• Ναυτιλία

    Τι σημαίνουν για την αγορά των τάνκερ οι νέοι κανονισμοί για τις εκπομπές θείου

    tanker ναυλαγορά ναυτιλία


    Οι νέοι κανονισμοί του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τις εκπομπές θείου θα περιορίσουν την ανάπτυξη του διεθνούς στόλου των μεγάλων τάνκερ, και παράλληλα η γήρανση του στόλου θα ενθαρρύνει τις διαλύσεις, σύμφωνα με τον Tim Smith, διευθυντή αγορών τάνκερ και ενέργειας της MSI.

    Σε ανάλυσή του, ο Smith προβλέπει ανάκαμψη των τιμών χρονοναύλωσης σε όλες τις ναυτιλιακές αγορές το 2019, ιδιαίτερα στα μεγάλα τάνκερ, διατηρώντας σχεδόν αμετάβλητες τις προβλέψεις του σε σχέση με την αρχή του έτους.

    Όσον αφορά στην επίδραση που θα έχουν στην αγορά των τάνκερ οι νέοι κανονισμοί του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τις εκπομπές θείου, ο αναλυτής της MSI εκτιμά πως αυτή θα είναι υποστηρικτική για την ανάκαμψη του κλάδου. Όπως επισημαίνει, όσο και περισσότερα τάνκερ εξοπλίζονται με scrubbers, και στις περισσότερες περιπτώσεις για να γίνει αυτό τα πλοία αποχωρούν προσωρινά από τα δρομολόγια, και αυτό έχει επίπτωση στη διαθεσιμότητα πλοίων στην αγορά.

    Επίσης, εκτιμά ότι λόγω των νέων κανονισμών θα αυξηθούν τα πλοία που θα χρησιμοποιηθούν ως πλωτές μονάδες αποθήκευσης σε λιμάνια όπου δεν υπάρχει επαρκής χωρητικότητα για την αποθήκευση διαφορετικών τύπων καυσίμων, και αυτό επίσης θα περιορίσει τον διαθέσιμο στόλο.

    Αυτό που απασχολεί ωστόσο την MSI, είναι το πώς θα επιδράσουν οι νέοι κανονισμοί για τις εκπομπές θείου στις διαλύσεις. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Smith: «Οι διαλύσεις προβάλλουν ένα έμφυτο δίλημμα: οι υψηλότερες διαλύσεις είναι ενσωματωμένες στις προβλέψεις της MSI και υποστηρίζουν τα βελτιωμένα κέρδη, όμως λαμβάνοντας υπόψη αυτήν τη βελτίωση, γιατί να προχωρήσουν σε διαλύσεις οι πλοιοκτήτες;».

    Η άποψη της MSI είναι ότι λόγω της γήρανσης του στόλου, τεράστιος θα είναι μέσα στα επόμενα πέντε και δέκα χρόνια ο όγκος του τονάζ που θα οδηγηθεί προς διάλυση, και αυτό το κύμα διαλύσεων είναι αναπόφευκτο, όμως είναι ασαφές το πότε ακριβώς θα ξεκινήσει.

    Εξάλλου, σε πρόσφατη έρευνά της η MSI εξέτασε τις επιπτώσεις μίας ακραίας μείωσης της χρήσης καυσίμων με βάση τον άνθρακα στην παγκόσμια ναυτιλία. Όπως προέκυψε από την έρευνα, μία σημαντική μείωση του θαλάσσιου εμπορίου πετρελαίου σε ορίζοντα 20ετίας, λόγω μίας υποθετικής μείωσης της παγκόσμιας ζήτησης για πετρέλαιο, θα είχε ασφαλώς αρνητική επίπτωση στα κέρδη των ναυτιλιακών εταιρειών, όμως δεν θα ήταν καταστροφική, δεδομένου του τονάζ που θα πρέπει να αποσυρθεί από την αγορά. Το συμπέρασμα αυτό υποστηρίζει τη μακροπρόθεσμα θετική άποψη της MSI για τα κέρδη στην αγορά των τάνκερ, παρά την αναμενόμενη επιβράδυνση της αύξησης της ζήτησης.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Πήτερ Γεωργιόπουλος: Γιατί σχεδιάζει την επιστροφή του στη ναυτιλία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Aegean Marine Petroleum: Και το όνομα αυτής… Minerva Bunkering

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Γ. Αλαφούζος: Option στην Okeanis Eco Maritime για δύο νεότευκτα τάνκερ



    ΣΧΟΛΙΑ