• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    bulker ναυτιλία


    Ύφεση παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 29 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου.

    Πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στα πλοία τύπου Capesize με τον δείκτη BCI την Παρασκευή (2/2) να διαμορφώνεται στις 1470 μονάδες με απώλειες της τάξεως των 302 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας, ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 11,367 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική πτώση της τάξεως των $ 2,690.

    Συγκεκριμένα, παρά το θετικό κλίμα στο ξεκίνημα της εβδομάδας, η εικόνα στην συνέχεια άλλαξε με την αισιοδοξία να εξανεμίζεται καθώς οι τιμές των ναύλων άρχισαν να υποχωρούν.

    Έτσι, η τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα από $ 6.95 ανά τόνο που είχε διαμορφωθεί την προηγούμενη εβδομάδα έκλεισε την Παρασκευή στα $ 6.26 ανά τόνο ενώ παράλληλα, η τιμή στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα υποχώρησε κατά $ 0.12 ανά τόνο σε σχέση με το προηγούμενο αντίστοιχο κλείσιμο στα $ 14.82 ανά τόνο.

    Ενδεικτικές συμφωνίες του Ειρηνικού που αναφέρθηκαν στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα ήταν σε φορτίο 170,000 τόνους 10% με ημερομηνίες 12/14 Φεβρουαρίου στα $ 7.10 ανά τόνο, ενώ προς το κλείσιμο της εβδομάδας αναφορά έγινε στην ίδια διαδρομή με ημερομηνίες μέσα Φεβρουαρίου στα $ 6.25 ανά τόνο.

    Παράλληλα, στον Ατλαντικό συμφωνίες που αναφέρθηκαν στην διαδρομή από την Βραζιλία προς το Qingdao ήταν σε φορτίο 170,000 τόνους 10% με ημερομηνίες 15/20 Φεβρουαρίου στα $ 14.75 ανά τόνο, ενώ αργότερα αναφορά έγινε σε αντίστοιχο φορτίο από το Tubarao με ημερομηνίες 1/15 Μαρτίου στα 15.30 ανά τόνο.

    Επιπροσθέτως, άλλες ενδεικτικές συμφωνίες της ευρύτερης περιοχής ήταν σε φορτίο από το Puerto Bolivar προς το Rotterdam με ημερομηνίες 15/24 Φεβρουαρίου στα $ 8.25 ανά τόνο και από το Ponta da Madeira προς το Rotterdam με ημερομηνίες 16 Φεβρουαρίου/2 Μαρτίου στα $ 7.24 ανά τόνο.

    Αναφορικά με την αγορά της Νότιου Αφρικής ο δείκτης έκλεισε στα $ 10.98 ανά τόνο με πτώση της τάξεως του $ 0.36 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο κλείσιμο και με αναφορά συμφωνίας σε φορτίο από το Saldanha Bay προς το Qingdao με ημερομηνίες 15/18 Φεβρουαρίου, στα $ 10.75 ανά τόνο.

    Τέλος, ενδεικτική συμφωνία σε χρονοναύλωση που αναφέρθηκε στην περιοχή του Ειρηνικού ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 175,500dwt/2003 με παράδοση στο Fangcheng για ταξίδι μέσω της Δυτικής Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην νότιο Κορέα στα $ 13,400 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax

    Στον Ατλαντικό, γενικά η κινητικότητα της αγοράς την εβδομάδα που πέρασε επιβράδυνε ενώ ο όγκος των ναυλώσεων ήταν χαμηλός καθώς οι τιμές των ναύλων παρουσίασαν ύφεση.
    Συγκεκριμένα, τα φορτία από την περιοχή της Βαλτικής ήταν λίγα κάτι που δεν εξέπληξε κανέναν λόγω της εποχής, ενώ παράλληλα η ζήτηση σε πλοία για φορτία ορυκτών ήταν περιορισμένη με αποτέλεσμα οι τιμές στα υπερατλαντικά ταξίδια (2/3 legs) να υποχωρήσουν από τα υψηλά επίπεδα των $ 14,000 ημερησίως σε $ 13,000 ημερησίως.

    Στην αγορά των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής οι τιμές των ναύλων από το ξεκίνημα της εβδομάδας παρουσίασαν σημάδια ύφεσης ενώ η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ άρχισε να αυξάνεται λόγω των πλοίων που ταξίδεψαν υπό έρμα από την Άπω Ανατολή και την Ινδία.

    Παράλληλα, οι ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με εκείνα του προηγούμενου διαστήματος, με τα πλοία τύπου Kamsarmax να ναυλώνονται (aps basis) στα χαμηλά επίπεδα των $ 15,000 ημερησίως.

    Στην αγορά του Ειρηνικού η εικόνα κατά την διάρκεια όλης της εβδομάδας ήταν γενικά αρνητική με τις συμφωνίες να ολοκληρώνονται κάτω από τα επίπεδα των τελευταίων αντίστοιχων συμφωνιών.

    Επιπροσθέτως, στα βόρεια του Ειρηνικού όπως επίσης και από τις ανατολικές ακτές της Αυστραλίας ο αριθμός των φορτίων ήταν περιορισμένος.

    Έτσι, αρχικά αναφορά έγινε σε συμφωνία πλοίου τύπου LME (large modern eco) από την Ταιβάν για ταξίδι από τον Bόρειο Ειρηνικό προς την Άπω Ανατολή στα μεσαία επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως, ενώ αργότερα ένα Ιαπωνικής κατασκευής πλοίο τύπου LME ναυλώθηκε από το Yosu για ταξίδι από τον Bόρειο Ειρηνικό προς την Άπω Ανατολή στα $ 10,000 ημερησίως.

    Τέλος, στα Post-Panamaxes, η αγορά ακολούθησε τις ίδιες πτωτικές τάσεις με αναφορά σε ναύλωση πλοίου από το CJK για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Αυστραλίας προς την Άπω Ανατολή στα μεσαία επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως.

    Supramax/Ultramax

    Πτώση παρουσίασε η αγορά του Ειρηνικού την εβδομάδα που πέρασε και καθώς η Κινέζικη Πρωτοχρονιά είναι πλέον κοντά. O μειωμένος όγκος φορτίων που παρατηρήθηκε είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές να ναύλων να υποχωρήσουν.

    Έτσι, με λιγότερες απαιτήσεις σε φορτία κάρβουνου στην Nοτιοανατολική Ασία οι τιμές των ναύλων υποχώρησαν κατά περίπου $ 1,000 ημερησίως με τα Ιαπωνικής κατασκευής Supramaxes να ναυλώνονται μεταξύ $ 9,500-$ 9,750 ημερησίως με παράδοση στην Σιγκαπούρη και μεταξύ $ 7,500 – $ 8,000 ημερησίως με παράδοση την νότιο Κίνα για κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας.

    Παράλληλα, βορειότερα, ο όγκος των φορτίων παρέμεινε σταθερός παρόλα αυτά οι τιμές των ναύλων παρουσίασαν ύφεση με τα πλοία τύπου Supramax αρχικά να ναυλώνονται από το Busan για ταξίδια μέσω του Βόρειου Ειρηνικού στα $ 9,000 ημερησίως, ενώ προς το τέλος της εβδομάδας για αντίστοιχα ταξίδια οι ναύλοι κυμάνθηκαν στα $ 8,000 ημερησίως.

    Αντίθετα, παρά την ύφεση της spot αγοράς, στις χρονοναυλώσεις η εικόνα ήταν πιο ενθαρρυντική με ενδεικτική αναφορά σε ναύλωση Ιαπωνικής κατασκευής πλοίου τύπου Ultramax του 2015 για μικρή περίοδο με παράδοση στην Ιαπωνία στα $ 12,000 ημερησίως.

    Στον Ατλαντικό η αγορά της Ευρώπης κινήθηκε σε υποτονικότερους ρυθμούς καθώς οι απαιτήσεις σε φορτία scrap περιορίστηκαν ενώ κάποια πλοία προτίμησαν να παραμείνουν σε θέσεις spot στην Ευρώπη και το Γιβραλτάρ με την ελπίδα ότι οι απαιτήσεις θα αυξηθούν, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα οι αγορές του κόλπου της Αμερικής, των ανατολικών ακτών της Αμερικής και των βόρειων ακτών της Νοτίου Αμερικής να βρεθούν υπό σημαντική πίεση.

    Έτσι, για παράδειγμα ενδεικτικές ήταν οι συμφωνίες ενός Ιαπωνέζικης κατασκευής Ultramax για ταξίδι από τον κόλπο της Αμερικής προς την Ανατολική Μεσόγειο με φορτίο petcoke στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $ 19,000 ημερησίως αλλά κυρίως ενός πλοίου τύπου Dolphin 57 που ναυλώθηκε από τον κόλπο της Αμερικής προς την Αγγλία με φορτίο σιτηρών στα $ 16,000 ημερησίως(aps basis).

    ναυτιλία ναυλαγορά

    Τέλος, στα Handysize, η αγορά της Άπω Ανατολής πέρασε άλλη μια δύσκολη εβδομάδα με τις τιμές των ναύλων να παρουσίαζουν πτώση.

    Έτσι, για παράδειγμα, η τιμή σε πλοίο χωρητικότητας 39,000 dwt διαθέσιμο στην περιοχή της βόρειας Κίνας/CJK για ταξίδι προς τον Περσικό κόλπο κυμάνθηκε στα υψηλά επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως, ενώ σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία για ταξίδια προς τις ανατολικές ακτές την Ινδίας κινήθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $ 7,000 ημερησίως.

    Παράλληλα, στην Νοτιοανατολική Ασία οι τιμές από την Ινδονησία για κυκλικά ταξίδια Αυστραλίας προς την Κίνα κυμάνθηκαν στα $ 8,000 ημερησίως (dop basis) ενώ σε αντίστοιχα επίπεδα ήταν και οι ναύλοι στα πλοία χωρητικότητας 38,000 dwt για κυκλικά ταξίδια Νοτιοανατολικής Ασίας.

    Τώρα, στον Ινδικό Ωκεανό οι τιμές των ναύλων συνέχισαν την πτωτική τους πορεία με αναφορά σε πλοίο που ναυλώθηκε στα μεσαία επίπεδα των $ 5,000 ημερησίως (basis aps) από το Paradip προς το Βιετνάμ ενώ στις χρονοναυλώσεις περιόδου στις ανατολικές ακτές της Ινδίας οι ναύλοι επίσης υποχώρησαν στα χαμηλά επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως για 3/5 μήνες.

    Στον Ατλαντικό, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής συνέχισε να υποχωρεί με τον δείκτη στην διαδρομή από την Βραζιλία προς το Skaw/Passero να παρουσιάζει πτώση μέχρι και $ 1,000 ημερησίως και με ενδεικτική αναφορά την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 37,000dwt/2010 τύπου Dolphin με παράδοση στη Recalada σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Ευρώπη περίπου στα $ 13,000 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, στις περιοχές της Ευρώπης και της ανατολικής Μεσογείου οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν πτωτικά με αναφορά σε συμφωνία ενός πλοίου χωρητικότητας 32,000 dwt με φορτίο scrap προς την Ανατολική Μεσόγειο στα $ 8,500 ημερησίως, ενώ παράλληλα άλλο παρόμοιο πλοίο ναυλώθηκε από το Τσανακαλέ για ένα ταξίδι εντός Μεσογείου στα υψηλά επίπεδα των $ 7,000 ημερησίως.

    Παρόλα αυτά, θετικό σημάδι ήταν η κινητικότητα της αγοράς σε χρονοναυλώσεις περιόδου η οποία τονώθηκε λόγω των επίπεδων στις τιμές των ναύλων, που ήταν υψηλότερα από τα τρέχοντα των απλών ταξιδιών.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Τσάκος: Nέα παραγγελία της Tsakos Shipping στην αγορά ξηρού φορτίου;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Richard Rivlin (VesselsValue): Οι κλάδοι της ναυτιλίας που θα πρωταγωνιστήσουν το 2018

     ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο νέος παίκτης στην ελληνική αγορά του dry bulk που πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ