό,τι σε μια κανονική συνεδρίαση. Το κέρδος της μετοχής της ΤΕΝ ήταν 37,2% στις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες. Την Πέμπτη η μετοχή έκλεισε στα 15,33 δολάρια.

    Η ναυτιλιακή εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου προβλέπεται να δημοσιεύσει τριμηνιαία κέρδη 1,53 δολάρια ανά μετοχή στην επερχόμενη έκθεσή της, η οποία αντιπροσωπεύει μια μεταβολή +229,7% σε ετήσια βάση. Τα έσοδα αναμένεται να είναι 163,51 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 84% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.

    Star Bulk

    Επίσης, η εταιρεία Star Bulk του Πέτρου Παππά αύξησε τα καθαρά της κέρδη κατά 61,2%, φθάνοντας τα 200,1 εκατομμύρια δολάρια έναντι 124 εκατ. το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα. Τα έσοδα της εταιρείας στο δεύτερο τρίμηνο ανήλθαν στα 417,3 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 311,4 εκατομμυρίων πέρσι. Σε επίπεδο εξαμήνου, η Star Bulk κατέγραψε έσοδα ύψους 778,2 εκατομμυρίων δολαρίων από 511,8 το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Τα κέρδη της υπερδιπλασιάστηκαν φθάνοντας τα 370.5 εκατομμύρια έναντι 159,9 το 2021.

    Costamare

    Εξάλλου, ρεκόρ κερδοφορίας επέτυχε το δεύτερο τρίμηνο του 2022 και η ναυτιλιακή εταιρεία Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου. Τα κέρδη της διαμορφώθηκαν στα 121,987 εκατ. δολ. έναντι 90,616 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2021, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν στα 290,927 εκατ. δολ. έναντι 166,770 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Η Costamare ελέγχει ένα στόλο από 76 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 45 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

    Navios Partners

    Η Navios Partners, της Αγγελικής Φράγκου είχε έσοδα 280,7 εκατ. δολάρια στο δεύτερο εξάμηνο και κέρδη 118,2 εκατ. δολάρια. Η Αγγελική Φράγκου, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα είπε «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε τα αποτελέσματά μας για το δεύτερο τρίμηνο του 2022 στο οποίο καταγράψαμε έσοδα 280,7 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά έσοδα 118,2 εκατομμυρίων δολαρίων και πρόσθεσε: Το καθαρό εισόδημα ανέρχεται σε 3,84 δολάρια ανά κοινή μετοχή για το τρίμηνο και 6,62 δολάρια για τους πρώτους έξι μήνες του 2022. Είμαστε επίσης ικανοποιημένοι με τη συναλλαγή που ανακοινώσαμε που αφορά την απόκτηση στόλου ξηρού φορτίου 36 πλοίων για 835 εκατομμύρια δολάρια. Η Navios Partners είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ και η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ξηρού φορτίου εισηγμένη στις ΗΠΑ, σε αριθμό πλοίων.»

    Danaos Corporation

    Εντυπωσιακά κέρδη ύψους 331,5 εκατ. δολ. ή 16,00 δολ. ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2021 γνωστοποίησε η Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα. Η πολύ υψηλή κερδοφορία οφείλεται και στα επενδυτικά κέρδη από τη συμμετοχή της Danaos στη ναυτιλιακή εταιρεία ΖΙΜ, συμμετοχή που της έφερε κέρδη ύψους 209,5 εκατ. δολ. Τα έσοδα της Danaos που διαχειρίζεται στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανήλθαν στα 229,9 εκατ. δολ. για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2022 σε σύγκριση με 132,1 εκατ. δολ. για το πρώτο τρίμηνο του 2021, σημειώνοντας αύξηση 74%. Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 71 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 46.200 TEUs.

    StealthGas

    Η εισηγμένη στο Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία StealthGas, συμφερόντων του Χάρη Βαφειά, κατέγραψε κέρδη 12,2 εκατ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του έτους, που είναι αυξημένα κατά 650%. Υπενθυμίζεται ότι τα κέρδη της StealthGas για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους σημείωσαν επίσης σημαντική άνοδο, καθώς προσέγγισαν τα 19,8 εκατ. δολάρια, έναντι 2,4 εκατ. δολαρίων ένα έτος πριν, καταγράφοντας αύξηση 725%.

    Επίσης, η εταιρεία αναμένει την παράδοση δύο υπό ναυπήγηση Medium Gas Carriers, καθένα εκ των οποίων θα διαθέτει μεταφορική ικανότητα 40.000 κ.μ., αξίας περίπου 120 εκατ. δολαρίων, το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2022. Σήμερα, η StealthGas, διαχειρίζεται 38 πλοία LPG carriers.

    Capital Ship Management

    Η Capital Ship Management Corp. του Ευάγγελου Μαρινάκη είχε συνολικά έσοδα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2022 που σημείωσαν αύξηση κατά 86%, φθάνοντας τα 74 εκατ. δολάρια έναντι 39,8 εκατ. δολάρια το 2ο τρίμηνο του 2021, ενώ τα καθαρά κέρδη για το ίδιο διάστημα αυξήθηκαν στα 20,4 εκατ. δολάρια, έναντι 10,0 εκατ. δολαρίων για την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καταγράφοντας αύξηση 104%, (εξαιρώντας το έκτακτο κέρδος ύψους 25,4 εκατ. δολαρίων από την επιτυχή πώληση του M/V CMA CGM Magdalena τον Μάιο του 2021).

    Diana Shipping

    Το ποσό των 330 εκατ. δολαρίων επένδυσε η Diana Shipping προκειμένου να αποκτήσει εννέα σύγχρονα bulk carriers από την ιαπωνική Sea Trade Holdings Inc. Πρόκειται για τη δεύτερη υψηλής στρατηγικής κίνηση που πραγματοποιεί η Diana Shipping της Σεμίραμις Παληού. Η συμφωνία με τη Sea Trade Holdings Inc προβλέπει την εξαγορά εννέα, σχετικά νέων, σύγχρονων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου μεγέθους ultramax, που ναυπηγήθηκαν μεταξύ 2015 και 2018. Τα πλοία αναμένεται να έχουν παραδοθεί κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

    Με την παραλαβή των εννέα νέων πλοίων του στόλου της και αφότου ολοκληρωθεί η πώληση του m/v Baltimore, ο στόλος της Diana Shipping Inc. θα αποτελείται από 43 πλοία ξηρού χύδην φορτίου (4 Newcastlemax, 11 Capesize, 5 Post Panamax, 6 Kamsarmax, 8 Panamax και 9 Ultramax).

    Επίσης σημαντική είναι η αύξηση των εσόδων πέτυχε η Diana Shipping στο δεύτερο τρίμηνο του 2022. Η εταιρεία έκλεισε το τρίμηνο με έσοδα 74,5 εκατ. δολαρίων έναντι 47 εκατ. δολαρίων ένα χρόνο πριν. Τα κέρδη της εταιρείας, που διαχειρίζεται έναν στόλο από 35 bulk carriers, διαμορφώθηκαν στα 35,6 εκατ. δολάρια, έναντι μόλις 2,8 εκατ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2021.

    Safe Bulkers

    Με ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για 11 bulk carriers το πρώτο εκ των οποίων παρελήφθη, με 294,8 εκατ. δολάρια ρευστότητα και 360 εκατ. δολάρια συμβασιοποιημένα έσοδα για τα επόμενα χρόνια έκλεισε το δεύτερο τρίμηνο του 2022 η Safe Bulkers.

    Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηιωάννου κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του έτους προσέθεσε ακόμα δύο παραγγελίες στο order book για πλοία περιβαλλοντικους κανονισμους IMO GHG EEDI Phase 3 -NOX Tier III με σημαντικα λειτουργικα και εμπορικα πλεονεκτήματα, παραδιδομενα από φέτος μέχρι και το 1o τριμηνο του 2025.

    Τον Μάιο η εταιρεία παρέλαβε το πρώτο νεότευκτο της σειράς, εκ των 11 υπό παραγγελία νεότευκτων πλοίων, το «Vassos» τον Μάιο του 2022. Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου το κατατάσσει στην περιβαλλοντική κατηγορία Α του IMO και της Rightship, ενώ παράλληλα το πλοίο αυτό είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στην ναυλαγορά.

    Euroseas-Eurodry

    Η Euroseas, του Αριστείδη Πίττα είχε συνολικά τα καθαρά έσοδα 48,5 εκατομμύρια δολάρια. Το ποσό που θα αποδοθεί στους κατόχους κοινών μετοχών είναι 30,7 εκατομμύρια δολάρια ή 4,26 δολάρια ανά μετοχή. Κατά μέσο όρο τα 16,46 πλοία που λειτουργούσαν κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2022, κέρδισαν μια μέση τιμή ισοδύναμης ναύλωσης 33.714 δολάρια την ημέρα. Συνολικά, τα καθαρά έσοδα ανήλθαν σε 93,9 εκατομμύρια δολάρια.

    Επίσης και η EuroDry που διευθύνει πάλι ο Αριστείδης Πίττας είχε συνολικά καθαρά έσοδα στο τρίμηνο 21 εκατ. δολάρια, ενώ το καθαρό εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους είναι 10,6 εκατομμύρια δολάρια ή 3,66 δολάρια ανά μετοχή.

    Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ήταν 13,7 εκατομμύρια δολάρια. Κατά μέσο όρο ταξίδευαν 10,79 πλοία κερδίζοντας μια μέση ισοδύναμη τιμή χρονοναύλωσης 23.490 δολάρια ανά ημέρα.

    Τα συνολικά καθαρά έσοδα του εξαμήνου ήταν 39,3 εκατ. δολάρια. Το καθαρό εισόδημα που αναλογεί σε κοινούς μετόχους ήταν 21,1 εκατομμύρια δολάρια ή 7,35 δολάρια.

    Pyxis Tankers

    Η Pyxis Tankers του Βαλέντιου Βαλέντη γνωστοποίησε τα οικονομικά αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους και είχε καθαρά έσοδα 16,1 εκατομμύρια δολάρια. Την ίδια χρονική περίοδο, τα έσοδα από χρονοναυλώσεις ήταν 11,3 εκατομμύρια δολάρια, που αντιπροσωπεύουν αύξηση περίπου 7,2 εκατομμυρίων δολαρίων ή 173,2% σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο το 2021.

    Το καθαρό εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου , το 2022 ήταν 4,6 εκατομμύρια δολάρια, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 6,1 εκατομμυρίων δολαρίων από ζημία 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων τη συγκρίσιμη περίοδο του 2021.

    Το προσαρμοσμένο μας EBITDA για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022 ήταν 7,3 εκατομμύρια δολάρια, το οποίο αντιπροσωπεύει αύξηση 6,9 εκατομμυρίων δολαρίων σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο το 2021.

    Διαβάστε ακόμη:

    StealthGas (Χάρης Βαφειάς): Κέρδη 12,2 εκατ. δολάρια – Θα παραλάβει άλλα δύο νεότευκτα πλοία

    Βραβεύτηκαν 16 πλοία της Laskaridis Shipping



    ΣΧΟΛΙΑ