• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships


    Ηπιότερα σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες κινήθηκε η ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα 1-5 Απριλίου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ο αριθμός των ναυλώσεων σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες έχει μειωθεί. Παρόλα αυτά, το γενικότερο κλίμα της αγοράς παρέμεινε θετικό αφού τα επίπεδα των ναύλων αργά αλλά σταθερά έχουν αρχίσει να ενισχύονται με εξαίρεση μόνο κάποιες κατηγορίες των Panamaxes (διευρυμένου φάρδους) όπου οι πλοιοκτήτες φαίνεται ακόμη να δυσκολεύονται να ναυλώσουν τα πλοία τους λόγω της μεγάλης διαθέσιμης χωρητικότητας και της αντίστοιχα περιορισμένης ζήτησης.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η διαθέσιμη spot/prompt χωρητικότητα των 8500 TEU περιορίστηκε αρκετά ενώ οι ναύλοι παρέμειναν αμετάβλητοι δηλαδή περίπου στα  $24Κ ημερησίως. Από την άλλη, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας η αγορά κινήθηκε σε ηπιότερους ρυθμούς με πληροφορίες για ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 6600 TEU διαθέσιμο στην Άπω Ανατολή για χρονική περίοδο 12 μηνών στα $17.5Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, αμετάβλητη σε ότι αφορά τα επίπεδα των ναύλων παρέμεινε η αγορά στην κατηγορία των Panamaxes, αφού οι ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν κινήθηκαν κάτω από τα επίπεδα των $8.5Κ ημερησίως. Πάραυτα, η διαθέσιμη χωρητικότητα της Ασίας φαίνεται να μειώθηκε γεγονός που πιθανόν και να οδηγήσει τους ναύλους σε βελτιωμένα επίπεδα.

    Αντίθετα, στην κατηγορία των 3500 TEU, η αγορά της Ασίας σε ότι αφορά την εικόνα της προσφοράς και της ζήτησης δείχνει να μην έχει ακόμη βρει τις ισορροπίες της καθώς μερικά πλοία παραμένουν ακόμη σε αδράνεια. Παρόλα αυτά, η spot διαθέσιμη χωρητικότητα σταδιακά έχει αρχίσει να συρρικνώνεται  δίνοντας έτσι λίγη αισιοδοξία  στους πλοιοκτήτες.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Την ίδια ώρα, στην κατηγορία των 2800 TEU παρατηρήθηκε σημαντική μείωση της διαθέσιμης χωρητικότητας στην περιοχή της Ασίας με μερικές απαιτήσεις  να παραμένουν ακόμη ακάλυπτες.

    Επίσης, σε ότι αφορά τα επίπεδα των ναύλων, έπειτα από την πρόσφατα μικρή άνοδο, σε πλοία τύπου Mipo φαίνεται να εδραιώθηκαν στα $8.5Κ ημερησίως ενώ πληροφορίες ανέφεραν ότι ένα πλοίο τύπου Thyssen βρισκόταν υπό διαπραγμάτευση ακόμη και στα $9Κ ημερησίως.

    Στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, η κινητικότητα της αγοράς ήταν πιο ήπια ενώ μέχρι και τα τέλη Απριλίου μερικά πλοία στην Ασία παρουσίασαν διαθεσιμότητα.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των 1700 TEU, η αγορά παρέμεινε σε ανοδική τροχιά, καθώς οι ναύλοι ενισχύθηκαν και ενδεικτικά σε πλοία τύπου Aker διαθέσιμα στην Ασία για χρονική περίοδο μέχρι και το καλοκαίρι κυμάνθηκαν άνω των $8.5Κ ημερησίως, όταν μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ένα πλοίο τύπου Wenchong είχε ναυλωθεί στα υψηλά επίπεδα των $7Κ ημερησίως. Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν οι ναύλοι και στον Ατλαντικό λόγω της έλλειψης διαθέσιμου τονάζ και ενδεικτικά πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου τύπου Aker από την Cosco για χρονική περίοδο περίπου 6 μηνών όπου φημολογείται ότι ο ναύλος που συμφωνήθηκε ήταν στα $8,600 ημερησίως.

    Τέλος, στην κατηγορία των 1100-700 TEU, η κινητικότητα της αγοράς στην Ασία ήταν ηπιότερη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Παρόλα αυτά, οι ναύλοι σε πλοία τύπου CV 1100 συνέχισαν να διατηρούνται στα επίπεδα των $6Κ ημερησίως και σε πλοία οικονομικής κατανάλωσης στα επίπεδα των $8Κ ημερησίως, ενώ στα μικρότερης χωρητικότητας feeders δεν υπήρξαν ιδιαίτερες εξελίξεις.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Πήτερ Γεωργιόπουλος: Γιατί σχεδιάζει την επιστροφή του στη ναυτιλία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Aegean Marine Petroleum: Και το όνομα αυτής… Minerva Bunkering

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Τι σημαίνουν για την αγορά των τάνκερ οι νέοι κανονισμοί για τις εκπομπές θείου



    ΣΧΟΛΙΑ