• Ναυτιλία

    Ο νέος παίκτης στην ελληνική αγορά του dry bulk που πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Ένας ακόμα Έλληνας παίκτης μπαίνει στην αγορά του ξηρού φορτίου με τη νεοσύστατη εταιρεία Horizon Bulkers, θέλοντας προφανώς να εκμεταλλευτεί τη σταθερή ανάκαμψη στην αγορά, αν και η ταυτότητά του παραμένει μέχρι στιγμής άγνωστη.

    Η Horizon Bulkers έκανε την εμφάνισή της στα τέλη του περασμένου έτους, ανοίγοντας γραφεία στην Αθήνα, και εμφανίζεται να έχει στον στόλο της ένα πλοίο panamax. Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές που επικαλείται το Tradewinds, πρόκειται για το πλοίο Kona Trader (χωρητικότητας 76.600 dwt, κατασκευής 2007), που τον περασμένο Νοέμβριο είχε αναφερθεί ότι πουλήθηκε από την Nissen Kaiun έναντι 13,25 εκατ. δολαρίων περίπου σε άγνωστο αγοραστή.

    Αν και υπάρχει μία ελληνική ναυτιλιακή με παρόμοιο όνομα, η Horizon Tankers του Αντώνη Κομνηνού, στελέχη της ξεκαθαρίζουν πως δεν έχει καμία σχέση με την Horizon Bulkers.

    Η εμφάνιση της Horizon Bulkers, αν πράγματι δεν σχετίζεται με κάποια μεγαλύτερη εταιρεία, έρχεται κόντρα στην τάση συγκέντρωσης της ελληνικής ναυτιλιακής σκηνής γύρω από λίγους ισχυρούς εφοπλιστές με μεγάλους στόλους, μία τάση που επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία της Petrofin Research, σύμφωνα με τα οποία οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες με ένα ή δύο το πολύ πλοία μειώθηκαν το 2017 σε 233, μία πτώση της τάξεως του 12% σε σχέση με το 2016.

    Μία άλλη εταιρεία που έκανε την εμφάνισή της στα τέλη του 2017 είναι η Cosmoship Maritime, της οποίας ο ιδιοκτήτης παραμένει άγνωστος, και το μόνο που γνωρίζουμε γι’ αυτήν είναι ότι έχει αγοράσει ένα πλοίο supramax.

    Εν τω μεταξύ, στο φως ήρθε μία αγοραπωλησία πλοίου με ελληνικό ενδιαφέρον που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2017, με την Unisea του Αδαμάντιου Λαιμού να παραλαμβάνει το πλοίο Nord Angel (χωρητικότητας 55.700 dwt, κατασκευής 2010), που είναι το ένατο bulker στον στόλο της. Συνολικά, από τις αρχές του 2016 που επέστρεψε στην αγορά του ξηρού φορτίου, η Unisea ή οι πελάτες της εκτιμάται ότι έχουν δαπανήσει περί τα 120 εκατ. δολάρια για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων.

    Παράλληλα, στην τέταρτη αγορά πλοίου ξηρού φορτίου από τον Απρίλιο του 2016 προχώρησε η Newport του Γιώργου Χατζή, αποκτώντας το χωρητικότητας 28.400 dwt Sunwa (κατασκευής 2010, μετονομάστηκε σε Tramontana) έναντι ποσού που υπολογίζεται στα 8,3 εκατ. δολάρια περίπου. Πλέον η εταιρεία διαθέτει επτά πλοία ξηρού φορτίου, όλα κατασκευασμένα σε ιαπωνικές γιάρδες.

    ναυλαγορά ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Πρώτοι παραμένουν οι Έλληνες εφοπλιστές: Στα 99,6 δισ. δολ. η αξία του ελληνόκτητου στόλου!

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Χατζηπατέρας: Η νέα κίνηση της Dorian LPG

     ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: B. Mαρινάκης: Κινήσεις αναδιάρθρωσης του στόλου της CPP. Ποιο πλοίο πούλησε και ποιο αγόρασε



    ΣΧΟΛΙΑ